globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
 
1.6.2012 v 13:09
Ahoj kluci, holky ...
CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

4.6.2012 v 19:53 | Nahoru | #1
Hofner> Hele je to sice trochu nadneseny, ale kdyz nevis jakou ma motor teplotu je ti cit na 2 veci. A nemusi se jednat o extremni podminky. Rozhodne uz zacala sezona, ale jsou dny kdy je rano treba 8 stupnu, pri 8 stupnich se podle me GS nedostane za jizdy ani na provozni teplotu. jestli ER5 nevim. Kazdopadne vim ze TA se me dostava na provozni teplotu (za jizdy rozdhodne minimalne 2x tak dlouho nez kdyz je treba 15 stupnu).
Takze kdyz jedu a nemam zahrato tak to nehonim a jedu jako kdyz zahrivam, ale kdyz nemam teplomer tezko to zjistim.
Tot cele, muj nazor je, ze to provozu neprispiva a ze palivoznak je celkem postradatelna vec, ale teplomeru bych se proste nevzdal. Tot cele a uz me to nejak neba

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

5.6.2012 v 10:42 | Nahoru | #2
gugo> Koukám, že jsme asi oba stejní v tom, že čím více přístrojů, tím lépe:





Na starém autě jsem si také dodělával teplotu glykolu, tlak oleje a teplotu oleje jsem nedával jen proto, že nebylo kam rozumně dát čidlo. Stejně tak by se hodil tlak paliva, průtok (fuel flow), plnicí tlak, teplota sání, teplota spalin (EGT) a třeba i ukazatel přebytku kyslíku (dle lambdy). Podle posledních dvou se dá vyladit směs.
A mně se právě líbí, ovládat všechno manuálně. Ale v takovém případě bych už musel překopat celou palubku a to zase nechci kazit originalitu (kor když je to veterán - auto roku 1969) a pochopitelně je docela bláznivina tohle všechno chtít namontovat na motorku.

Pokud jde o ten pohled na věc, tak pochopitelně nějaký cit roli hraje - pokud to člověk zná, tak pochopí, že musí dát motoru čas a v nízkých teplotách třeba ani nehnat motorku na plno. Ale to je na nekonečnou diskusi. Já třeba jezdil na chopperu 350km v -10°C a motor si dokázal teplotu udržet (dle teploty oleje) a ještě docela příjemně hřál do nohou. Ale je to samozřejmě extrém - u vzduchem chlazeného motoru je normální, že válec je na návětrné straně i o 60°C chladnější, než na závětrné.

Každý motor je pochopitelně jiný, takže diskutovat by o tom dalo do nekonečna. A jak už tu zaznělo, že se docela často řeší zadřený motor na GS500, tak jest to obvykle tím, co jsem psal výše - nedodržením hladiny oleje a naivním spoléháním na kontrolku tlaku. Ta je u GS500 dobrá spíše k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení), než k včasné indikaci poruchy mazání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist