globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
 
1.6.2012 v 13:09
Ahoj kluci, holky ...
CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

5.6.2012 v 10:42 | Nahoru | #1
gugo> Koukám, že jsme asi oba stejní v tom, že čím více přístrojů, tím lépe:





Na starém autě jsem si také dodělával teplotu glykolu, tlak oleje a teplotu oleje jsem nedával jen proto, že nebylo kam rozumně dát čidlo. Stejně tak by se hodil tlak paliva, průtok (fuel flow), plnicí tlak, teplota sání, teplota spalin (EGT) a třeba i ukazatel přebytku kyslíku (dle lambdy). Podle posledních dvou se dá vyladit směs.
A mně se právě líbí, ovládat všechno manuálně. Ale v takovém případě bych už musel překopat celou palubku a to zase nechci kazit originalitu (kor když je to veterán - auto roku 1969) a pochopitelně je docela bláznivina tohle všechno chtít namontovat na motorku.

Pokud jde o ten pohled na věc, tak pochopitelně nějaký cit roli hraje - pokud to člověk zná, tak pochopí, že musí dát motoru čas a v nízkých teplotách třeba ani nehnat motorku na plno. Ale to je na nekonečnou diskusi. Já třeba jezdil na chopperu 350km v -10°C a motor si dokázal teplotu udržet (dle teploty oleje) a ještě docela příjemně hřál do nohou. Ale je to samozřejmě extrém - u vzduchem chlazeného motoru je normální, že válec je na návětrné straně i o 60°C chladnější, než na závětrné.

Každý motor je pochopitelně jiný, takže diskutovat by o tom dalo do nekonečna. A jak už tu zaznělo, že se docela často řeší zadřený motor na GS500, tak jest to obvykle tím, co jsem psal výše - nedodržením hladiny oleje a naivním spoléháním na kontrolku tlaku. Ta je u GS500 dobrá spíše k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení), než k včasné indikaci poruchy mazání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

5.6.2012 v 11:04 | Nahoru | #2
J.M.K.> Aspon je na co koukat ne ? Pravda momentalne se hadam sam se sebou jestli mam na TA pridelavat palubni voltmetr a teplotu oleje. Od doby co jsem vymenil origo regler za vape, voltmetr nepotrebuju , teplotu oleje bych docela chtel znat, ale stve me ten zasah do origo stavu.

(reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?

5.6.2012 v 11:06 | Nahoru | #3
J.M.K.> btw: z ceho je ta druha pristrojovka a nerikej me ze z letadla, to vim Ptam se z jakyho (jestli to neni tedy nahodne vybranej obrazek)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist