Naposledy editováno 15.09.2015 09:33:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
CBF600SA_300SHi píše: Dráťa> mluvim o jizdach po meste v automatickem rezimu vy chytraci. To nemuzete pochopit, kdyz jste na tom nejeli. Ta motorka se chova jak atmosfericky diesel. Kratky rozsah otacek a kroutak.
pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc. ta motorka nemá nic, čím by zkušenějšího řidiče nepříjemně překvapila. nevím, jaká byla vzadu pryž (předváděčka 3-4 roky zpět) - projel jsem i přeháňkou a nic strašného si nepamatuji.
a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
mariano píše: pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc.
Máš pravdu, že hlavně při jízdě v "S" režimu ne, ale zase u toho lážo plážo "D" režimu se NC-čko dostává pod 2 tisíce ot/min zcela běžně...
Na druhou stranu ale lze NC-čko i v tom druhém "D" režimu naučit více točit motor - ten druhogenerační honďácký DCT automat je adaptabilní a když na něm člověk razantně přidává plyn, postupně se charakteristika toho automatu přesunuje k vyšším otáčkám. Což mohl být s velkou pravděpodobností i Tvůj případ při jízdě na předváděcí mašině, protože na testovacích jízdách na předváděcí mašině za to jistě skoro všichni Tvoji předchůdci tahali, co to šlo... A ten automat tím postupně "vycvičili" k řazení až při vyšších otáčkách motoru.
mariano píše: a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah
Souhlas.
A první tři čtyři kvalty u NCčka poberou otáčky (postupně) od 1500-1750 (na pětku je rozumné minimum při menší zátěži tak okolo 1850 a na rychloběžnou dálniční šestku alespoň 2200 a výš). To je vhledem k maximu někde přes 6500 ot/min rozsah použitelných otáček zhruba 1:4.
EDIT: přikládám pilový diagram a výkonové křivky:
Je tady dobře vidět ten velmi těžký poslední převodový stupeň, kdy u jinak dobře odstupňovaného progresivního uspořádání převodovky Hondy NC 700/750 (týká se to prvních pěti rychlostních stupňů) zdánlivě chybí regulérní šestka a místo ní výrobce zvolil extrémně dlouhou "ekonomickou dálniční sedmičku"...
postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Poznámka pro úplnost:
DCT automat má tu šestku o něco málo kratší (poslední čára by byla o maličko strmější).
postimg.org/image/i1d3mpj91/][img]http://s10.postimg.org/i1d3mpj91/Honda_NC_Leistungsdiagramm.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Takovýto poměr rozsahu použitelných otáček je minimálně srovnatelný nebo i lepší než u velké části vysokoobrátkových motorů s maximem přes 12 tisíc ot/min, kde to pod 4 nebo 5 tisíc ot/min bývá pro motor velké trápení anebo je to (vynucená pomalejší) jízda i za cenu spojkování.
Naposledy editováno 15.09.2015 11:19:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 3 | 23.5.2024 v 21:29 Lacer |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 9 | 18.5.2024 v 23:08 ivako |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |