![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
![](http://atspeedimages.com/image.php/2c1349c0-f15a-11dc-d9a9-0019e3f8e432/branded/1980_porsche_935_k3_dashboard.jpg)
![](http://www.ww2aircraft.net/forum/attachments/12-aircraft-foreign-service/183740d1321769395t-done-1-48-polikarpov-i-16-captured-aircraft-foreign-service-gb-111120-1e.jpg)
Na starém autě jsem si také dodělával teplotu glykolu, tlak oleje a teplotu oleje jsem nedával jen proto, že nebylo kam rozumně dát čidlo. Stejně tak by se hodil tlak paliva, průtok (fuel flow), plnicí tlak, teplota sání, teplota spalin (EGT) a třeba i ukazatel přebytku kyslíku (dle lambdy). Podle posledních dvou se dá vyladit směs.
A mně se právě líbí, ovládat všechno manuálně. Ale v takovém případě bych už musel překopat celou palubku a to zase nechci kazit originalitu (kor když je to veterán - auto roku 1969) a pochopitelně je docela bláznivina tohle všechno chtít namontovat na motorku.
Pokud jde o ten pohled na věc, tak pochopitelně nějaký cit roli hraje - pokud to člověk zná, tak pochopí, že musí dát motoru čas a v nízkých teplotách třeba ani nehnat motorku na plno. Ale to je na nekonečnou diskusi. Já třeba jezdil na chopperu 350km v -10°C a motor si dokázal teplotu udržet (dle teploty oleje) a ještě docela příjemně hřál do nohou. Ale je to samozřejmě extrém - u vzduchem chlazeného motoru je normální, že válec je na návětrné straně i o 60°C chladnější, než na závětrné.
Každý motor je pochopitelně jiný, takže diskutovat by o tom dalo do nekonečna. A jak už tu zaznělo, že se docela často řeší zadřený motor na GS500, tak jest to obvykle tím, co jsem psal výše - nedodržením hladiny oleje a naivním spoléháním na kontrolku tlaku. Ta je u GS500 dobrá spíše k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení), než k včasné indikaci poruchy mazání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)