globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NC750X - trakce na vodě
14.9.2015 v 11:23
Ahoj. Presdlal jsem z CBF600SA na NC750X - vicmene z praktickych duvodu. Motoricky je to zcela neco jineho, ale pomerne dost nemile me krekvapila velmi spatna trakce zadniho kola u NCcka. Mam najeto asi 2500 km a i popojizdeni po Praze na mokru je peklo. Motor ma dost sily dole a casto se mi i s lehkym plynem na vyjezdu stava, ze motor pri otackach 1700/min kope tak, ze i v mirnem naklonu se zadni kolo utrhava a sklozava do strany. Pokud to porovnam s CBF a original Baltaxy, ktere jsem na nem mel, je to o nekolik trid jinde. Ano, CBF dole nemela silu a byl to vyhlazeny ctyrval, ale tohle je opravdu veliky rozdil. Zkousel jsem sportovni rezim, aby byl motor ve vysisch otackach, ale to je jeste horsi, protoze motor tam ma vetsi silu. Ma nekdo podobnou zkusenost? Resil to nekdo vymenou pneu? Pomohlo to?


Naposledy editováno 15.09.2015 09:33:10

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 16:20 | Nahoru | #31
vilemx> ja myslim ze to je regularni dotaz nekoho kdo vjede do zatacku na 2k otacek pak zpomali div ze se ten motor nezastavi a pak tomu nalozi plnej knedl a motorka udela cuky cuky cuk, klikovka trpi , ventily cvakaji a pomalu se to rozeskace ....a von ma pocit ze to dela guma.

Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 16:36 | Nahoru | #32
No pokud v dotazu píše o tom, že to dělá i při sportovním režimu na vyšší otáčky, tak pochybuji, že by ten slavný DCT z těch 1700 ot při přidání plynu ihned nepodřadil rychlostí blesku a přesností neurochirugra klidně o dva kvalty dolu.

Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 20:09 | Nahoru | #33
NCčko je dost jiná motorka - dlouhozdvih, max krouťák v necelejch pěti, omezovač za šesti a půl - jet na 1700 otáček tady není zas takovej nepochopitelnej extrém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 20:37 | Nahoru | #34

gugo píše: pocitam ze 1700 budou volnobezny otacky ...drato kde jsi mas tu obet



Čeče, já si myslim, že na atmosférickýho diesela je 1700 otáček až dost.

Ne, teď vážně. Koupil si střep, nudnej entry bajk od Hrndy. A pak, po týhle nepříjemný zkušenosti, ten krám prodal a ... koupil si ještě mnohem horší. Myslím, že to dostatečně vypovídá o duševní kondici tazatele. Na druhou stranu, nahnat motorku do zatáčky v 1700 otáčkách, to musí být slušná "adrelýna", na to bych vitamíny neměl.

Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 20:41 | Nahoru | #35
Mimochodem, druhý téma o "NC" v jednom dni. WTF??!!

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 22:57 | Nahoru | #36
Vlnič> Ale takhle u tehle motorky radi automat! Je to DCT verze. Z pocatku jsem z toho byl taky mimo. Strop je 6500 ot/min.

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:05 | Nahoru | #37
Dovi> Konecne nekdo, kdo tomu trosku rozumi a chape problematiku. Ano, moto mam od nove. Ano, je to DCT verze a 1700 ot je beznych. DCT tak radi v D rezimu - sama a velmi brzo nahoru. Jasne, dokud jsem mel omezeny rozhled a jezdil se ctyrvalem jen mezi 9.000 -12.000 otackami, jako vetsina prispevatelu, taky me nenapadlo, ze budu jezdit nekdy v otackach okolo 2.000 a ze to bude uplne normalni

Jinak s manual rezimem jsem si hral. Zkousel jsem to drzet ve vyssich otackach,aby to melo hladsi prubeh, i tak je to ale dost silne na vodu. Slabota je proste ta pseudoenduro original pneumatika. Teorii netreba vysvetlovat. Mam na ruznych motorkach odjezdeno 25 let a desetitisice km. Muj dotaz smeruju na trakci, protoze ta je chaba v porovnani s tim, na co jsem byl zvykly... Tohle uz myslim musel u tehle moto nekdo resit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:11 | Nahoru | #38
Dovi> Ano, to je ona. Tragicka pneu na vode. Na kostkach je to na carku v kalhotech. I Honda skutry sedi vzadu lepe mam najeto fakt hodne a proto me to velmi prekvapilo. Tak moc, ze mi doslo, ze to uz nekdo musel resit... Projdu fora v AJ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:14 | Nahoru | #39
Dráťa> mluvim o jizdach po meste v automatickem rezimu vy chytraci. To nemuzete pochopit, kdyz jste na tom nejeli. Ta motorka se chova jak atmosfericky diesel. Kratky rozsah otacek a kroutak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:14 | Nahoru | #40
CBF600SA_300SHi> hele kdyz mas odjezdino 25 let ... proc klades divne otazky a rovnou neprezujes zadek ?

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:25 | Nahoru | #41
gugo> treba proto, ze ocekavam, ze se tu vyjadri nekdo fundovany, kdo tu motorku zna/ma ji/, ma na ni najeto neco na vode a netestoval ji jeden den na suchu. A take me treba utvrdi v tom, ze original pneu je fakt na hovno a ze je to vseobecne znama vec. To se nastesti stalo i kdyz to v zaplave namachrovanych nicku s omezenym rozhledem malem zapadlo, protoze se v problematice orientoval jen Dovi, jemuz dekuji za potvrzeni a ja prezuji Xko na stejne pneu na kterych jezdi Ska.

Timto to muzeme uzavrit.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:36 | Nahoru | #42
Já to borcovi v práci přezouval po 3tkm na BT 30EVO, taky držkoval na origo pneu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

14.9.2015 v 23:41 | Nahoru | #43
dewwil> No nestava se casto, ze se vyrobce pri volbe pneumatiky dopusti tak brutalniho failu. Fakt si to clovek dokaze jen tezko predstavit, dokud to neokusi.

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 09:19 | Nahoru | #44
 
CBF600SA_300SHi>

Ahoj,
můžu k Tobě mít malou praktickou prosbu/žádost?

Bylo by pro budoucnost a pro další uživatele NC 750S/X dobré, kdyby byla tato diskuse tematicky přiřazena k těmto typům motocyklů (Honda NC750X a případně i NC 750S). Jinak by totiž za pár dní diskuse zapadla bez užitku pro další lidi se stejným nebo podobným problémem s těmito pneumatikami (Trailmax D609).

To tematické přiřazení diskuse k daným typům motocyklů může zakladatel diskuse provést i dodatečně, a to zeditováním prvního (úvodního) příspěvku...

Předem díky a měj se.
Zdraví Dovi

P.S.
Kdyby ses pak u nového obutí přikláněl k těm Bridgestone Battlaxům (u NCček je z výroby typ BT-023), zkus případně ještě zvážit i novější typ T30 / T30 EVO - prý by mohl být ještě o něco málo lepší než typ 023. Osobní zkušenost s typem T30 ale nemám.
 

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 09:48 | Nahoru | #45

CBF600SA_300SHi píše: Dráťa> mluvim o jizdach po meste v automatickem rezimu vy chytraci. To nemuzete pochopit, kdyz jste na tom nejeli. Ta motorka se chova jak atmosfericky diesel. Kratky rozsah otacek a kroutak.



pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc. ta motorka nemá nic, čím by zkušenějšího řidiče nepříjemně překvapila. nevím, jaká byla vzadu pryž (předváděčka 3-4 roky zpět) - projel jsem i přeháňkou a nic strašného si nepamatuji.

a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 09:57 | Nahoru | #46
mariano> ty tomu nerozumis, tohle je skvostaty mas jenim ktm

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 10:27 | Nahoru | #47
 

mariano píše: pod 2 tisíce otáček jsem se nedostal ani s dct...pokud jsem nestál, nerozjížděl se, etc.


Máš pravdu, že hlavně při jízdě v "S" režimu ne, ale zase u toho lážo plážo "D" režimu se NC-čko dostává pod 2 tisíce ot/min zcela běžně...

Na druhou stranu ale lze NC-čko i v tom druhém "D" režimu naučit více točit motor - ten druhogenerační honďácký DCT automat je adaptabilní a když na něm člověk razantně přidává plyn, postupně se charakteristika toho automatu přesunuje k vyšším otáčkám. Což mohl být s velkou pravděpodobností i Tvůj případ při jízdě na předváděcí mašině, protože na testovacích jízdách na předváděcí mašině za to jistě skoro všichni Tvoji předchůdci tahali, co to šlo... A ten automat tím postupně "vycvičili" k řazení až při vyšších otáčkách motoru.

 

mariano píše: a k dieselu - atmo diesel je využitelný 1,5-3 tisíce toček. tahle motorka 2-6, což je dvojnásobný rozsah


Souhlas.

A první tři čtyři kvalty u NCčka poberou otáčky (postupně) od 1500-1750 (na pětku je rozumné minimum při menší zátěži tak okolo 1850 a na rychloběžnou dálniční šestku alespoň 2200 a výš). To je vhledem k maximu někde přes 6500 ot/min rozsah použitelných otáček zhruba 1:4.

EDIT: přikládám pilový diagram a výkonové křivky:

Je tady dobře vidět ten velmi těžký poslední převodový stupeň, kdy u jinak dobře odstupňovaného progresivního uspořádání převodovky Hondy NC 700/750 (týká se to prvních pěti rychlostních stupňů) zdánlivě chybí regulérní šestka a místo ní výrobce zvolil extrémně dlouhou "ekonomickou dálniční sedmičku"...

postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)

Poznámka pro úplnost:
DCT automat má tu šestku o něco málo kratší (poslední čára by byla o maličko strmější).

  
postimg.org/image/i1d3mpj91/][img]http://s10.postimg.org/i1d3mpj91/Honda_NC_Leistungsdiagramm.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)


Takovýto poměr rozsahu použitelných otáček je minimálně srovnatelný nebo i lepší než u velké části vysokoobrátkových motorů s maximem přes 12 tisíc ot/min, kde to pod 4 nebo 5 tisíc ot/min bývá pro motor velké trápení anebo je to (vynucená pomalejší) jízda i za cenu spojkování.

Naposledy editováno 15.09.2015 11:19:44

1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 15:35 | Nahoru | #48
DCT razeni

Na tomto videu je zrejme jak DCT radi v rezimu popojizdeni ve meste. Rychlosti mestske a akcelerace typicky v souladu s provozem. 2000 jsou otacky, kdy uz DCT radi dalsi stupen. Casto se vam stane, ze odbocujete, automat ma zarazen druhy stupen a na vyjezdu citite doslova kazdy zdvih. Otacky se zvedaji od 1500 a automat s lehkym plynem nepodradi. Vic plynu pridat nemuzete, protoze pred vami jednou auta..

Naposledy editováno 15.09.2015 15:45:43

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 15:53 | Nahoru | #49

Dovi píše:  

Na druhou stranu ale lze NC-čko i v tom druhém "D" režimu naučit více točit motor - ten druhogenerační honďácký DCT automat je adaptabilní a když na něm člověk razantně přidává plyn, postupně se charakteristika toho automatu přesunuje k vyšším otáčkám. Což mohl být s velkou pravděpodobností i Tvůj případ při jízdě na předváděcí mašině, protože na testovacích jízdách na předváděcí mašině za to jistě skoro všichni Tvoji předchůdci tahali, co to šlo... A ten automat tím postupně "vycvičili" k řazení až při vyšších otáčkách motoru.



Dovi> Automat se vycvicit da, ale jeho pamet je kratkodoba. Reaguje na aktualni jizdu. Rekneme, ze drzi vyssi otacky jen sekundy az minutu od posledniho razantnejsiho pohybu plynu.

Naposledy editováno 15.09.2015 15:58:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 17:41 | Nahoru | #50

CBF600SA_300SHi píše: DCT razeni

Na tomto videu je zrejme jak DCT radi v rezimu popojizdeni ve meste. Rychlosti mestske a akcelerace typicky v souladu s provozem. 2000 jsou otacky, kdy uz DCT radi dalsi stupen. Casto se vam stane, ze odbocujete, automat ma zarazen druhy stupen a na vyjezdu citite doslova kazdy zdvih. Otacky se zvedaji od 1500 a automat s lehkym plynem nepodradi. Vic plynu pridat nemuzete, protoze pred vami jednou auta..


Zhruba od času 2:55 a dál, ten úplný konec videa...

Možnosti jsou v tomto specifickém případě zhruba tyto:

- podřadit si ručně (konkrétně zde vnutit automatu jedničku)

- přepnout se z "nízkootáčkového" D modu do "víceobrátkového" S modu (tu jedničku si bude v malé rychlosti držet sám automat)

- přepnout se do manuálního modu a na dvojku si přeřadit teprve až to bude situace jednoznačně umožňovat

P.S.
Za sucha nebo po přezutí na lepší gumy už to ale snad ani s automatem nebude problém.

Honda NC750X - trakce na vodě

15.9.2015 v 17:59 | Nahoru | #51
JJ, Vim co musi nasledovat. Proste ta guma neni sladena s motorem a a nastavenim automatu za mokra. Vyssi otacky to moc neresi, je to jeste citlivejsi na plyn pak. Ta guma musi dolu. To video vzniklo pro ty, kdo nechapu ze pri 2000 muze neco fungovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 09:55 | Nahoru | #52

Dovi píše: Možnosti jsou v tomto specifickém případě zhruba tyto:

- podřadit si ručně (konkrétně zde vnutit automatu jedničku)
- přepnout se z "nízkootáčkového" D modu do "víceobrátkového" S modu (tu jedničku si bude v malé rychlosti držet sám automat)
- přepnout se do manuálního modu a na dvojku si přeřadit teprve až to bude situace jednoznačně umožňovat

P.S.
Za sucha nebo po přezutí na lepší gumy už to ale snad ani s automatem nebude problém.



Jak reklamní prospekty Hondy, tak i majitelé NC-ček přece uvádějí jako nespornou výhodu DCT, že člověk může při jízdě pevně držet řídítka, nemusí být rozptylován řazením a může si tak plně vychutnávat požitků z jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 10:48 | Nahoru | #53
 
vilemx> Nejsme děti a si už víme, jak to na světě chodí - každá liška chválí svůj ocas...

Na druhou stranu ale ty reklamní (PR) chvalozpěvy na DCT automat jsou kupodivu postaveny na dost reálném základě, protože většinou jim to fakt funguje docela dobře! Avšak málokteré komplikovanější technické řešení je za všech okolností ideální až naprosto dokonalé, a ani DCT není výjimkou.

Jsou situace, kdy představy uživatele se rozchází s algoritmem řídící jednotky DCT, a jednou z nich je i ten výše popsaný specifický případ jízdy no mokru rychlostí danou např. i hustým provozem na křižovatce při odbočováním na mokrém hladkém asfaltu nebo kluzké dlažbě apod., a to na motorce obuté z výroby do těch "velmi zvláštních" pneumatik u NC 750X.
 

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 11:01 | Nahoru | #54
Dovi> klidne to rekni ze to je proste m.dka ktera jezdi do zatacek blbe protoze to ma nizky otacky, ale zasejc ta spotreba 3.003 l/100 km

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 11:08 | Nahoru | #55

vilemx píše: Jak reklamní prospekty Hondy, tak i majitelé NC-ček přece uvádějí jako nespornou výhodu DCT, že člověk může při jízdě pevně držet řídítka, nemusí být rozptylován řazením a může si tak plně vychutnávat požitků z jízdy.



fakt ? ja se tedy pevne drzim riditek jenom kdyz se rychle rozjizdim ev. kdyz je motorka ve vyjezdu nebo sjezdu protoze bych zni spadnul. JInak si tedy neumim predstavit jizdu na motorce aby se pevne drzel riditek , ale asi by to mnohe vysvetlovalo o jezdcich na techto bajecnnych strojich

2 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 11:31 | Nahoru | #56
 

gugo píše: Dovi> klidne to rekni ze to je proste m.dka ktera jezdi do zatacek blbe protoze to ma nizky otacky, ale zasejc ta spotreba 3.003 l/100 km


V režimu "S" tomu tak určitě není - tam si automat udržuje otáčky o dost vyšší.
Řekl bych, že rychlostní stupně u něho bývají až o 2 níž než v režimu "D" (např. kde by D režim jel třeba na 4 nebo 5, v S režimu by si držel dvojku nebo trojku)

 
A k těm nízkým otáčkám - to je hodně subjektivní u dlouhozdvihového motoru, co jsou to nízké otáčky. Přesto ale mrkni se na křivku krouťáku u silnější verze 750 (v příspěvku z 15.9.2015 v 10:27) - maximum je 70 Nm a už v 1800 ot/min cca 52 Nm (stejně ale nějaký kvalifikovaný názor na použitelnost daného pásma otáček u toho kterého kvaltu si člověk může nejlíp udělat až při osobním odzkoušení).

Přesto můj názor ohledně aktuálního naladění DCT v D režimu není bezvýhradně souhlasný a prezentoval jsem ho už dřív: http://nc700.sk/vie...amp;start=135#p13307

"...zjistil jsem pro projetí obou režimů (ten lážo-plážo D a "sportovní" S), že bych pro sebe u dvojspojkového automatu uvítal a nejvíc asi využíval zhruba tak něco uprostřed...

Nejlépe nějaké univerzální řešení použitelné už bez dalších nákladů pro každého - totiž kdyby pan Honda ve firmware umožnil uživatelsky nastavit hranici otáček, při které dochází ke změně rychlostních stupňů. Samozřejmě v rozumných mezích, čili nejspíš v rozsahu mezi konstantami pro stávající nastavení režimů D a S.

Byla by to užitečná vlastnost moci si ten automat individuálně přizpůsobit a přitom by to vůbec neměl být pro výrobce žádný problém a ani by ho to nic nestálo - naopak by se potom zřejmě našlo i více lidí, kteří by si byli ochotni za DCT připlatit."


Naposledy editováno 16.09.2015 11:34:52

(reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 11:42 | Nahoru | #57
Dovi> Popravde jsem pojal myslenku, ze fakt pujdu do hondy a projedu se natom. Akorat nevim jestli budu schopen udrzet kamennou tvar s vyrazem chtiveho zakaznika, aby me to chteli pujcit. Dlouhej ,nedlouhej pokud mam uprostred zatacky 10% nad volnobeznejma otackama (tak nejak odhadem) asi natom nebude neco vporadku, protoze tam proste neni prostor pro praci s plynem (na jednom kvaltu)

1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 11:52 | Nahoru | #58
 
To trochu přeháníš...
Volnoběh je u NC zhruba 1200 ot/min, a Tvých 10% nad volnoběhem by tedy bylo cca 1320 ot/min... čili to vůbec nedává smysl.

A u S režimu, který bys (jako klasický motorkář zvyklý na výkonnější stroje) asi u toho NCčka s DCT použil, by ses pohyboval v horní polovině až horní třetině výkonové křivky...
 

 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 12:01 | Nahoru | #59
Dovi> ne ze bych chtel dale polemizovat o NC, ale pokud ten motor toci do cca 6k otacek a volnobeh ma nekde okolo 1200 otacek/min. Mam k dispozici 5k otacek .. natom se shodnem ne ?
jedno procento techto otacek je tedy 50 otacek/min, 10 procent je tedy asi 500 otacek/min a jsme na tech 1200+500 =1700 a to jsem to fakt daval odhadem.
Netusim kde se dobiras poctu 1320... ale mozna to leccos vysvetluje na vypoctech tvych spotreb

1 reakcí na tento příspěvek Honda NC750X - trakce na vodě

16.9.2015 v 12:13 | Nahoru | #60
To jsem zvědavý, jaké problémy při výhradně specifických podmínkách provozu budou NC-čkáři postupně přiznávat.
Podle mě je pomalá jízda po městě na mokrém povrchu vcelku běžným jízdím režimem u motorky, která je prezentována jako univerzální mašinapřímo určená na každodenní využití.

Co takhle motorku vrátit na reklamaci s tím, že takhle překrouťákovanou sviňi nelze bezpečně ovládat, ať tam laskavě domontují kontrolu trakce?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 7 9.5.2024 v 22:41 lubon
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1


TOPlist