![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
Pokud jde o ty přístrojovky, tak ta první je Porsche 935K3 (1980) a ta druhá je z Raty (I-16):
![](http://www.tangmerepilots.co.uk/media/Campaigns/Barbarossa/I16.jpg)
Ta měla dokonce dva teploměry oleje: "těmperatura vychód masľa" a "těmperatura vchód masľa", čili zřejmě teplota oleje vystupujícího z motoru a teplota oleje vracejícího se z chladiče. Lépe to napsat nedokážu, azbukou nevládnu.
Ale přezdívka "Rata" se k šestnáctce hodila více než dost. Kopie motoru Wright Cyclone se moc nepovedla, válce bouchaly, jak chtěly, vibroval a pro tvrdé uchycení třásl s celým letounem, což dělalo z Raty naprosto nestabilní základnu pro střelbu. Nemluvě o tom, co to bylo za makačku udržet nestabilní letoun po startu a ještě ručně vytáčet podvozek!!!
Jedinou výhodou oproti Bf-109 byla lepší obratnost v horizontální rovině. Ale Bf-19 zase exceloval ve vertikálních obratech, byl rychlejší a lépe vyzbrojený. Nicméně byl to letoun, který nic neodpouštěl!
Zajímavé je, že dvouplošná a obratnější I-153 nebyla předchůdcem I-16, ale naopak jejím následníkem.