Mne se to takle libi, proste to odbrzdit a nez se zvedne vidlice tak to sklopit. A apex uz jet pod treba 7-10% plynu aby to jelo volne. Clovek pak na vyjezdu muze topit bez cuknuti prechodu brzda-plyn. Oproti tomu kdyby do zatacky najizdel na brzdach a postupne ji poustel. A nehrozi mu tolik lowside. Ovsem tenhle styl neni moc plynuly a predvidatelny. A prijde mi to az nebezpecne pro ostatni jezdce? Samozrejme ze kdyz se zatacka zavira tak je asi lepsi tam jet pod brzdama. Nebo zatacka v provozu kam moc nevidim.
Uff to je dlouhy
Naposledy editováno 02.04.2012 22:33:03
Jinak ještě jsem vyštrachal něco na diabloracer.com :
"The best way is to start with a base cold pressure of around 29psi front and 26psi rear. These pressures are general pressures for both DOT's and Slicks."
odkaz
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Dawe02 píše: Muzes tedy osvetlit, jak se ridi motorka nohama (na obhajobu toho rozporovaneho tvrzeni)?
I ty, Brute ? Ja rozporuji pouze to, ze si kdekdo precte teorii a zacne vetsinu lidi kolem poucovat, aniz by mel praktickou zkusenost ( rozumej jezdil rychle ). Psal jsem tu uz parkrat, ze motorka se ridi vice ukony, ktere clovek pak stejne dela intuitivne, neni to jen o tom, ze zatocis riditky do prostismeru atd. A viz rizeni nohama, opravdu jsis nikdy neslapl do stupacek, aby jsi motorku rychleji prehodil v sikane nebo jsi nejel na moto bez drzeni riditek, ale i presto jsi zatocil ( v rozumne mire )?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Dawe02 píše: meerecheck> I ja. nevim co jsi myslel tou stati, protoze na me moc nesedi a otazku nezodpovida. Nohama se skutecne zatocit neda a na stupackach se opravdu stoji.
Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.
edit : pismenka
Naposledy editováno 06.04.2012 13:37:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Naposledy editováno 06.04.2012 13:46:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
meerecheck píše: Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.
edit : pismenka
tak tohle uděláš i bez šlápnutí do stupaček , jenom přenesením váhy ne? a proč to uděláš? myslim že jenom opět díky řidítkům a protisměrným řízení, jinak bys jel rovně (ty řidítka nemusíš držet, udělaj to samy nakloněním)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
meerecheck píše: Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.
edit : pismenka
Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště. Představ si znovu tebou zmiňovaný průjezd zatáčkou bez držení řidítek a dojdeš k tomu, že první co uděláš, je přenesení váhy na vnitřní stranu zatáčky, a pak začneš tlačit a vnitřní stupačku a vnější nohou na nádrž. Kdybys u toho seděl stejně jako na rovině, s trupem nic nedělal a pořádně zatlačil tak, jak říkáš, tak bys možná i opustil vozidlo. Vim jak si to myslel, skutečně se neřídí drcenim řidítek, ale prací celého těla, jehož nohy jsou u těch štastějsích jedinců součástí...
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
Naposledy editováno 06.04.2012 16:53:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Bidlo píše: tak tohle uděláš i bez šlápnutí do stupaček , jenom přenesením váhy ne? a proč to uděláš? myslim že jenom opět díky řidítkům a protisměrným řízení, jinak bys jel rovně (ty řidítka nemusíš držet, udělaj to samy nakloněním)
Naopak, riditka se ti zavrou ve smeru zataceni, kdyz je nedrzis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Jarda89 píše: Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště. Představ si znovu tebou zmiňovaný průjezd zatáčkou bez držení řidítek a dojdeš k tomu, že první co uděláš, je přenesení váhy na vnitřní stranu zatáčky, a pak začneš tlačit a vnitřní stupačku a vnější nohou na nádrž. Kdybys u toho seděl stejně jako na rovině, s trupem nic nedělal a pořádně zatlačil tak, jak říkáš, tak bys možná i opustil vozidlo. Vim jak si to myslel, skutečně se neřídí drcenim řidítek, ale prací celého těla, jehož nohy jsou u těch štastějsích jedinců součástí...
Nic proti, ale pisu tam, ze riditka nedrzim.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
meerecheck píše: Naopak, riditka se ti zavrou ve smeru zataceni, kdyz je nedrzis.
Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
Naposledy editováno 06.04.2012 22:46:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
pylot píše: Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.
EDIT: Navic ony ty riditka jdou nejdriv proti a pak spadnou dovnitr. Takze delas counterstering ale neprimo.
Naposledy editováno 06.04.2012 22:49:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Postupně:
a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka y spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.
Je to takhle v pohodě?
Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.
Naposledy editováno 06.04.2012 23:09:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Jarda89 píše: meerecheck> Umim číst, ale ty nečteš, to co píšu...
Postupně:
a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.
Je to takhle v pohodě?
Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.
To, co pises v odstavci C je presne to co myslim a nekolikrat jsem to i psal. A nakonec muzes prenaset sily, studovat teorii jak chces a pak stejne vitezi ten, kdo to ma nejvic v 3,14či
SVSkritek píše: Perňa_81: Ze mne nikdy nejakej rychlik nebude. Nemam na to talent atd. Ale opravdu mne to bavi snad vic jak na zacatku. Jak se stim clovek vic sziva
Nikdy neříkej NIKDY ..třeba zrovna objevíš kouzlo, jak to jet rychle a převedeš do praxe. Ale to je na tom to nejtěžší, teorii tady máme zmáknutou všici skvěle