Naposledy editováno 15.09.2015 09:33:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
gugo píše: pocitam ze 1700 budou volnobezny otacky ...drato kde jsi mas tu obet
Čeče, já si myslim, že na atmosférickýho diesela je 1700 otáček až dost.
Ne, teď vážně. Koupil si střep, nudnej entry bajk od Hrndy. A pak, po týhle nepříjemný zkušenosti, ten krám prodal a ... koupil si ještě mnohem horší. Myslím, že to dostatečně vypovídá o duševní kondici tazatele. Na druhou stranu, nahnat motorku do zatáčky v 1700 otáčkách, to musí být slušná "adrelýna", na to bych vitamíny neměl.
Jinak s manual rezimem jsem si hral. Zkousel jsem to drzet ve vyssich otackach,aby to melo hladsi prubeh, i tak je to ale dost silne na vodu. Slabota je proste ta pseudoenduro original pneumatika. Teorii netreba vysvetlovat. Mam na ruznych motorkach odjezdeno 25 let a desetitisice km. Muj dotaz smeruju na trakci, protoze ta je chaba v porovnani s tim, na co jsem byl zvykly... Tohle uz myslim musel u tehle moto nekdo resit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
Timto to muzeme uzavrit.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
CBF600SA_300SHi>
Ahoj,
můžu k Tobě mít malou praktickou prosbu/žádost?
Bylo by pro budoucnost a pro další uživatele NC 750S/X dobré, kdyby byla tato diskuse tematicky přiřazena k těmto typům motocyklů (Honda NC750X a případně i NC 750S). Jinak by totiž za pár dní diskuse zapadla bez užitku pro další lidi se stejným nebo podobným problémem s těmito pneumatikami (Trailmax D609).
To tematické přiřazení diskuse k daným typům motocyklů může zakladatel diskuse provést i dodatečně, a to zeditováním prvního (úvodního) příspěvku...
Předem díky a měj se.
Zdraví Dovi
P.S.
Kdyby ses pak u nového obutí přikláněl k těm Bridgestone Battlaxům (u NCček je z výroby typ BT-023), zkus případně ještě zvážit i novější typ T30 / T30 EVO - prý by mohl být ještě o něco málo lepší než typ 023. Osobní zkušenost s typem T30 ale nemám.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
CBF600SA_300SHi píše: Dráťa> mluvim o jizdach po meste v automatickem rezimu vy chytraci. To nemuzete pochopit, kdyz jste na tom nejeli. Ta motorka se chova jak atmosfericky diesel. Kratky rozsah otacek a kroutak.
pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc. ta motorka nemá nic, čím by zkušenějšího řidiče nepříjemně překvapila. nevím, jaká byla vzadu pryž (předváděčka 3-4 roky zpět) - projel jsem i přeháňkou a nic strašného si nepamatuji.
a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
mariano píše: pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc.
Máš pravdu, že hlavně při jízdě v "S" režimu ne, ale zase u toho lážo plážo "D" režimu se NC-čko dostává pod 2 tisíce ot/min zcela běžně...
Na druhou stranu ale lze NC-čko i v tom druhém "D" režimu naučit více točit motor - ten druhogenerační honďácký DCT automat je adaptabilní a když na něm člověk razantně přidává plyn, postupně se charakteristika toho automatu přesunuje k vyšším otáčkám. Což mohl být s velkou pravděpodobností i Tvůj případ při jízdě na předváděcí mašině, protože na testovacích jízdách na předváděcí mašině za to jistě skoro všichni Tvoji předchůdci tahali, co to šlo... A ten automat tím postupně "vycvičili" k řazení až při vyšších otáčkách motoru.
mariano píše: a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah
Souhlas.
A první tři čtyři kvalty u NCčka poberou otáčky (postupně) od 1500-1750 (na pětku je rozumné minimum při menší zátěži tak okolo 1850 a na rychloběžnou dálniční šestku alespoň 2200 a výš). To je vhledem k maximu někde přes 6500 ot/min rozsah použitelných otáček zhruba 1:4.
EDIT: přikládám pilový diagram a výkonové křivky:
Je tady dobře vidět ten velmi těžký poslední převodový stupeň, kdy u jinak dobře odstupňovaného progresivního uspořádání převodovky Hondy NC 700/750 (týká se to prvních pěti rychlostních stupňů) zdánlivě chybí regulérní šestka a místo ní výrobce zvolil extrémně dlouhou "ekonomickou dálniční sedmičku"...
postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Poznámka pro úplnost:
DCT automat má tu šestku o něco málo kratší (poslední čára by byla o maličko strmější).
postimg.org/image/i1d3mpj91/][img]http://s10.postimg.org/i1d3mpj91/Honda_NC_Leistungsdiagramm.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Takovýto poměr rozsahu použitelných otáček je minimálně srovnatelný nebo i lepší než u velké části vysokoobrátkových motorů s maximem přes 12 tisíc ot/min, kde to pod 4 nebo 5 tisíc ot/min bývá pro motor velké trápení anebo je to (vynucená pomalejší) jízda i za cenu spojkování.
Naposledy editováno 15.09.2015 11:19:44
1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě
Na tomto videu je zrejme jak DCT radi v rezimu popojizdeni ve meste. Rychlosti mestske a akcelerace typicky v souladu s provozem. 2000 jsou otacky, kdy uz DCT radi dalsi stupen. Casto se vam stane, ze odbocujete, automat ma zarazen druhy stupen a na vyjezdu citite doslova kazdy zdvih. Otacky se zvedaji od 1500 a automat s lehkym plynem nepodradi. Vic plynu pridat nemuzete, protoze pred vami jednou auta..
Naposledy editováno 15.09.2015 15:45:43
Dovi píše:
Na druhou stranu ale lze NC-čko i v tom druhém "D" režimu naučit více točit motor - ten druhogenerační honďácký DCT automat je adaptabilní a když na něm člověk razantně přidává plyn, postupně se charakteristika toho automatu přesunuje k vyšším otáčkám. Což mohl být s velkou pravděpodobností i Tvůj případ při jízdě na předváděcí mašině, protože na testovacích jízdách na předváděcí mašině za to jistě skoro všichni Tvoji předchůdci tahali, co to šlo... A ten automat tím postupně "vycvičili" k řazení až při vyšších otáčkách motoru.
Dovi> Automat se vycvicit da, ale jeho pamet je kratkodoba. Reaguje na aktualni jizdu. Rekneme, ze drzi vyssi otacky jen sekundy az minutu od posledniho razantnejsiho pohybu plynu.
Naposledy editováno 15.09.2015 15:58:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
CBF600SA_300SHi píše: DCT razeni
Na tomto videu je zrejme jak DCT radi v rezimu popojizdeni ve meste. Rychlosti mestske a akcelerace typicky v souladu s provozem. 2000 jsou otacky, kdy uz DCT radi dalsi stupen. Casto se vam stane, ze odbocujete, automat ma zarazen druhy stupen a na vyjezdu citite doslova kazdy zdvih. Otacky se zvedaji od 1500 a automat s lehkym plynem nepodradi. Vic plynu pridat nemuzete, protoze pred vami jednou auta..
Zhruba od času 2:55 a dál, ten úplný konec videa...
Možnosti jsou v tomto specifickém případě zhruba tyto:
- podřadit si ručně (konkrétně zde vnutit automatu jedničku)
- přepnout se z "nízkootáčkového" D modu do "víceobrátkového" S modu (tu jedničku si bude v malé rychlosti držet sám automat)
- přepnout se do manuálního modu a na dvojku si přeřadit teprve až to bude situace jednoznačně umožňovat
P.S.
Za sucha nebo po přezutí na lepší gumy už to ale snad ani s automatem nebude problém.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
Dovi píše: Možnosti jsou v tomto specifickém případě zhruba tyto:
- podřadit si ručně (konkrétně zde vnutit automatu jedničku)
- přepnout se z "nízkootáčkového" D modu do "víceobrátkového" S modu (tu jedničku si bude v malé rychlosti držet sám automat)
- přepnout se do manuálního modu a na dvojku si přeřadit teprve až to bude situace jednoznačně umožňovat
P.S.
Za sucha nebo po přezutí na lepší gumy už to ale snad ani s automatem nebude problém.
Jak reklamní prospekty Hondy, tak i majitelé NC-ček přece uvádějí jako nespornou výhodu DCT, že člověk může při jízdě pevně držet řídítka, nemusí být rozptylován řazením a může si tak plně vychutnávat požitků z jízdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
vilemx> Nejsme děti a si už víme, jak to na světě chodí - každá liška chválí svůj ocas...
Na druhou stranu ale ty reklamní (PR) chvalozpěvy na DCT automat jsou kupodivu postaveny na dost reálném základě, protože většinou jim to fakt funguje docela dobře! Avšak málokteré komplikovanější technické řešení je za všech okolností ideální až naprosto dokonalé, a ani DCT není výjimkou.
Jsou situace, kdy představy uživatele se rozchází s algoritmem řídící jednotky DCT, a jednou z nich je i ten výše popsaný specifický případ jízdy no mokru rychlostí danou např. i hustým provozem na křižovatce při odbočováním na mokrém hladkém asfaltu nebo kluzké dlažbě apod., a to na motorce obuté z výroby do těch "velmi zvláštních" pneumatik u NC 750X.
vilemx píše: Jak reklamní prospekty Hondy, tak i majitelé NC-ček přece uvádějí jako nespornou výhodu DCT, že člověk může při jízdě pevně držet řídítka, nemusí být rozptylován řazením a může si tak plně vychutnávat požitků z jízdy.
fakt ? ja se tedy pevne drzim riditek jenom kdyz se rychle rozjizdim ev. kdyz je motorka ve vyjezdu nebo sjezdu protoze bych zni spadnul. JInak si tedy neumim predstavit jizdu na motorce aby se pevne drzel riditek , ale asi by to mnohe vysvetlovalo o jezdcich na techto bajecnnych strojich
2 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě
gugo píše: Dovi> klidne to rekni ze to je proste m.dka ktera jezdi do zatacek blbe protoze to ma nizky otacky, ale zasejc ta spotreba 3.003 l/100 km
V režimu "S" tomu tak určitě není - tam si automat udržuje otáčky o dost vyšší.
Řekl bych, že rychlostní stupně u něho bývají až o 2 níž než v režimu "D" (např. kde by D režim jel třeba na 4 nebo 5, v S režimu by si držel dvojku nebo trojku)
A k těm nízkým otáčkám - to je hodně subjektivní u dlouhozdvihového motoru, co jsou to nízké otáčky. Přesto ale mrkni se na křivku krouťáku u silnější verze 750 (v příspěvku z 15.9.2015 v 10:27) - maximum je 70 Nm a už v 1800 ot/min cca 52 Nm (stejně ale nějaký kvalifikovaný názor na použitelnost daného pásma otáček u toho kterého kvaltu si člověk může nejlíp udělat až při osobním odzkoušení).
Přesto můj názor ohledně aktuálního naladění DCT v D režimu není bezvýhradně souhlasný a prezentoval jsem ho už dřív: http://nc700.sk/vie...amp;start=135#p13307
"...zjistil jsem pro projetí obou režimů (ten lážo-plážo D a "sportovní" S), že bych pro sebe u dvojspojkového automatu uvítal a nejvíc asi využíval zhruba tak něco uprostřed...
Nejlépe nějaké univerzální řešení použitelné už bez dalších nákladů pro každého - totiž kdyby pan Honda ve firmware umožnil uživatelsky nastavit hranici otáček, při které dochází ke změně rychlostních stupňů. Samozřejmě v rozumných mezích, čili nejspíš v rozsahu mezi konstantami pro stávající nastavení režimů D a S.
Byla by to užitečná vlastnost moci si ten automat individuálně přizpůsobit a přitom by to vůbec neměl být pro výrobce žádný problém a ani by ho to nic nestálo - naopak by se potom zřejmě našlo i více lidí, kteří by si byli ochotni za DCT připlatit."
Naposledy editováno 16.09.2015 11:34:52
1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě
To trochu přeháníš...
Volnoběh je u NC zhruba 1200 ot/min, a Tvých 10% nad volnoběhem by tedy bylo cca 1320 ot/min... čili to vůbec nedává smysl.
A u S režimu, který bys (jako klasický motorkář zvyklý na výkonnější stroje) asi u toho NCčka s DCT použil, by ses pohyboval v horní polovině až horní třetině výkonové křivky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
jedno procento techto otacek je tedy 50 otacek/min, 10 procent je tedy asi 500 otacek/min a jsme na tech 1200+500 =1700 a to jsem to fakt daval odhadem.
Netusim kde se dobiras poctu 1320... ale mozna to leccos vysvetluje na vypoctech tvych spotreb
1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě
Podle mě je pomalá jízda po městě na mokrém povrchu vcelku běžným jízdím režimem u motorky, která je prezentována jako univerzální mašinapřímo určená na každodenní využití.
Co takhle motorku vrátit na reklamaci s tím, že takhle překrouťákovanou sviňi nelze bezpečně ovládat, ať tam laskavě domontují kontrolu trakce?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 3 | 23.5.2024 v 21:29 Lacer |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 9 | 18.5.2024 v 23:08 ivako |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |