globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Styl na okruhu
 
2.4.2012 v 22:26
Ted je chladneji, tak zase studuju . Koukal jsem na to MotoVudu . Co se tu objevilo, nez to smazli. A radi tam vlastne co nejvice prodluzovat rovinky. Jede takovou stopu aby dal co nejdriv na vyjezdu full gas. Pak celou rovinku jede pod plnym. A pred zatackou hnedka natvrdo na brzdy. Brzdi naplno, bez prodlevy, na vjezdu do zatacky se jeste nakloni dovnitr. Porad to drzi rovne a pak odbrzdi. Prudce to sklopi, krouhne s trochou plynu tak aby jel telem nad travou. A co nejdriv plnej.

Mne se to takle libi, proste to odbrzdit a nez se zvedne vidlice tak to sklopit. A apex uz jet pod treba 7-10% plynu aby to jelo volne. Clovek pak na vyjezdu muze topit bez cuknuti prechodu brzda-plyn. Oproti tomu kdyby do zatacky najizdel na brzdach a postupne ji poustel. A nehrozi mu tolik lowside. Ovsem tenhle styl neni moc plynuly a predvidatelny. A prijde mi to az nebezpecne pro ostatni jezdce? Samozrejme ze kdyz se zatacka zavira tak je asi lepsi tam jet pod brzdama. Nebo zatacka v provozu kam moc nevidim.

Uff to je dlouhy



Naposledy editováno 02.04.2012 22:33:03

Blokovaní uživatelé: Scuber_MadJoe, ghostriderrrrrr

(reakce na) Styl na okruhu

5.4.2012 v 15:55 | Nahoru | #121

Ozzy_ píše: Jsou na to konstruovany a vi se to o nich.



... no... teď už jo

(reakce na) Styl na okruhu

5.4.2012 v 16:54 | Nahoru | #122
.richie.> Řekl bych, že určitě, nedávno jsem to taky řešil, aspoň na 2.3/2.5 p/z. 2.5/2.9 bude tlak udávaný Kawasaki pro jiné (origo) gumy. Zkus najít, co píše Pirelli o tlacích, tady je odkaz na ofigo stránky, ovšem tlaky jsem tam nevykoukal. Třeba Metzeler uvádí pro solo jízdu na silnici u sportovních pneu cca 2,3-2,45 předek a 2,45-2,55 zadek, loni jsem měl přefouknuto zbytečně na 2.5/2.9 za studena, jak uvádí Honda. A na okruh bych ufouknul ještě tak jednu desetinku na předku a dvě na zadku cca. Budu jezdit cca 2.2 předek, 2.3 zadek a uvidim. Záleží jak moc studený budou studený a jak teplá bude dráha.

Jinak ještě jsem vyštrachal něco na diabloracer.com :

"The best way is to start with a base cold pressure of around 29psi front and 26psi rear. These pressures are general pressures for both DOT's and Slicks."

odkaz

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

5.4.2012 v 19:05 | Nahoru | #123
mám jeden moc pěkný článek o pneumatikách a okruhovém ježdění. na netu už není, tak jsem ho dal sem

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

5.4.2012 v 19:18 | Nahoru | #124
venakucera: ty voe zajímavá profilovka, jsi na sosnové dostal takovího hasana ?

(reakce na) Styl na okruhu

5.4.2012 v 19:23 | Nahoru | #125

(reakce na) Styl na okruhu

5.4.2012 v 19:30 | Nahoru | #126

LolaR1 píše: Taky bych rada na okruh

a v čem je problem?

(reakce na) Styl na okruhu

5.4.2012 v 21:09 | Nahoru | #127
poli46> no jo.. dostal

Dawe02> to jsem netušil. já ho stáhnul z moto-pneu.cz

Styl na okruhu

6.4.2012 v 09:16 | Nahoru | #128
Hele a tlaky pod dva si dávaj jenom kucí co se chtěj dostat konečně na hranu gumy,aby mohli machrovat,nebo to něčemu pomůže???

Styl na okruhu

6.4.2012 v 10:31 | Nahoru | #129
nebo tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 13:11 | Nahoru | #130

Dawe02 píše: Muzes tedy osvetlit, jak se ridi motorka nohama (na obhajobu toho rozporovaneho tvrzeni)?


I ty, Brute ? Ja rozporuji pouze to, ze si kdekdo precte teorii a zacne vetsinu lidi kolem poucovat, aniz by mel praktickou zkusenost ( rozumej jezdil rychle ). Psal jsem tu uz parkrat, ze motorka se ridi vice ukony, ktere clovek pak stejne dela intuitivne, neni to jen o tom, ze zatocis riditky do prostismeru atd. A viz rizeni nohama, opravdu jsis nikdy neslapl do stupacek, aby jsi motorku rychleji prehodil v sikane nebo jsi nejel na moto bez drzeni riditek, ale i presto jsi zatocil ( v rozumne mire )?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 13:13 | Nahoru | #131
meerecheck> I ja. nevim co jsi myslel tou stati, protoze na me moc nesedi a otazku nezodpovida. Nohama se skutecne zatocit neda a na stupackach se opravdu stoji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 13:37 | Nahoru | #132

Dawe02 píše: meerecheck> I ja. nevim co jsi myslel tou stati, protoze na me moc nesedi a otazku nezodpovida. Nohama se skutecne zatocit neda a na stupackach se opravdu stoji.


Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.

edit : pismenka

Naposledy editováno 06.04.2012 13:37:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 13:43 | Nahoru | #133
Dawe02> On tim myslel mne . Tohle jsme uz jednou resili. Ja uz bych tim neztracel cas. At si kazdej zataci tak jak mu to vyhovuje.

Naposledy editováno 06.04.2012 13:46:35

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 13:53 | Nahoru | #134

SVSkritek píše: Dawe02> On tim myslel mne . Tohle jsme uz jednou resili. Ja uz bych tim neztracel cas. At si kazdej zataci tak jak mu to vyhovuje.


Kdyby jenom tebe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 14:33 | Nahoru | #135

meerecheck píše: Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.

edit : pismenka



tak tohle uděláš i bez šlápnutí do stupaček , jenom přenesením váhy ne? a proč to uděláš? myslim že jenom opět díky řidítkům a protisměrným řízení, jinak bys jel rovně (ty řidítka nemusíš držet, udělaj to samy nakloněním)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 15:02 | Nahoru | #136

meerecheck píše: Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.

edit : pismenka



Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště. Představ si znovu tebou zmiňovaný průjezd zatáčkou bez držení řidítek a dojdeš k tomu, že první co uděláš, je přenesení váhy na vnitřní stranu zatáčky, a pak začneš tlačit a vnitřní stupačku a vnější nohou na nádrž. Kdybys u toho seděl stejně jako na rovině, s trupem nic nedělal a pořádně zatlačil tak, jak říkáš, tak bys možná i opustil vozidlo. Vim jak si to myslel, skutečně se neřídí drcenim řidítek, ale prací celého těla, jehož nohy jsou u těch štastějsích jedinců součástí...

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

6.4.2012 v 16:08 | Nahoru | #137
jakejsi uhloruskejbaron si tu u Tábora chce stavět letiště a pořídit si víc stíhaček, než má AČR, proč místo toho raději nepostavý alespon maličkatej okruh. jak k tomu my jihočeši přijdem....všechno příšerně daleko :-/

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 16:51 | Nahoru | #138
meti> Tjn, chtelo by to nekde u HK v poli vylejt trochu afsaltu. Takovou Sosnovou v meriku 2:1 a stacilo by mi to. Proste aby se tam vesel SS. Nepotrebuju nekde litat 250. A mit tam rovinku pul kilomeru.

Naposledy editováno 06.04.2012 16:53:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 18:06 | Nahoru | #139

Bidlo píše: tak tohle uděláš i bez šlápnutí do stupaček , jenom přenesením váhy ne? a proč to uděláš? myslim že jenom opět díky řidítkům a protisměrným řízení, jinak bys jel rovně (ty řidítka nemusíš držet, udělaj to samy nakloněním)


Naopak, riditka se ti zavrou ve smeru zataceni, kdyz je nedrzis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 18:07 | Nahoru | #140

Jarda89 píše: Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště. Představ si znovu tebou zmiňovaný průjezd zatáčkou bez držení řidítek a dojdeš k tomu, že první co uděláš, je přenesení váhy na vnitřní stranu zatáčky, a pak začneš tlačit a vnitřní stupačku a vnější nohou na nádrž. Kdybys u toho seděl stejně jako na rovině, s trupem nic nedělal a pořádně zatlačil tak, jak říkáš, tak bys možná i opustil vozidlo. Vim jak si to myslel, skutečně se neřídí drcenim řidítek, ale prací celého těla, jehož nohy jsou u těch štastějsích jedinců součástí...


Nic proti, ale pisu tam, ze riditka nedrzim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 18:58 | Nahoru | #141

meerecheck píše: Naopak, riditka se ti zavrou ve smeru zataceni, kdyz je nedrzis.

Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

6.4.2012 v 21:42 | Nahoru | #142
Tady se pěkně porychluje

1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu

6.4.2012 v 22:42 | Nahoru | #143
Perňa_81: Ze mne nikdy nejakej rychlik nebude. Nemam na to talent atd. Ale opravdu mne to bavi snad vic jak na zacatku. Jak se stim clovek vic sziva

Naposledy editováno 06.04.2012 22:46:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 22:43 | Nahoru | #144

pylot píše: Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.


(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 22:47 | Nahoru | #145

Perňa_81 píše: Tady se pěkně porychluje


Kez by ... ja bych se rozhodne zajimal o par rad, kde to v Moste a v Brne stahnout. A kdyz jsem te videl minuly rok na KTM v Moste, klouboucek

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 22:47 | Nahoru | #146
meerecheck> Tohle funguje takle dobre jen u nizke rychlosti. Kdy jsou male gyroskopicke sily a motorka je nestabilni. Ve 150kmh po ni muzes lezt jak chces ale rychle ji tim do zatacky neuvedes.

EDIT: Navic ony ty riditka jdou nejdriv proti a pak spadnou dovnitr. Takze delas counterstering ale neprimo.

Naposledy editováno 06.04.2012 22:49:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 22:54 | Nahoru | #147
meerecheck> Umim číst, ale ty nečteš, to co píšu...

Postupně:

a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka y spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.

Je to takhle v pohodě?

Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.

Naposledy editováno 06.04.2012 23:09:31

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:02 | Nahoru | #148
meerecheck> Jak pise skritek, ve vysokejch rychlostech je tohle nepouzitelny. Ja nevim jak to mas ty na GSXR ale ja kdyz chci SV ve 180 preklapet z jedny strany na druhou tak se musim o tu stupacku oprit a za ty riditka vzit pomerne velkou silou aby se motorka rychle preklopila. Neni to jen teorie. Mam to i z praxe. Vazne bez a zkus to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:10 | Nahoru | #149

Jarda89 píše: meerecheck> Umim číst, ale ty nečteš, to co píšu...

Postupně:

a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.

Je to takhle v pohodě?

Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.


To, co pises v odstavci C je presne to co myslim a nekolikrat jsem to i psal. A nakonec muzes prenaset sily, studovat teorii jak chces a pak stejne vitezi ten, kdo to ma nejvic v 3,14či

(reakce na) Styl na okruhu

6.4.2012 v 23:14 | Nahoru | #150

SVSkritek píše: Perňa_81: Ze mne nikdy nejakej rychlik nebude. Nemam na to talent atd. Ale opravdu mne to bavi snad vic jak na zacatku. Jak se stim clovek vic sziva



Nikdy neříkej NIKDY ..třeba zrovna objevíš kouzlo, jak to jet rychle a převedeš do praxe. Ale to je na tom to nejtěžší, teorii tady máme zmáknutou všici skvěle
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist