paolo_novy Přidat reklamu

Téma: brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
16.11.2023 v 16:02
Hodil jsem dotaz do Jawy, zda li neuvažují o reedici řady 660 která se myslím designově velmi povedla.
A proč mě to napadlo? Protože mají nyní šestpade a mě osobně moc netahnou, vzhledem mi připadají malé jako 350 ohc a mají na sobě moc černi. Javě sluší trochu víc chromu
Přiznám se že Vintage bych bral i když na ni v současné době nemám


Naposledy editováno 16.11.2023 16:05:02
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 14:44 | Nahoru | #151
To by mne zajímalo? jak se těch 42 ps. v tom rámu, potažmo na té chabé kyvce vrtí Jistě to musí být zážitek .. Motor

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 16:16 | Nahoru | #152

Radek2107 píše: Jako dobré. ale ta zrcátka ze Š 120, to je peklo


V té době na tom nebyly jiné značky kolikrát o nic líp.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 16:24 | Nahoru | #153

KAWAHAB píše: To by mne zajímalo? jak se těch 42 ps. v tom rámu, potažmo na té chabé kyvce vrtí Jistě to musí být zážitek .. Motor


Nevrtí se nic, leda by to bylo rozbité. Podobný výkon, který uvádíš, je dosažitelný i z motoru 638 a nebyl s ním důvod ke stížnostem.

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 16:55 | Nahoru | #154
Mluvil jsem kdysi s policajtem co na tom jezdil a byl se v pojišťovně kde jsem delal brigádu schovat pred deštěm - rikal, ze uz ma ponekolikate praskly a svareny ram - ale je to uz spousta let a rikal to policajt…

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 17:00 | Nahoru | #155
Dobra byla taky MZ 500 tam ten motor prej tez dost prevysoval kvality ramu a podvozku

Naposledy editováno 24.11.2023 17:03:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 17:08 | Nahoru | #156

hrnous píše: elvis78> za 250 by ji možná pár lidí pustilo.. ale rozhodně ne tuto variantu, ale klasickou se špatným lakováním a tekoucími sváry na nádrži :) PS Těch tekoucích nádrží někdo vystřídal i víc.. Potíž je, že nebyli schopní udělat rovný rám s úchytovýma okama. Tudíž se musela dělat na křivou motorku křivá nádrž na míru, aby to šlo spárovat :)



To není jen drek, to je přímo urážka motorismu. Ale vážně - tohle prošlo přes technickou??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

24.11.2023 v 17:33 | Nahoru | #157
WildOne> Takto je to na většine vintážek... PS: Nová motorka na technickou "naštěstí" pro vintážníky nemusí.. takže se někteří začínají divit až teď kvůli jiným věcem :)

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 09:11 | Nahoru | #158
hrnous> tahle edice byla zda se opravdu hodne limitovana

1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 12:52 | Nahoru | #159
to se člověk dozvídá věci, který by se asi normálně nedozvěděl
prostě Limited edition....to mi připomnělo, měl jsem jednu mašinku, na krabici Limited Edition, stála asi 4000,- a to ještě měla ta Zamračená nádrž z Brejlovce, prostě blbě, teď mi kolega psal že se bouchaj za 15-20 tisíc a lidi úplně šílí a já si ji doma jen nafotil projel po stole a šla zase do světa za tušim 4000,-

Naposledy editováno 25.11.2023 12:59:05

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 16:09 | Nahoru | #160
elvis78> Otázkou je, co znamená "normálně". Nejvíc o motorkách se dovíš od majitelů, kteří na nich jezdí. Zrovna u Jawy 660 nás jezdících moc není, Hrnous má pravdu v tom, že mnozí majitelé ji mají jako investici do budoucna nebo výstavní kus, který silnici nikdy neuvidí. Když jsem svoji Jawu kupoval, doslechl jsem se, že Týnečtí vyrábějí na přání konkrétních kupujících i 660 bez náplní - ty šly z výrobní linky ( tedy v tomto případě ruční výroby ) rovnou do musea.
Počítám, že jestli aspoň občas vyjede nějakých 50 kusů, je to hodně. A pravidelně jezdících je nás maximálně deset. Osobně se známe. Zbytek - musea, sbírky....

Kdyby opravdu došlo k výrobě reedice Jawy 660, třeba Vintage, koupil bych ji, klidně za 300 tisíc, ale musel bych vědět, že má odstraněny všechny nectnosti, o nichž víme - Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 20:00 | Nahoru | #161

Milan1963 píše:
Kdyby opravdu došlo k výrobě reedice Jawy 660, třeba Vintage, koupil bych ji, klidně za 300 tisíc, ale musel bych vědět, že má odstraněny všechny nectnosti, o nichž víme - Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.



No jo, ale to je minimálně v současném stavu Jawy tak akorát vlhký sen všech snílků . Udělat kvalitní výrobek je totiž na jednu stranu o jakési morálce v návrhu a také v tom, udělat to v reálném čase, aby nedocházelo ke zmíněným efektům typu konec homologace, konec výroby některých komponent atp.

Mimo jiné tu někdo zmínil, že si někdo těch Vintagek nakoupil do zásoby údajně jako investici. Osobně přemýšlím o tom, jestli je to opravdu dobrá investice a jestli náhodou už nebyl ten správný okamžik to opět zhodnotit do peněz. Ono je třeba přemýšlet o tom, kdo do toho chce investovat a podle mě takových hodně ubývá spíše se situací na trhu (v případě motorek plíživá elektrifikace) a zájem "domácích investorů" je podpořen také jakousi známostí značky, nikoli kvalitou techniky. Jenže protože Jawu čím dále tím méně lidi znají a čím dále tím více jí vnímají jako dovozce různých zahraničních značek bez vlastního výrobku, tím méně to bude historicky zajímavé.

Pro porovnání pár příkladů - např. předválečné luxusní značky vozidel Hanomag nebo Horch, které dneska skoro nikdo nezná a když už je nějaké vozidlo této značky na trhu, většinou se prodá tak za cenu kvalitní renovace a více ani ťuk. Oproti tomu třeba zachovalý Brouk, ač jich bylo na miliony, tak má pořád velkou finanční hodnotu.
Dále třeba Jawa 650 Classic... občas kouknu do inzerce a jedna červená je tam už asi rok, první cena byla tuším 150 tis. a už asi 3/4 roku jí majitel nemůže prodat pod 100 tis. Dále pár let zpět prodával jeden místní uživatel pěknou modrou, koupil jí nějaký překupník tu od Prahy hádám kolem 100 tis. (podle původní ceny v inzerátu), začal jí nabízet asi za 200 tisíc... až asi po roce zmizela z inzerce s poslední cenou někde kolem 120 tisíc.
A poslední příklad - zase asi před rokem dal do inzerce někdo Classiky (více kusů) z dovozu (jeden singl a jedna sajda), dal je tam za ceny někde mezi 160 až 200 tisíc a mam takové tušení, že jsou tam dodnes, nebo alespoň některé, ale cena taky klesala.
Pokud tedy extrapoluji tento vývoj na model 660, nedávím moc šancí tomu, že by někdo novou Vintage z vlastní garáže reálně prodal za cenu původní + inflaci od té doby (což bude třeba 40 tisíc), takže na tom rozhodně nevydělá, bude to mít jen jako ochranu peněz před inflací. Takže pro autora vlákna - pokud sis to nerozmyslel po uvedených technickcýh problémech, tak sleduj inzerci, ono jednou něco bude, až manželka nějakého "investora" rozhodne, že se to prodá, protože dcera potřebuje na byt .

Howgh... a do mě

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 21:36 | Nahoru | #162
Sofía> Tak nějak

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 22:21 | Nahoru | #163
Sofía> Souhlas se Semou. Jako investiční hodnota nebude 660 to pravé. Ale když si to někdo myslí...
A to co píšeš o autech, je pravda na 100 %. Protože nějakou předválečnou automobilovou techniku mám a provozuju, tak se taky divím, že hezký Adler nebo Hanomag, neřkuli československá Jawa Minor I. se prodávají za v podstatě minimální ceny. Ale taková obyčejná 110 R vyrobená v mnohem větším množství, než třeba ten Minor I v cabriu má cenu neuvěřitelně vysokou. To ale není k původnímu tématu, tak omluva.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

26.11.2023 v 11:46 | Nahoru | #164

Milan1963 píše: ....
Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.



To by pak nebyla Jawa Tam dobře řemeslně dělali naposled asi za první republiky.

Nicméně takhle moc křivé nádrže, to už není ani zmetek, to je umělecké dílo!

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

26.11.2023 v 12:39 | Nahoru | #165

Milan1963 píše: elvis78> Nejvíc o motorkách se dovíš od majitelů, kteří na nich jezdí.



To je pravda, ale postupně jsem přišel na to, ze opravdu nejvíc se o motorce dozvíš od bývalých majitelů. Není tam ten blok nahlížet na vlastní motorku špatně, nebo si podvědomě obhajují ty vynaložený prostředky

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

26.11.2023 v 14:04 | Nahoru | #166
Dost majitelů takových "nelogických" strojů ti nikdy ty problémy a patálie nepřizná, protože by tím ponížili sami sebe, že koupili takový vergl a v nejhorším případě vsechno omlouvají tim, že je to Jawa, že je toho málo a tak podobně a jinak.
Když sem ještě nebydlel ve starém baráku a měl cas, tak jsem delal i "pojízdný servis" 650 a hlavně 660. Větu ve stylu " hlavně to nikomu neříkej, že se mi to vysypalo" jsem slýchával dost často.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

26.11.2023 v 23:20 | Nahoru | #167

hrnous píše: elvis78> za 250 by ji možná pár lidí pustilo.. ale rozhodně ne tuto variantu, ale klasickou se špatným lakováním a tekoucími sváry na nádrži :) PS Těch tekoucích nádrží někdo vystřídal i víc.. Potíž je, že nebyli schopní udělat rovný rám s úchytovýma okama. Tudíž se musela dělat na křivou motorku křivá nádrž na míru, aby to šlo spárovat :)



Ty, to bych spíš řekl, že to jsou degeni a nebyli schopni svařit rovnou nádrž - při svařování se jim prostě zkroutila...tak na krk pak už jen navařili podle té křivé nádrže i křivě oka...

Jinak takhle křivé nádrže jsem svařoval asi v 18ti trafem s rutilkama : ))

Edit: ta autokorekce v mobilu

Naposledy editováno 29.11.2023 13:56:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

28.11.2023 v 12:34 | Nahoru | #168

2stroke píše: Ty to bych spíš řekl, že to jsou držení a nebyli schopni svařit rovnou nádrž - při svařování se jim prostě zkroutila...tak na krk pak už jen navařili podle té křivé nádrže i křivě oka...



Spíš nevěřícně zírám na to, že podnik, který se chce hlásit k tradici, se nestydí něco takového vypustit do světa. Takový konec si značka Jawa vážně nezasloužila...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

28.11.2023 v 14:11 | Nahoru | #169
WildOne> hele a tys mel nejakou starší jawu? Me prijde, ze jsou naopak tradicim docela věrni

Naposledy editováno 28.11.2023 14:12:04

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

28.11.2023 v 14:14 | Nahoru | #170

assassin píše: WildOne> hele a tys mel nejakou starší jawu? Me prijde, ze jsou naopak tradicim docela věrni



Tak tohleto jsem u žádný starý komunistický Jawy nezažil a že jsem jich renovoval dost.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

28.11.2023 v 15:25 | Nahoru | #171

Sofía píše: No jo, ale to je minimálně v současném stavu Jawy tak akorát vlhký sen všech snílků . Udělat kvalitní výrobek je totiž na jednu stranu o jakési morálce v návrhu a také v tom, udělat to v reálném čase, aby nedocházelo ke zmíněným efektům typu konec homologace, konec výroby některých komponent atp.

Mimo jiné tu někdo zmínil, že si někdo těch Vintagek nakoupil do zásoby údajně jako investici. Osobně přemýšlím o tom, jestli je to opravdu dobrá investice a jestli náhodou už nebyl ten správný okamžik to opět zhodnotit do peněz. Ono je třeba přemýšlet o tom, kdo do toho chce investovat a podle mě takových hodně ubývá spíše se situací na trhu (v případě motorek plíživá elektrifikace) a zájem "domácích investorů" je podpořen také jakousi známostí značky, nikoli kvalitou techniky. Jenže protože Jawu čím dále tím méně lidi znají a čím dále tím více jí vnímají jako dovozce různých zahraničních značek bez vlastního výrobku, tím méně to bude historicky zajímavé.

Pro porovnání pár příkladů - např. předválečné luxusní značky vozidel Hanomag nebo Horch, které dneska skoro nikdo nezná a když už je nějaké vozidlo této značky na trhu, většinou se prodá tak za cenu kvalitní renovace a více ani ťuk. Oproti tomu třeba zachovalý Brouk, ač jich bylo na miliony, tak má pořád velkou finanční hodnotu.
Dále třeba Jawa 650 Classic... občas kouknu do inzerce a jedna červená je tam už asi rok, první cena byla tuším 150 tis. a už asi 3/4 roku jí majitel nemůže prodat pod 100 tis. Dále pár let zpět prodával jeden místní uživatel pěknou modrou, koupil jí nějaký překupník tu od Prahy hádám kolem 100 tis. (podle původní ceny v inzerátu), začal jí nabízet asi za 200 tisíc... až asi po roce zmizela z inzerce s poslední cenou někde kolem 120 tisíc.
A poslední příklad - zase asi před rokem dal do inzerce někdo Classiky (více kusů) z dovozu (jeden singl a jedna sajda), dal je tam za ceny někde mezi 160 až 200 tisíc a mam takové tušení, že jsou tam dodnes, nebo alespoň některé, ale cena taky klesala.
Pokud tedy extrapoluji tento vývoj na model 660, nedávím moc šancí tomu, že by někdo novou Vintage z vlastní garáže reálně prodal za cenu původní + inflaci od té doby (což bude třeba 40 tisíc), takže na tom rozhodně nevydělá, bude to mít jen jako ochranu peněz před inflací. Takže pro autora vlákna - pokud sis to nerozmyslel po uvedených technickcýh problémech, tak sleduj inzerci, ono jednou něco bude, až manželka nějakého "investora" rozhodne, že se to prodá, protože dcera potřebuje na byt .

Howgh... a do mě



A kdo by to asi tak chtěl, když je úplně nahovno?
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Jawa 350 OHC za 99.930,- Kč [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage vilda_vrtule 92 16.8.2017 v 20:21 mira592
,,Nowá" Jawa 350 OHC [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage SojkinXR6R 158 26.6.2017 v 12:43 Verdom
Jawa 660 Vintage (S) [1, 2, 3, 4] Jawa 660 Vintage PanDeRass1 106 18.3.2017 v 09:53 mira592

TOPlist