![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Mne se to takle libi, proste to odbrzdit a nez se zvedne vidlice tak to sklopit. A apex uz jet pod treba 7-10% plynu aby to jelo volne. Clovek pak na vyjezdu muze topit bez cuknuti prechodu brzda-plyn. Oproti tomu kdyby do zatacky najizdel na brzdach a postupne ji poustel. A nehrozi mu tolik lowside. Ovsem tenhle styl neni moc plynuly a predvidatelny. A prijde mi to az nebezpecne pro ostatni jezdce? Samozrejme ze kdyz se zatacka zavira tak je asi lepsi tam jet pod brzdama. Nebo zatacka v provozu kam moc nevidim.
Uff to je dlouhy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 02.04.2012 22:33:03
Jinak ještě jsem vyštrachal něco na diabloracer.com :
"The best way is to start with a base cold pressure of around 29psi front and 26psi rear. These pressures are general pressures for both DOT's and Slicks."
odkaz
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Dawe02 píše: Muzes tedy osvetlit, jak se ridi motorka nohama (na obhajobu toho rozporovaneho tvrzeni)?
I ty, Brute ? Ja rozporuji pouze to, ze si kdekdo precte teorii a zacne vetsinu lidi kolem poucovat, aniz by mel praktickou zkusenost ( rozumej jezdil rychle ). Psal jsem tu uz parkrat, ze motorka se ridi vice ukony, ktere clovek pak stejne dela intuitivne, neni to jen o tom, ze zatocis riditky do prostismeru atd. A viz rizeni nohama, opravdu jsis nikdy neslapl do stupacek, aby jsi motorku rychleji prehodil v sikane nebo jsi nejel na moto bez drzeni riditek, ale i presto jsi zatocil ( v rozumne mire )?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Dawe02 píše: meerecheck> I ja. nevim co jsi myslel tou stati, protoze na me moc nesedi a otazku nezodpovida. Nohama se skutecne zatocit neda a na stupackach se opravdu stoji.
Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.
edit : pismenka
Naposledy editováno 06.04.2012 13:37:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 06.04.2012 13:46:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
meerecheck píše: Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.
edit : pismenka
tak tohle uděláš i bez šlápnutí do stupaček , jenom přenesením váhy ne? a proč to uděláš? myslim že jenom opět díky řidítkům a protisměrným řízení, jinak bys jel rovně (ty řidítka nemusíš držet, udělaj to samy nakloněním)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
meerecheck píše: Vsak to taky nemyslim na tebe. Nemuzu se ti rovnat ani v teoretickych, ani praktickych zkousenostech. Dobre, tak mi pls pojmenuj modelouvou situaci : jedu na moto z kopce, sedim na zadku, nohy na stupacach, delam 3,14coviny, takze ruce mam v bok, blizi se leva zatacka, takze trosku slapnu ( prenesu vice vahy ) na levou stupacku a pravym kolenem zatlacim na nadrz, projedu zatacku, srovnam moto a pokracuji dal stale s rukama u pasu a ne na riditkach.
edit : pismenka
Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
Naposledy editováno 06.04.2012 16:53:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Bidlo píše: tak tohle uděláš i bez šlápnutí do stupaček , jenom přenesením váhy ne? a proč to uděláš? myslim že jenom opět díky řidítkům a protisměrným řízení, jinak bys jel rovně (ty řidítka nemusíš držet, udělaj to samy nakloněním)
Naopak, riditka se ti zavrou ve smeru zataceni, kdyz je nedrzis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Jarda89 píše: Souhlas s Dawem, nohama se neřídí. Důvod zatočení je přenesení těžiště. Představ si znovu tebou zmiňovaný průjezd zatáčkou bez držení řidítek a dojdeš k tomu, že první co uděláš, je přenesení váhy na vnitřní stranu zatáčky, a pak začneš tlačit a vnitřní stupačku a vnější nohou na nádrž. Kdybys u toho seděl stejně jako na rovině, s trupem nic nedělal a pořádně zatlačil tak, jak říkáš, tak bys možná i opustil vozidlo.
Vim jak si to myslel, skutečně se neřídí drcenim řidítek, ale prací celého těla, jehož nohy jsou u těch štastějsích jedinců součástí...
Nic proti, ale pisu tam, ze riditka nedrzim.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
meerecheck píše: Naopak, riditka se ti zavrou ve smeru zataceni, kdyz je nedrzis.
Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Styl na okruhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 06.04.2012 22:46:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
pylot píše: Nemas pravdu ale nechce se mi tady nc rozepisovat. Podivej se na twist of the wrist a vyzkousej to. Pochopis.
EDIT: Navic ony ty riditka jdou nejdriv proti a pak spadnou dovnitr. Takze delas counterstering ale neprimo.
Naposledy editováno 06.04.2012 22:49:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
Postupně:
a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka y spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Je to takhle v pohodě?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 06.04.2012 23:09:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Styl na okruhu
Jarda89 píše: meerecheck> Umim číst, ale ty nečteš, to co píšu...
Postupně:
a) Vyjádřil jsem souhlas s tím, že motorka se nohama neřídí.
b) Chtěl jsem, aby sis představil situaci, kdy jedeš bez držení a zjistil, že nanejvýš pravděpodobně není první úkon, co uděláš to, že bys tlačil na stupačku a na nádrž, ale že přeneseš těžiště a současně tlačíš. Kdybys zůstal sedět jak na rovině a začal tlačit, tak budeš přepadávat.
c)V poslední souvětí, které se netýká tvé jízdy bez držení, jsem řekl, že asi vím, jak to s tim řízenim nohama myslíš. Že chceš říct, že motorka se neřídí tak, že se rve za řidítka spodek bude mrtvej, ale naopak. Myslels to tak přece, ne? A k tomu dodávám, že nohama to taky není, zapojuje se celé tělo, zejména trup a nohy slouží k přenášení silové dvojice (která vznikla přenesením težiště na vnitřní stranu zatáčky) na motocykl a způsobuje tím jeho naklonění a tím i zatáčení.
Je to takhle v pohodě?
Případně nech to, co jsem napsal prověřit Dawem.
To, co pises v odstavci C je presne to co myslim a nekolikrat jsem to i psal. A nakonec muzes prenaset sily, studovat teorii jak chces a pak stejne vitezi ten, kdo to ma nejvic v 3,14či
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
SVSkritek píše: Perňa_81: Ze mne nikdy nejakej rychlik nebude. Nemam na to talent atd. Ale opravdu mne to bavi snad vic jak na zacatku. Jak se stim clovek vic sziva
Nikdy neříkej NIKDY
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)