A proč mě to napadlo? Protože mají nyní šestpade a mě osobně moc netahnou, vzhledem mi připadají malé jako 350 ohc a mají na sobě moc černi. Javě sluší trochu víc chromu
Přiznám se že Vintage bych bral i když na ni v současné době nemám
Naposledy editováno 16.11.2023 16:05:02
1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
KAWAHAB píše: To by mne zajímalo? jak se těch 42 ps. v tom rámu, potažmo na té chabé kyvce vrtí Jistě to musí být zážitek .. Motor
Nevrtí se nic, leda by to bylo rozbité. Podobný výkon, který uvádíš, je dosažitelný i z motoru 638 a nebyl s ním důvod ke stížnostem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
hrnous píše: elvis78> za 250 by ji možná pár lidí pustilo.. ale rozhodně ne tuto variantu, ale klasickou se špatným lakováním a tekoucími sváry na nádrži :) PS Těch tekoucích nádrží někdo vystřídal i víc.. Potíž je, že nebyli schopní udělat rovný rám s úchytovýma okama. Tudíž se musela dělat na křivou motorku křivá nádrž na míru, aby to šlo spárovat :)
To není jen drek, to je přímo urážka motorismu. Ale vážně - tohle prošlo přes technickou??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
prostě Limited edition....to mi připomnělo, měl jsem jednu mašinku, na krabici Limited Edition, stála asi 4000,- a to ještě měla ta Zamračená nádrž z Brejlovce, prostě blbě, teď mi kolega psal že se bouchaj za 15-20 tisíc a lidi úplně šílí a já si ji doma jen nafotil projel po stole a šla zase do světa za tušim 4000,-
Naposledy editováno 25.11.2023 12:59:05
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
Počítám, že jestli aspoň občas vyjede nějakých 50 kusů, je to hodně. A pravidelně jezdících je nás maximálně deset. Osobně se známe. Zbytek - musea, sbírky....
Kdyby opravdu došlo k výrobě reedice Jawy 660, třeba Vintage, koupil bych ji, klidně za 300 tisíc, ale musel bych vědět, že má odstraněny všechny nectnosti, o nichž víme - Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
Milan1963 píše:
Kdyby opravdu došlo k výrobě reedice Jawy 660, třeba Vintage, koupil bych ji, klidně za 300 tisíc, ale musel bych vědět, že má odstraněny všechny nectnosti, o nichž víme - Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.
No jo, ale to je minimálně v současném stavu Jawy tak akorát vlhký sen všech snílků . Udělat kvalitní výrobek je totiž na jednu stranu o jakési morálce v návrhu a také v tom, udělat to v reálném čase, aby nedocházelo ke zmíněným efektům typu konec homologace, konec výroby některých komponent atp.
Mimo jiné tu někdo zmínil, že si někdo těch Vintagek nakoupil do zásoby údajně jako investici. Osobně přemýšlím o tom, jestli je to opravdu dobrá investice a jestli náhodou už nebyl ten správný okamžik to opět zhodnotit do peněz. Ono je třeba přemýšlet o tom, kdo do toho chce investovat a podle mě takových hodně ubývá spíše se situací na trhu (v případě motorek plíživá elektrifikace) a zájem "domácích investorů" je podpořen také jakousi známostí značky, nikoli kvalitou techniky. Jenže protože Jawu čím dále tím méně lidi znají a čím dále tím více jí vnímají jako dovozce různých zahraničních značek bez vlastního výrobku, tím méně to bude historicky zajímavé.
Pro porovnání pár příkladů - např. předválečné luxusní značky vozidel Hanomag nebo Horch, které dneska skoro nikdo nezná a když už je nějaké vozidlo této značky na trhu, většinou se prodá tak za cenu kvalitní renovace a více ani ťuk. Oproti tomu třeba zachovalý Brouk, ač jich bylo na miliony, tak má pořád velkou finanční hodnotu.
Dále třeba Jawa 650 Classic... občas kouknu do inzerce a jedna červená je tam už asi rok, první cena byla tuším 150 tis. a už asi 3/4 roku jí majitel nemůže prodat pod 100 tis. Dále pár let zpět prodával jeden místní uživatel pěknou modrou, koupil jí nějaký překupník tu od Prahy hádám kolem 100 tis. (podle původní ceny v inzerátu), začal jí nabízet asi za 200 tisíc... až asi po roce zmizela z inzerce s poslední cenou někde kolem 120 tisíc.
A poslední příklad - zase asi před rokem dal do inzerce někdo Classiky (více kusů) z dovozu (jeden singl a jedna sajda), dal je tam za ceny někde mezi 160 až 200 tisíc a mam takové tušení, že jsou tam dodnes, nebo alespoň některé, ale cena taky klesala.
Pokud tedy extrapoluji tento vývoj na model 660, nedávím moc šancí tomu, že by někdo novou Vintage z vlastní garáže reálně prodal za cenu původní + inflaci od té doby (což bude třeba 40 tisíc), takže na tom rozhodně nevydělá, bude to mít jen jako ochranu peněz před inflací. Takže pro autora vlákna - pokud sis to nerozmyslel po uvedených technickcýh problémech, tak sleduj inzerci, ono jednou něco bude, až manželka nějakého "investora" rozhodne, že se to prodá, protože dcera potřebuje na byt .
Howgh... a do mě
A to co píšeš o autech, je pravda na 100 %. Protože nějakou předválečnou automobilovou techniku mám a provozuju, tak se taky divím, že hezký Adler nebo Hanomag, neřkuli československá Jawa Minor I. se prodávají za v podstatě minimální ceny. Ale taková obyčejná 110 R vyrobená v mnohem větším množství, než třeba ten Minor I v cabriu má cenu neuvěřitelně vysokou. To ale není k původnímu tématu, tak omluva.
Milan1963 píše: ....
Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.
To by pak nebyla Jawa Tam dobře řemeslně dělali naposled asi za první republiky.
Nicméně takhle moc křivé nádrže, to už není ani zmetek, to je umělecké dílo!
Milan1963 píše: elvis78> Nejvíc o motorkách se dovíš od majitelů, kteří na nich jezdí.
To je pravda, ale postupně jsem přišel na to, ze opravdu nejvíc se o motorce dozvíš od bývalých majitelů. Není tam ten blok nahlížet na vlastní motorku špatně, nebo si podvědomě obhajují ty vynaložený prostředky
Když sem ještě nebydlel ve starém baráku a měl cas, tak jsem delal i "pojízdný servis" 650 a hlavně 660. Větu ve stylu " hlavně to nikomu neříkej, že se mi to vysypalo" jsem slýchával dost často.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
hrnous píše: elvis78> za 250 by ji možná pár lidí pustilo.. ale rozhodně ne tuto variantu, ale klasickou se špatným lakováním a tekoucími sváry na nádrži :) PS Těch tekoucích nádrží někdo vystřídal i víc.. Potíž je, že nebyli schopní udělat rovný rám s úchytovýma okama. Tudíž se musela dělat na křivou motorku křivá nádrž na míru, aby to šlo spárovat :)
Ty, to bych spíš řekl, že to jsou degeni a nebyli schopni svařit rovnou nádrž - při svařování se jim prostě zkroutila...tak na krk pak už jen navařili podle té křivé nádrže i křivě oka...
Jinak takhle křivé nádrže jsem svařoval asi v 18ti trafem s rutilkama : ))
Edit: ta autokorekce v mobilu
Naposledy editováno 29.11.2023 13:56:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
2stroke píše: Ty to bych spíš řekl, že to jsou držení a nebyli schopni svařit rovnou nádrž - při svařování se jim prostě zkroutila...tak na krk pak už jen navařili podle té křivé nádrže i křivě oka...
Spíš nevěřícně zírám na to, že podnik, který se chce hlásit k tradici, se nestydí něco takového vypustit do světa. Takový konec si značka Jawa vážně nezasloužila...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
Naposledy editováno 28.11.2023 14:12:04
Sofía píše: No jo, ale to je minimálně v současném stavu Jawy tak akorát vlhký sen všech snílků . Udělat kvalitní výrobek je totiž na jednu stranu o jakési morálce v návrhu a také v tom, udělat to v reálném čase, aby nedocházelo ke zmíněným efektům typu konec homologace, konec výroby některých komponent atp.
Mimo jiné tu někdo zmínil, že si někdo těch Vintagek nakoupil do zásoby údajně jako investici. Osobně přemýšlím o tom, jestli je to opravdu dobrá investice a jestli náhodou už nebyl ten správný okamžik to opět zhodnotit do peněz. Ono je třeba přemýšlet o tom, kdo do toho chce investovat a podle mě takových hodně ubývá spíše se situací na trhu (v případě motorek plíživá elektrifikace) a zájem "domácích investorů" je podpořen také jakousi známostí značky, nikoli kvalitou techniky. Jenže protože Jawu čím dále tím méně lidi znají a čím dále tím více jí vnímají jako dovozce různých zahraničních značek bez vlastního výrobku, tím méně to bude historicky zajímavé.
Pro porovnání pár příkladů - např. předválečné luxusní značky vozidel Hanomag nebo Horch, které dneska skoro nikdo nezná a když už je nějaké vozidlo této značky na trhu, většinou se prodá tak za cenu kvalitní renovace a více ani ťuk. Oproti tomu třeba zachovalý Brouk, ač jich bylo na miliony, tak má pořád velkou finanční hodnotu.
Dále třeba Jawa 650 Classic... občas kouknu do inzerce a jedna červená je tam už asi rok, první cena byla tuším 150 tis. a už asi 3/4 roku jí majitel nemůže prodat pod 100 tis. Dále pár let zpět prodával jeden místní uživatel pěknou modrou, koupil jí nějaký překupník tu od Prahy hádám kolem 100 tis. (podle původní ceny v inzerátu), začal jí nabízet asi za 200 tisíc... až asi po roce zmizela z inzerce s poslední cenou někde kolem 120 tisíc.
A poslední příklad - zase asi před rokem dal do inzerce někdo Classiky (více kusů) z dovozu (jeden singl a jedna sajda), dal je tam za ceny někde mezi 160 až 200 tisíc a mam takové tušení, že jsou tam dodnes, nebo alespoň některé, ale cena taky klesala.
Pokud tedy extrapoluji tento vývoj na model 660, nedávím moc šancí tomu, že by někdo novou Vintage z vlastní garáže reálně prodal za cenu původní + inflaci od té doby (což bude třeba 40 tisíc), takže na tom rozhodně nevydělá, bude to mít jen jako ochranu peněz před inflací. Takže pro autora vlákna - pokud sis to nerozmyslel po uvedených technickcýh problémech, tak sleduj inzerci, ono jednou něco bude, až manželka nějakého "investora" rozhodne, že se to prodá, protože dcera potřebuje na byt .
Howgh... a do mě
A kdo by to asi tak chtěl, když je úplně nahovno?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Jawa 350 OHC za 99.930,- Kč [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage | vilda_vrtule | 92 | 16.8.2017 v 20:21 mira592 |
,,Nowá" Jawa 350 OHC [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage | SojkinXR6R | 158 | 26.6.2017 v 12:43 Verdom |
Jawa 660 Vintage (S) [1, 2, 3, 4] Jawa 660 Vintage | PanDeRass1 | 106 | 18.3.2017 v 09:53 mira592 |