aku mate skusenost s jazdou v lete v meste. Ked je tak dobrých 35 stupnou, asfalt a budovy su este same osebe ako radiatory a mate motorku so vzduchom chladenym motorom. Sice sa daju obehnut kolony ale aj tak sa stale ide pomaly od semaforu k semaforu. Konkretne myslim motorky s vacssim objemom ako napr Yamaha midnight star 950.
Keď sa motorka hýbe je to už ok.
Zadný valec sa chladieva horšie, treba s týmito motormi zaobchádzať v horúčavách s rozumom.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
Výrobca počíta že sa motorka hýbe, prípadne obmedzený čas postojí a zase sa pohne + že ju ovláda osoba s mozgom.
johny servis - ty akože máš reálne servis?
Samozrejme že stojaca naštartovaná motorka sa uvarí. Ani nemusí byť 40°C
Tím netvrdím, že takový neexistuje, ale občas tady vidím názor, jak je vzduchové chlazení oproti vodě úplně nejvíc super na světě no a najednou se dozvím, že ho musím chcipat, aby se neuvaril
Naposledy editováno 23.01.2023 12:35:03
3 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
Je pravda, že vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C, majú väčšie vôle atď ale čo tuto napríklad hore niekto konštatuje, že moto je v pohode za takých a onakých podmienok, tak to nemá šancu analyzovať zo sedla alebo od PC :)
Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
marna píše: Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.
Jakože po nastartování motoru bude teplota stále stejným tempem stoupat dokud se válce nezačnou tavit a odkapávat na silnici nebo jak to myslíš?
Ducati Monster při popojíždění po Praze neměl problém, dřív jsem se začal vařit já v hadrech. Cca v 50 tis km jsem nechal dělat repas hlavy zadního válce, je utopenější v motorce a začal trochu brát olej, ale motorku jsem kupoval jetou, takže kdo ví, co měla za sebou. Pokud budeš měnit olej radši o trochu dřív než je předepsáno, tak se letního vedra bát nemusíš.
2 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
marna píše: ... vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C ...
Je to spalovací motor, ne fritéza. Běžně 160°C už je moc i na vzducháč, tedy pokud se bavíme o teplotě oleje, protože jiné hodnoty krom okolního vzduch vzduchem chlazený motoro neměří. Běžná teplota oleje u běžného vzduchem chlazeného motoru, ne u závodního na okruhu, je 110-130°C. U běžně dostupných olejů při teplotách nad 130°C rapidně klesá viskozita oleje a tento přestává mazat a vytěsňovat vůle v klikovém mechanismu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
panTerek píše: Jakože po nastartování motoru bude teplota stále stejným tempem stoupat dokud se válce nezačnou tavit a odkapávat na silnici nebo jak to myslíš?
Stále stejným tempem určite nie Bude stúpať a kolega alebo kľudne aj ty môžete zistiť kde sa rast teploty zastaví.
Ferfi píše: jean192> Marna to ale poznal podle chování teploměru na jeho vodníku, tak to musí vědět
Načo tu budem rozpisovať ako som jazdil na vzduchom chladených moto keď to robia ostatní a držia sa v rovine dojmológie.
Na vodníku je množstvo vytvoreného tepla porovnateľné lebo spotreba je porovnateľná a vďaka teplomeru chladiacej zmesi máš prehľad ako teplota kolíše + aké jazdné podmienky majú aký vplyv na jej hodnotu. Rozum by ti mal umožniť odvodiť čo sa deje keď nemáš vodné chladenie, ale štandardná výbava člena tohto ebu to nie je
2 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
Snad to není urban legend, ale slyšel jsem to z víc zdrojů.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
Paradoxně na závodním okruhu běží motor na vyšší výkon jen asi jednu třetinu času a vše se zdá být OK, ovšem jen do doby, než se přijede do Le Castellet na rovinku Mistral. Tam se závoďákům rozpadají motory na 1,5 km.