globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NC750X - trakce na vodě
14.9.2015 v 11:23
Ahoj. Presdlal jsem z CBF600SA na NC750X - vicmene z praktickych duvodu. Motoricky je to zcela neco jineho, ale pomerne dost nemile me krekvapila velmi spatna trakce zadniho kola u NCcka. Mam najeto asi 2500 km a i popojizdeni po Praze na mokru je peklo. Motor ma dost sily dole a casto se mi i s lehkym plynem na vyjezdu stava, ze motor pri otackach 1700/min kope tak, ze i v mirnem naklonu se zadni kolo utrhava a sklozava do strany. Pokud to porovnam s CBF a original Baltaxy, ktere jsem na nem mel, je to o nekolik trid jinde. Ano, CBF dole nemela silu a byl to vyhlazeny ctyrval, ale tohle je opravdu veliky rozdil. Zkousel jsem sportovni rezim, aby byl motor ve vysisch otackach, ale to je jeste horsi, protoze motor tam ma vetsi silu. Ma nekdo podobnou zkusenost? Resil to nekdo vymenou pneu? Pomohlo to?

Naposledy editováno 15.09.2015 09:33:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 09:48 | Nahoru | #1

CBF600SA_300SHi píše: Dráťa> mluvim o jizdach po meste v automatickem rezimu vy chytraci. To nemuzete pochopit, kdyz jste na tom nejeli. Ta motorka se chova jak atmosfericky diesel. Kratky rozsah otacek a kroutak.



pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc. ta motorka nemá nic, čím by zkušenějšího řidiče nepříjemně překvapila. nevím, jaká byla vzadu pryž (předváděčka 3-4 roky zpět) - projel jsem i přeháňkou a nic strašného si nepamatuji.

a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 09:57 | Nahoru | #2
mariano> ty tomu nerozumis, tohle je skvostaty mas jenim ktm

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 10:27 | Nahoru | #3
 

mariano píše: pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc.


Máš pravdu, že hlavně při jízdě v "S" režimu ne, ale zase u toho lážo plážo "D" režimu se NC-čko dostává pod 2 tisíce ot/min zcela běžně...

Na druhou stranu ale lze NC-čko i v tom druhém "D" režimu naučit více točit motor - ten druhogenerační honďácký DCT automat je adaptabilní a když na něm člověk razantně přidává plyn, postupně se charakteristika toho automatu přesunuje k vyšším otáčkám. Což mohl být s velkou pravděpodobností i Tvůj případ při jízdě na předváděcí mašině, protože na testovacích jízdách na předváděcí mašině za to jistě skoro všichni Tvoji předchůdci tahali, co to šlo... A ten automat tím postupně "vycvičili" k řazení až při vyšších otáčkách motoru.

 

mariano píše: a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah


Souhlas.

A první tři čtyři kvalty u NCčka poberou otáčky (postupně) od 1500-1750 (na pětku je rozumné minimum při menší zátěži tak okolo 1850 a na rychloběžnou dálniční šestku alespoň 2200 a výš). To je vhledem k maximu někde přes 6500 ot/min rozsah použitelných otáček zhruba 1:4.

EDIT: přikládám pilový diagram a výkonové křivky:

Je tady dobře vidět ten velmi těžký poslední převodový stupeň, kdy u jinak dobře odstupňovaného progresivního uspořádání převodovky Hondy NC 700/750 (týká se to prvních pěti rychlostních stupňů) zdánlivě chybí regulérní šestka a místo ní výrobce zvolil extrémně dlouhou "ekonomickou dálniční sedmičku"...

postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)

Poznámka pro úplnost:
DCT automat má tu šestku o něco málo kratší (poslední čára by byla o maličko strmější).

  
postimg.org/image/i1d3mpj91/][img]http://s10.postimg.org/i1d3mpj91/Honda_NC_Leistungsdiagramm.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)


Takovýto poměr rozsahu použitelných otáček je minimálně srovnatelný nebo i lepší než u velké části vysokoobrátkových motorů s maximem přes 12 tisíc ot/min, kde to pod 4 nebo 5 tisíc ot/min bývá pro motor velké trápení anebo je to (vynucená pomalejší) jízda i za cenu spojkování.

Naposledy editováno 15.09.2015 11:19:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 3 23.5.2024 v 21:29 Lacer
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist