Naposledy editováno 15.07.2019 19:41:26
Takže ačkoli na to auto vzpomínám v dobrém, dnes už bych ho jako primární auto nechtěl, protože se dá i za pár korun koupit mnoho aut lepších, které nevyžadují tolik údržby a přesto jsou slušně spolehlivá, výkonnější, tišší, prostornější, bezpečnější......
Jawa je v tomhle horší, protože přestože se v tom furt hrabeš, není na to úplně spolehnutí, protože ty dnešní mizerné písty, kroužky a další věci kolabují náhle....
Ohledně ložisek.... Nejlepší zkušenost jsem zaznamenal z klasickými ZKL C3 co tu jeden šmelinář kdysi prodával jako odkup ze zrušeného skladu, všechny hyper super ložiska co jsem dával jindy, samozřejmě v provedení C3 a zkusil jsem Skf, Fag, Timken.. všechno vydrželo sice slušně ale nijak zázračně, po 20-30kkm, sice nekolabovaly, ale řvaly už taky...... Ty ZKL tam odjezdily dva písty, tj.nějakých 50-60kkm, od té doby jsem tak dlouhou životnost na ložiskách nezaznamenal, byla vždy nižší.... j možné že je to i postupným zvyšováním nepřesností skříně motoru, ale nepovažuji je za nijak zázračné, spíš srovnatelné s původními ZKL z prvomontáže....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
pech. píše: Kafi: bohužel ne... protože jawa to montuje z dílů vyrobených ve stejných exotických destinacích a kvalita je čím dál horší, takže je to sice nové, ale není to bezporuchové a skvělé, je to jen o něco lepší, nikoli však bez chyb.... navíc si k tomu musí obstarat papíry na přestavbu aby to šlo přihlásit....
nemluvil jsem o stavebnici...nýbrž si to udělat sám nebo to svěřit fundované dílně, která ti tam nedá shity..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
ElFidel píše: Však si kup tu třindu. Za 1 sezónu se budeš mlátit že sis nekoupil radši motorku... To je jak chtít Š120 na běžné ježdení... Taky nesmysl dneska.
nesouhlasim.....mám j350/640 a XJ600S a raději jezdím na té Jawě..ba se na ní cítím víc bezpečněji...dost lidem s tou Jawou dám na prdel když jezdí na výkřicích dnešní doby a zrovna se chystám s ní projet Jižní Ameriku....:) Takže nesouhlasim, třinda je do dnešního provozu ideální :)
Jednou jsem zkoušel GS v písku a moc to nešlo , ale stejně si koupím GS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Naposledy editováno 07.10.2016 06:38:10
https://www.tipmoto....04749-gpz-500-s.html
JAWU si kup až: budeš mít čas na servis,
budeš mít tak řekněme 45jahrů,
bude to trochen vzpominková na dávné časy.
A to u tebe nehrozí tak, si kup motorku co se budeš na ní jen vozit, lít benzin,měnit gumy a servisní intervaly oil a v zimě vymýšlet blbiny co potuníš:)
Polokapota je mnohem lepší, pokud si to nemyslíš za týden ježďání to pochopíš. Tož pravů nohů vykroč, pravů! :D
Každopádně, když jsem se já rozhodoval s "dvackou" v kapse jestli Jawu nebo neJawu tak jsem šel do starýho CB450S a nelitoval jsem a kdybych měl větší garáž tak bych jí asi ani neprodal, na takový to lítání kolem komína se mi tyhle "starý" japonský klasiky líběj a dneska je za pár šušňů na prodej spousty zajímavých motorek z 80 let, který ještě rozhodně nepatří do šrotu a který bych viděl v garáži mnohem raději než Jawu za stejný peníze ( třeba viz. odkaz ).
https://www.motoinze...39699-xs-400-se.html
D-fens píše: Pech- jak to ne ? yamaha rd 250-350AC je snad ve všech ohledech lepší než jawa a to zní ta yamaha možná vychází
Ano, lepší je, ale po těch letech je jako jediný stroj taky dost problémová.... Jestli chceš starého japonce, vezmi nějaký obyčejnější čtyřtakt a bude to lepší volba pro každý den a pak si k tomu můžeš přikoupit to RD na hraní
Kafi píše: nemluvil jsem o stavebnici...nýbrž si to udělat sám nebo to svěřit fundované dílně, která ti tam nedá shity..
Jenže ono dneska je problém tam nedat shit, protože už ohledně motorových dílů skoro nic jiného není.... Chceš písty? indie, turecko, maďarsko, přičemž ty maďarské ještě jdou, nějakých 20-30kkm najezdí, pak se obvykle zaklepe zámek a vyndá to kroužky... chceš kroužky? některé se dají sehnat české, ale je to spíše doprodej, stejně jako české písty, které v posledních seriích, než se na to vysrali taky nebyly úplně top, protože je to neuživí a lidi stejně kupovali ambiku za 350,- živí je seriové písty do aut. Chceš ojnice? Turecko, indie, thaiwan..... Chceš karburátor, čína nebo thaiwan, chceš díly do převodovky? ty se sice dají ještě vyškrabat dobré, ale nové jsou bez možnosti dohledat původ... Spojkové lamely z číny, takové ty s měkkou směsí korku a čehosi, ty celkem dobře fungují. A teď montuj a doufej... to mně natolik sralo, dávat do motoru vědomě shit, protože nic jiného není a pořád se třást co si to vzpomene.... jediné jak se otmu vyhnout bylo sehnání nejetého válce a archivního pístu na první výbrus s tím že je to naposled, protože předešlé zkušenosti s alternativami byly špatné.
J350 a dnešní provoz? mimo dálnice je uspokojivá, to budiž, ale na rychlé přesuny to není.
Já ti nevymlouvám aby jsi jawu zahodil, to ne, každému podle jeho vkusu, miluješ li jawu, měj jawu.
Já se jen snažím tazatele uvést do reality, že jawa je holt jawa a je to spíš pro nadšence než pro pragmatika, protože to neustálé spravování žere čas i peníze, které se pak reálně rovnají provozu i stroje zdánlivě náročného, hlavně pro ty co to podávají jako věc, kteoru neznají/nezkusili...
Jde o to, jestli má čas, chuť, náladu a peníze neustále spravovat aby se za odměnu poněkud hůře povozil (ano to je ta duše a charisma že jo ) nebo se radši vozit a vozit a vozit, jednou za rok udělat pravidelnou údržbu a ve výsledku za +-stejné peníze...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Kafi píše: nesouhlasim.....mám j350/640 a XJ600S a raději jezdím na té Jawě..ba se na ní cítím víc bezpečněji...dost lidem s tou Jawou dám na prdel když jezdí na výkřicích dnešní doby a zrovna se chystám s ní projet Jižní Ameriku....:) Takže nesouhlasim, třinda je do dnešního provozu ideální :)
Idealni?sorac chlape ale tohle muze napsat jen vul!!!! Brzdy na hovno ram na hovno tlumice na hovno akcelerace na hovno!!!co je na tom idealni? Mel jsem jak 350/639 kterou jsem pomerne dost vymazlil a nikdy mi poradne nejezdila!!!pak jsem mel Mz 251/etz naprosto super stroj!!! Jawa je proti tomu uplnej krumpl..... pak skok na japonce a nikdy nikdy by me nenapadlo koupit tyneckou pomstu....jestli jednou prijde kluk "tati koupime 350 jawu" tak mu prisaham bohu radej zlamu hnaty....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Haháá, tak teď si mě fakt pobavil
Mám japko z doby, kdy se vyráběl tady ten zázrak a nevěřím tomu, že existuje 350 která má najeto tolik km jako ta moje, aniž by měla 5x novej motor, nebo alespoň GO...
Už jen ta nutnost úprav jako je to VAPE o něčem svědčí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
MotodědekTonda píše: Přečti si knížku od Pavla Suchého Jawa kolem světa a budeš rozhodnut . Já mám mimo jiné i čz 350 a jezdí. Nechápu proč se jiní v ní stále hrabou. Já jen jezdím a dolejvám benzín. Jawa je také podstatně lehčí při manipulaci. Já jsem pro dobrou Jawu.
Suchý generálku z aktuálně nabízených dílů nedělal, ten si dal kurva bacha ci tam namontoval, to byl základ úspěchu, jenže ne každý má přístup k vejškrabkům původních dílů a čáím víc výbrusů motor prodělal, tím je to horší.
Já mám čz250/471,k tomu čz2004T a 15 let jsem měl čz 175/477 všechny jezdí, ale dokud byly díly ve slušné kvalitě a při mém ročním nájezdu kolem 10000km vycházela velká oprava tak jednou za tři roky a mezitím nějaké dobrné ptákoviny, byl jsem spokojen... U471, která je v původním stavu a byť nemá najeto vůbec málo, mechanické problémy nejsou, protože nemá písty z turecka a kroužky z indie.... Nicméně to je motorka, kteoru mám jen na repre a ujede tak 1000km za rok, někdy ani ne... stejné je to s dvoustovkou.... Tam toho štelování taky tolik není.... Letos dostala 4712 novej řetěz a nějaké lanko, na 200 jsem dělal spojku, vloni zase šponovák rozvoďáku, to jsou celkem ptákoviny, nicnéně mám aktuálně velký problém sehnat kvalitní pístní kroužky o průměru 52,75mm v tloušťce 2,5mm. Jediné co jsem sehnal byl zase ind a můžu to nafotit jaký hnus je to opracování, je tam několik chyb viditelných jen okem a když vezmeš do ruky měřidla, radši nemluvit..... Nicméně dělat velkou opravu motoru co rok, to mne fakt nebavilo, já se chci vozit.... Někdo, kdo zgenerálkuje motor ze zmíněných dílů a pak s tím najede pár set km ročně pro zábavu, ten problémy mít nebude, ale do každodenního intenzivního provozu už to ze zmíněných důvodů není.....
Jistě sis všimnul že se neuchyluji k radikálním soudům jako pan GSX třeba, ale píšu argumenty, které mne vehnaly do japonských vod, ačkoli mám ty naše české wergly docela rád....
Ohledně Vape - vape je super věc, protože umožňuje využívat normální palubní napětí 12V, takže konec problémů se sháněním 6V žárovek, které jsou kvalitou taky bídné, protože to je okrajovka, konec ježdění po paměti, protože halogen 60W, konec problémů s bimetalovým přerušovačem, vystaveným vibracím, konec bídného dobíjení na volnoběh.... Kladívka, pokud tam jsou původní, najezdí moc a pokud motor nemá na klice vůli jak mrkev v kýblu, není problém to seřídit během 15 minut a nemít problémy se zapalováním... to se dvouválců týká víc, ale hlavní příčina je obvykle od oleje z filcu zasrané spodní kladívko, kde pak olej působí jako izolant, stačí to utřít páskem papíru protaženým mezi kontakty a je zase klid... Já jsem kladívka seřizoval krom jednoho případu, kdy byly skutečně opotřebené, zpravidla jen proto, že jsem motor z nějakého důvodu rozebíral.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Taky jednoduchý důkaz pro mě bylo třeba srovnání poruch městských a meziměstských autobusů v opravně. Kdybych to měl shrnout, tak městský tam byl 2x do roka s celkově najetými 50 000 km a ten meziměstský 1x za dva roky s najetým půl milionem. Nechci se hádat, ale tohle srovnávání je fakt nesmysl.
PS: Jestli tvůj japonec má klasické bateriové kontaktní zapalování a má najeto 100 tisíc bez jeho poruchy, tak je srovnání s jawou v tomto ohledu na místě!
Ono by stačilo, aby si ti lidi nejdřív přečetli dílenskou příručku.... Pak by se dozvěděli kde má kanec díru a buď by se na to vysrali, nebo by to dodrželi.... A zase jsme u toho že i když uděláš dobře svoji práci a ten před tebou to nedomrdal nenávratně, nezbývá ti často nic jiného, než tam ze zoufalství namontovat shit, protože nic jiného už většinou není.....
Já se zatím pokouším sehnat vejškrabky, protože s těmi mám nejlepší zkušenosti... Ty indické kroužky tu mám v polici jako poslední možnost, ale nechce se mi je tam dát, když už jsem sehnal nové původní písty z prvovýroby (MH) je zabít indickými kroužky, který so vzpomene prasknout a písty jsou v píči a jiné už nebudou....
Mám teda v záloze jeden motor navíc, tam je třeba udělat kliku, protože je v prdeli pravý čep, ten se koupit dá, což jsem ochoten podstoupit, klepnul by se na tvrdoměru co je to zač a pak zalisovat, vyrovnat, motor smontovat... ten motor je taky hodně jetý, nicméně při tom mém nájezdu by ten vyhoněný motor ještě nějakou dobu jezdil a písty kroužky, ojnice, válce.... jsou původní.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
K tomu dodatku - srovnávat jsi to začal ty, psals něco o tom, že se může jawa rovnat spolehlivostí 20 let starému japonci... Ne, nemůže, ani spolehlivostí, ani jízdními vlastnostmi, uznej konečně že tam kde je 20 let starý japko, tam se jawa nedostala do dnešního dne.
Jawu z nějaké nostalgie, prosím, ale do dnešního provozu je to sebevražda.
A jak zde kolegovi psali jiní X krát, pokud se chceš neustále v něčem drápat, kup jawu, pokud chceš jezdit japončíka.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Po přechodu na japonce to bylo navzdory 548 zlepšením mírné zhoršení, protože ta brzda na pětikilu je zhruba stejně veliká, motorka je těžší a pístky jsou menší, takže výsledný efekt není tak zářící... Brzdí to dost, i tady lze přední kolo až zablokovat, nicméně pro maximální brzdný výkon je třeba Za tu páku trochu víc zabrat.... takže zvažuji tuning ve smyslu výměny brzdové hadice (stará už možná pruží) a nové kapaliny....
Kafi píše: nesouhlasim.....mám j350/640 a XJ600S a raději jezdím na té Jawě..ba se na ní cítím víc bezpečněji...dost lidem s tou Jawou dám na prdel když jezdí na výkřicích dnešní doby a zrovna se chystám s ní projet Jižní Ameriku....:) Takže nesouhlasim, třinda je do dnešního provozu ideální :)
Hele a kdy teda jedete?
Btw s tou holkou ste si hrozně podobní. Normálně sem si napřed myslel, že je to tvoje ségra. obvykle se přitahujou spíš protiklady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
pech. píše: Petr L3: mno 350 je sice těžká, nicméně já když měl ten plovoucí kotouč ze 640/487,5 na lehké číze a mám jí zhruba stejně těžkém roadsteru tak to brzdilo skvěle.... Já jí stavěl na přední takže poslední verze kotoučovky byla dobrá, bubny jsou hotl bubny, tam je třeba víc předvídat...
Po přechodu na japonce to bylo navzdory 548 zlepšením mírné zhoršení, protože ta brzda na pětikilu je zhruba stejně veliká, motorka je těžší a pístky jsou menší, takže výsledný efekt není tak zářící... Brzdí to dost, i tady lze přední kolo až zablokovat, nicméně pro maximální brzdný výkon je třeba Za tu páku trochu víc zabrat.... takže zvažuji tuning ve smyslu výměny brzdové hadice (stará už možná pruží) a nové kapaliny....
Já mám na gsx origo 6-pístky x2 a dal sem pancéřky, ale s tou váhou se nic dělat nedá. Dokud nedáš jinou pumpu, vhodnější, tak na ten prvotní zákus ti ty pancéřky tolik nevyřeší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Kynklačka: a najezdíš nějakých 10-15kkm ročně jako zarputilí jezdci, a nebo jako rekreanti 1-2000?
Naposledy editováno 09.10.2016 00:04:55
fidlimydli píše: Ten udinar je ale kanec.
Presně o takových zaslepencích jsem psal. Jawa je nejlepší na světě a každá její nectnost je předností.
Aby měl pisatel představu, napíšu, co jsem na Suzuki SV r.v.2001 za mnou najetých 40 000km opravoval. Podotýkám, že měla při prodeji najeto 70 000km a olej jsem jezdil bez dolívání.
1. Po koupi výměna ložisek v krku řízení. Cena ložisek 150kč za obě a dvě hoďky práce. Výměna řetězovky 2500kč na které jsem najel 40 000km a minimálně desítku ještě dá.
2. Vadný regulátor odpálil CDI jednotku. Regl jsem koupil spolehlivý Vape za 2000kč a CDI na bazaru za 1000kč.
Celkové náklady na opravy za 40000km u Motorky s najetými 70 000km jsou 5650kč.
Při prodeji byla motorka v naprostém pořádku bez zásadních investic. Předpisově jezdila za 4,3L/100km .
Tak tolik k těm předraženým japonským mrdkám ....... ....Kolikátý že výbrus a GO motoru se dělá v 70 000km na Jawách?
Tak k těm Jawám! Koupil jsem svoji 250-ku za 2000,- kč. Zprovoznil jsem ji tak, že jsem koupil baterku za 600,- Kč a najezdil jsem s ní 13000 Km bez investic. Pak jsem se rozhodl ji zrenovovat. Lak mě stál 10000,- Kč i s linkama, motor mě stál 4000,- Kč, ale téměř vše jsem si dělal sám. Celkově mě renovace přišla na 25000. Potom jsem jezdil šest let a během té doby jsem najezdil 80000 Km. Za tu dobu jsem třikrát měnil olej v tlumičích a jednou řetězovku za 1500 kč a jednou baterku opět za 600. Těch 80000 Km dala na jediný výbrus a stále jezdí, i když už trochu zvoní. Pokud bych byl prase, tak by dala ještě 20 tis Km. Spotřeba nikdy nepřekročila 4L. Letos budu dělat znovu GO motoru.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3987, 3988] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119637 | Dnes v 05:12 FJRPEPA |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
Ukrajinské VAPE [1, 2] Jawa 350/634 | Lu-boš | 45 | 9.8.2024 v 09:05 pavel5168 |