globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 nebo Suzuki GS 500
Ahoj, minulý týden jsem si udělal řidičák na A2 a začínám řešit co dál. Do teď jsem měl 2 Fichtly z toho mě zbyl jenom jeden, který mám. Proto se rozhoduji mezi další Jawou, tentokrát něco silnějšího a hezčího nebo Suzuki GS 500 na které jsem si dělal papíry. Třeba se tu najde někdo, kdo řešil takovou otázku a má z toho nějaké poznatky.

Naposledy editováno 15.07.2019 19:41:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

8.10.2016 v 21:03 | Nahoru | #1
Carcharot> Možná se k tvé reakci slušelo napsat co je to za stroj a kolik máš teda najeto. Také je rozdíl na jakých trasách to najedeš. Uvedu jednoduchoučký příklad - máme dvě auta, každé najede 1000 kilometrů, s tím rozdílem, že jedno to pojede na jeden zátah v kuse, konstantní rychlostí po dálnici a druhé na 10x po okreskách a po městě. Kvízová otázka zní, které auto bude více opotřebované? Odpověď je jednoduchá. Co z toho plyne? Jaké jsou podmínky provozu 350tek a jaké japonců? Na své 350 najezdím ročně 5000 kilometrů. Většinou si do roka dám 2x výlet cca 300 kilometrů. Zbytek jsou pojížďky po okolí, do krámu, do lesa, do práce atd. Takže z hlediska jízdního režimu úplně ten nejhorší možný způsob. Japonce beru když jedu někam dál, na pětku, tempo cca 90-120 a jedu třeba po dálnici 300 kilometrů, v cílové destinaci si projedu co jsem chtěl vidět a pak zase domů. Ten japonec z té ujeté vzdálenosti vychází určitě lépe, protože je v podstatě minimálně namáhaný.
Taky jednoduchý důkaz pro mě bylo třeba srovnání poruch městských a meziměstských autobusů v opravně. Kdybych to měl shrnout, tak městský tam byl 2x do roka s celkově najetými 50 000 km a ten meziměstský 1x za dva roky s najetým půl milionem. Nechci se hádat, ale tohle srovnávání je fakt nesmysl.

PS: Jestli tvůj japonec má klasické bateriové kontaktní zapalování a má najeto 100 tisíc bez jeho poruchy, tak je srovnání s jawou v tomto ohledu na místě!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 nebo Suzuki GS 500

8.10.2016 v 21:39 | Nahoru | #2
Kynklačka> Mám nyní FJ 1200 (předtím NTV 650) a jezdím tak jak píšeš, okolo komína a sem tam dál, nejhorší možný... +- 4-5 tis./rok a krom benzínu a mazání řetězu neřeším vůbec nic, proč asi?
K tomu dodatku - srovnávat jsi to začal ty, psals něco o tom, že se může jawa rovnat spolehlivostí 20 let starému japonci... Ne, nemůže, ani spolehlivostí, ani jízdními vlastnostmi, uznej konečně že tam kde je 20 let starý japko, tam se jawa nedostala do dnešního dne.
Jawu z nějaké nostalgie, prosím, ale do dnešního provozu je to sebevražda.
A jak zde kolegovi psali jiní X krát, pokud se chceš neustále v něčem drápat, kup jawu, pokud chceš jezdit japončíka.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3909, 3910] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 117272 Včera v 23:28 Milan1963
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89


TOPlist