globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
 
1.6.2012 v 13:09
Ahoj kluci, holky ...
CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...
Předchozí
1 2
Následující

Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 13:13 | Nahoru | #1

Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 13:19 | Nahoru | #2
Edit: Radši nic

Naposledy editováno 01.06.2012 13:19:41

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 13:31 | Nahoru | #3
Achjo .. tak GS500 je vzduchac (co to prinasi si vyres sam/ma) s povedenym ramem. URcite jich u nas jezdilo mene nez ER5 a podle toho taky vypada to z ceho se da vybirat. Na GS jsem nikdy nejel , takze nemuzu porovnavat. Er5 je hodna motorka, podle meho nazoru pro lidi mensiho vzrustu, protoze merim 180 a poskladat se na ni je docela problem. Ale jezdi se natom pekne, vcelku levna udrzba. Pro jizdu ve dvou, prezdiva se ji kulodrt, a to z toho duvodu, ze ten co jede vzadu se tvarovanim sedla neustale posouva na toho vepredu a pokud ten vepredu ma koule tak se mu drtej o nadrz, ale pro 2 baby by to nemuselo bejt spatny .
Asi tak pred tydnem jsem psal skoro to same do fora nekomu jinemu a bylo tam toho jeste vic. Tak nebyt linej/lina, jelikoz nevim co mas za pohlavi, protoze mas v profilu panacka, ale pises "chtela bych se zeptat" podivat se do fora a najdes. Zcela jiste i postrehy jinych lidi, co tento stroj vlastni, protoze jich tu lita jak smeti.

Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 13:57 | Nahoru | #4
Podle mého názoru je ta ER-5 zajímavější. Je to vodník, má místo pod sedlem, některé ročníky mají i palivoměr, má i o něco vyšší výkon a jsou za lepší cenu. Ale jsou to tak malé rozdíly, že je to jen věc osobního názoru, obojí je totiž +- totéž

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 15:34 | Nahoru | #5
S ER5 zkušenosti nemám, ale GS500 mám dlouho, tak něco málo se pokusím shrnout:

++++ - Při správném seřízení nízké provozní náklady, při rychosti do 110 je možné dostat spotřebu i na 3.5l/100km
- snadná údržba, relativně snadná přístupnost většiny komponent
- předvídatelné jízdní vlastnosti, obratná a svižná, motor je čitelný
- vzduchem chlazený motor, menší poruchovost a snadná údržba
- svými vlastnostmi výborná motorka pro začátek na kategoii naked/sport
- možnost získat výborný zvuk montáží "laděné" koncovky s vatou, je však třeba původní výfuk rozříznout a odmontovat hlavní stojan

---- - pro někoho malá velikost a tím pádem nepohodlný posez
- elektroinstalace s pouze jednou pojistkou, složitější hledání závad při poruše
- ventilová vůle se seřizuje kalibrovanými podložkami, takže někdy práce navíc při problémech se sháněním potřebných rozměrů, horší přístup k rozvodovému řetězu
- někdy mi přijde v zatáčkách trochu "vratká", s tendencí přepadávat
- spousta lidí na ní začíná, a tak je problém sehnat motorku, která nebyla havarovaná a nestočená, je třeba dávat si pozor při výběru a koupi
- pozor na přehřátí motoru a svodů při stání v koloně, při delším stání je lepší motor vypínat.
- !!!! motor je velmi citlivý na dodržení hladiny oleje a když se za jízdy rozsvítí kontrolka mazání, je téměř vždy pozdě. Nejlépe kontrolovat hladinu před každou jízdou a vozit s sebou pohotovostní zásobu.
- při sportovní jízdě "pod krkem" vyšší spotřeba oleje
- pro dlouhé cesty nepříliš pohodlné sedlo

Zkrátka GS500 je taková mrštná koza, dobrá jak na blbnutí, tak na kochačku. Hlavně perfektní pro začátečníky.

(reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 17:37 | Nahoru | #6
J.M.K.> naprosty souhlas

Mel jsem moznost nedavno jet i na ER 5, ale nevim, nesedla mi, mozna kdybych mel sanci ji projet alespon 500km, ale pro me je GS best z techdle petek taky jsem volil hlavne mezi ER 5 a GS ale nakonec to GS vyhrala tim ze byla levnejsi, ovladatelnejsi a podle me i min narocna na finance co se udrzby a provozu tyce nevim, svoji volby nelituju, ale to ti rekne i clovek co ma ER5tku

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 18:48 | Nahoru | #7
Ahoj.U mě to GS vyhrála.Láska na první pohled.A tak to má být.Buď se ti motorka líbí,nebo ne.Výběru nelituji.Je to nenáročný dělník.Občas bych sice uvítal víc výkonu.A taky se mi občas stane,že bych nejradši zařadil vyšší rychlostní stupeň a s nelibostí zjistím.Že už tam mám šestku a víc to bohužel nejde.Ale aspoň mě to nenutí blbnout.Ikdyž těch 33 KW umí pěkně potahat.Jediná věc,co se mi na ER-5 líbí a co mi uGS chybí je palivoměr.To vůbec nechápu,jak na to mohli inženýři při vývoji Suzuki GS zapomenout ach jo

Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

1.6.2012 v 19:00 | Nahoru | #8
Kup si tu co se ti víc líbí, lepší rada dle mě není. Rozdíl v designu bude pravděpodobně větší než ve vlastnostech.

Jinak na ER5 se dá drcení rozkroku trochu vyřešit neklouzavým potahem sedla, na ebayi jsou za celkem slušné ceny, ale nějak s tím problém nemám. Jinak na ER5 se dá solidně jezdit ve dvou, ale přes 250km s odolným spolujezdcem bych se nepouštěl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

2.6.2012 v 20:12 | Nahoru | #9
Hafuša> Ja myslim ze ten ti fakt chybet nemusi. 1. jako u vetsiny motorek to ukazuje akorat tak na <>. Porad full full full, pak pulka a pak nic. To by me spis na obouch strojich chybel teplomer. Ja nejak nedokazi pochopit jak muzete jezdit bez toho aby jste znali teplotu motoru.

Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

2.6.2012 v 20:37 | Nahoru | #10
Manzelce jsem koupil na nauceni gs 500 F a plna spokojenost za 50000 tis , fakt krasavica

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

2.6.2012 v 21:27 | Nahoru | #11

gugo píše: Hafuša> Ja myslim ze ten ti fakt chybet nemusi. 1. jako u vetsiny motorek to ukazuje akorat tak na <>. Porad full full full, pak pulka a pak nic. To by me spis na obouch strojich chybel teplomer. Ja nejak nedokazi pochopit jak muzete jezdit bez toho aby jste znali teplotu motoru.


Ono je lepší někdy nevědět To by potom byla spousta témat jako pomalu se zahřívá, rychle se zahřívá, přehřívá se, zůstává mi seklá ručička adt. Jsem rád, že ho tam nemám, jsem víc v klidu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 13:33 | Nahoru | #12
gugo> Ahoj.Teploměr tam mám.Koupil jsem si ten tip,který se našroubuje místo měrky oleje.Takže teplotu a tím následné možnosti motoru mám možnost sledovat.Nic to ale nemění na mém názoru,že ten palivoměr bych tam rád měl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 19:35 | Nahoru | #13
Hafuša> Nojo, ale teplota oleje je uplne neco jinyho nez teplota vody/motoru, ale lepsi nez nic. Hele ver me ze neni o co stat. Ja tedy na zadne motorce palivoznak nemel, ale nejak me nechybi, +- 20 km vim kdy me dojde benzin na rezervu , pravda neni spatny mit neco aby si vedel ze mas prepnuto na rezervu, kdyz treba odejdes od motorky a dojel si na rezervu, tam si myslim ze je moznost na to zapomenout. Ja pouzivam cervenej kolicek, kterej si lipnu na zrcatko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 19:38 | Nahoru | #14

jednaminus píše: Ono je lepší někdy nevědět To by potom byla spousta témat jako pomalu se zahřívá, rychle se zahřívá, přehřívá se, zůstává mi seklá ručička adt. Jsem rád, že ho tam nemám, jsem víc v klidu

Hmmm a pak je super koupit motorku se kteouo nekdo jezdil polovinu casu se studenou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 20:07 | Nahoru | #15
gugo> Jo jo,lepší než nic.Ale jsem s tím spokojenej.Aspoň poznám,kdy je motor ještě studenej a kdy ho už můžu začít víc točit.Na GS právě není ani žádná kontrolka,která by se rozsvítila a která by tu rezervu signalizovala.Má jenom palivový kohout a když dojde benzin.Tak se musí zastavit (nebo ještě včas za jízdy)přepnout na rezervu a koukat po benzince.Zkrátka musím na to myslet a vědět-kolik beru benzínu a na kolik km mi asi vyjde.A včas natankovat. Protože jednou se mi to vymstilo.Měl jsem přepnuto na hlavní přívod a zrovna když jsem předjížděl kolonu.Tak mi začal docházet benzin.Neměl jsem to přepínání za jízdy ještě zmáknutý.Takže krizovka.Naštěstí se nic nestalo.Od té doby si dávám pozor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 20:56 | Nahoru | #16

gugo píše: Hmmm a pak je super koupit motorku se kteouo nekdo jezdil polovinu casu se studenou


To není o budíku, ale o jezdci. Můžeš tam mít budíků kolik chceš, když na tom pojede blbec, je mu to jedno. Kdo tomu trošku rozumí, budík nepotřebuje. Jsem raději pro jednoduchost, elektronických a jiných kurvítek mám dost v autě.

(reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 21:02 | Nahoru | #17
Hafuša> Palivoměr sice mám a funguje docela dobře, ale orientuju se stejně i podle ujetých kilometrů.
Tankuju vždycky plnou a vynuluju počítadlo km. Vím, že do rezervy najedu ca 250-280km, takže kolem 250 se začínám poohlížet po benzínce. Nic složitého mi na tom nepřijde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 21:34 | Nahoru | #18
jednaminus> A jak zjistis dejme tomu vzime ze mas studenou motorku ? Protoze vzduchace typu GS vzime nezahrejes, leda ze by si ho nabalil jak pumpu.

(reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 22:14 | Nahoru | #19

gugo píše: jednaminus> A jak zjistis dejme tomu vzime ze mas studenou motorku ? Protoze vzduchace typu GS vzime nezahrejes, leda ze by si ho nabalil jak pumpu.


V zimě na motce nejezdím (stejně by trvalo dlouho zahřát gumiska), jsem už na to starej, mám rád svoje kolena U auta (benzín) počkám, jak mi rozmrznou okna a vyrážím. Nijak to nehoním. U dieslu bych počkal ještě déle s tím honěním. Ber to tak, že ty motory jsou dělaný na normální ježdění, pokud to nebudeš honit studený, něco musí vydržet.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 22:16 | Nahoru | #20
Ale koukám, že už jsme dost mimo původní téma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 22:18 | Nahoru | #21
jednaminus> Proc resime slabinu techto dvou motorek a to je absence teplomeru.

(reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

3.6.2012 v 22:28 | Nahoru | #22

gugo píše: jednaminus> Proc resime slabinu techto dvou motorek a to je absence teplomeru.


Tak nevím, ale obou modelů se za ty roky prodalo x desítek tisíc a stále jezdí i bez teploměru. Opravdu to i z tohoto důvodu jako slabinu nevidím

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 12:38 | Nahoru | #23
Ke GSu se těžko můžu vyjadřovat, nikdy jsem na něm nejel. Ohledně kawasaki ER-5- poslušná motorka na začátek. Je to kompromis mezi předraženou Hondou a miniaturní GS. Jak jsem psal, na suze jsem nejel, ale od pohledu mi přijde ještě menší jak ER-5tka. Na ER-5tce mám najeto 15 000 km. Asi žere víc jak GSo. Pod 4 se mi ještě nikdy nepovedlo dostat a to mám myslím dost lehký pravý zápěstí. Brzdy mi přijdou dostačující, i když to má vzadu jen buden. Ať si lidi tvrděj co chtěj, ale alespoň si člověk nevymele hubu, když na to hamptne. Stejně, kdo z nás umí využít naplno výkonu brzd? Pokud to fakt krutě brzdí a člověk se lekne, je hned na zemi. V tohle ohledu mi přijde při jízdě v jednom výkon naprosto dostačující. při jízdě ve dvou lidech to už chce trochu předvídat. Do 140 km/h to zrychluje velmi ochotně, i na 6tku, pak už se tomu moc nechce. Osobně mi přijde tvrdší podvozek, takže na nerovnostch to docela rádo uskakuje. Měřím 181 cm a pokud jedu pianko, sedí se mi na tom velmi dobře. Když jedu rychleji, je třeba se přihrbit, aby na člověka tak nefoukalo, z čehož potom bolejí záda. Ale tak to bude určitě na každém naháčovi. Nejlepší je nikam nespěchat a na všem se projet (po složení zálohy/plné ceny tě na motorce nechá projet každý prodávající). Jen malý postřeh- za tři roky, co drandím sjem na silnici potkal už dva borce se zadřeným motorem na GSu, ale zatím žádnou pokaženou ER-5tku. TAdy na motorkářích je to taky pořád samej dotaz s přidřeným/ zadřeným motorem na GSu....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 13:06 | Nahoru | #24
Hofner> AD pridreny GSa . . . no jestli to nebude tim ze to je vzduchac bez teplomeru. (sakra ja jsem monotematickej).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 13:21 | Nahoru | #25

gugo píše: Hofner> AD pridreny GSa . . . no jestli to nebude tim ze to je vzduchac bez teplomeru. (sakra ja jsem monotematickej).


Jestli to nebude spíš tím, že majitel zanedbá kontrolu oleje. Ty motory prostě většinou žerou olej a když si to nepohlídáš, tak je to hned. To je to stejný, jako když budeš tvrdit, že u Hond odchází regulátor z důvodu absence ampérmetru.
Jestli má ER5 nějakou slabinu, jsou to spíše brzdy, hlavně při jízdě se spolujezdcem, jak píše Hofner. Osobní zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 13:32 | Nahoru | #26
jednaminus> Ja se stebou fakt hadat nebudu, ale kazdej vi ze motor provozovanej dlouhodobe za studena (v normalnim rezimu jizdy trpi) u techto dvou motorek proste nemas moc sanci jak zjistit jestli je studena ci neni. Takze si vklidu dovolim tvrdit, ze jezdej za studena. Tim koncim debatu o teple ci studene ER5/gs. (z me strany).
btw: kdyby nekdo mel zajem, tak momentalne resim pro jednoho zakaznika predelani palivoznaku na ER5 na teplomer chladiciho media.
Edit AD regulator u Hondy: ten odchazi protoze je proste blbej :)

Naposledy editováno 04.06.2012 13:33:00

Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 13:37 | Nahoru | #27
ja myslim ze to je prast jako uhod
ale kawa je hezci

(reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 13:44 | Nahoru | #28
gugo - nic osobního, není v tom snaha hádat se za každou cenu

Síma6797 - prostě to chce osahat, vyzkoušet obě. Která ti padne do oka, tak ju vem, je to +- stejný.

Naposledy editováno 04.06.2012 13:44:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 19:31 | Nahoru | #29
gugo> Teploměr s tím nemá nic společnýho. NA er-5 taky není teploměr. Sice to není záruka kvality a vodní chlazení ti dokáže udržet dodt teploty, na druhou stranu se celá soustava dýl zahřejvá a jezdil sjem za takvoejch teplot, že se ani neotevřel termostat. Spíš jde o to mít k motoru cit a co si budeme povídat, některé motory jsou kontrukčně náchylnější k některým vadám. Pochybuju, že tolik lidí jezdí za tak neopříznivých podmínek,. Nebo si GSa kupujou jen opravdoví tvrďáci? Tohle tvrzení se mi trochu nezdá, sorry. A teploměr se dá docele slušně vyřešit nákupem teploměru oleje u Luise. NA er-5tce ho mám. Málo lidí ví, že chladícui kapalina na 90ti stupních není záruka kvality, jelikož olej se zahřejvá dýl jak chladící kapalina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 19:53 | Nahoru | #30
Hofner> Hele je to sice trochu nadneseny, ale kdyz nevis jakou ma motor teplotu je ti cit na 2 veci. A nemusi se jednat o extremni podminky. Rozhodne uz zacala sezona, ale jsou dny kdy je rano treba 8 stupnu, pri 8 stupnich se podle me GS nedostane za jizdy ani na provozni teplotu. jestli ER5 nevim. Kazdopadne vim ze TA se me dostava na provozni teplotu (za jizdy rozdhodne minimalne 2x tak dlouho nez kdyz je treba 15 stupnu).
Takze kdyz jedu a nemam zahrato tak to nehonim a jedu jako kdyz zahrivam, ale kdyz nemam teplomer tezko to zjistim.
Tot cele, muj nazor je, ze to provozu neprispiva a ze palivoznak je celkem postradatelna vec, ale teplomeru bych se proste nevzdal. Tot cele a uz me to nejak neba
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist