Mne se to takle libi, proste to odbrzdit a nez se zvedne vidlice tak to sklopit. A apex uz jet pod treba 7-10% plynu aby to jelo volne. Clovek pak na vyjezdu muze topit bez cuknuti prechodu brzda-plyn. Oproti tomu kdyby do zatacky najizdel na brzdach a postupne ji poustel. A nehrozi mu tolik lowside. Ovsem tenhle styl neni moc plynuly a predvidatelny. A prijde mi to az nebezpecne pro ostatni jezdce? Samozrejme ze kdyz se zatacka zavira tak je asi lepsi tam jet pod brzdama. Nebo zatacka v provozu kam moc nevidim.
Uff to je dlouhy
Naposledy editováno 02.04.2012 22:33:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Jarda89 píše: Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště. Představ si znovu tebou zmiňovaný průjezd zatáčkou bez držení řidítek a dojdeš k tomu, že první co uděláš, je přenesení váhy na vnitřní stranu zatáčky, a pak začneš tlačit a vnitřní stupačku a vnější nohou na nádrž. Kdybys u toho seděl stejně jako na rovině, s trupem nic nedělal a pořádně zatlačil tak, jak říkáš, tak bys možná i opustil vozidlo. Vim jak si to myslel, skutečně se neřídí drcenim řidítek, ale prací celého těla, jehož nohy jsou u těch štastějsích jedinců součástí...
Nic proti, ale pisu tam, ze riditka nedrzim.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Postupně:
a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka y spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.
Je to takhle v pohodě?
Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.
Naposledy editováno 06.04.2012 23:09:31