Téma: Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
 
23.1.2023 v 10:15
Cavte
aku mate skusenost s jazdou v lete v meste. Ked je tak dobrých 35 stupnou, asfalt a budovy su este same osebe ako radiatory a mate motorku so vzduchom chladenym motorom. Sice sa daju obehnut kolony ale aj tak sa stale ide pomaly od semaforu k semaforu. Konkretne myslim motorky s vacssim objemom ako napr Yamaha midnight star 950.

2 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:27 | Nahoru | #1
Když už jsou tu teorie o nutnosti proudění vzduchu, tak mám za to, že paradoxně většinu motorů (vzducháčů i vodníků) jde utavit dlouhodobým max výkonem, prostě dálnice a držet nohu na podlaze delší dobu. To přes chladič fouká uragán a stejně se to neuchladí.
Snad to není urban legend, ale slyšel jsem to z víc zdrojů.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:38 | Nahoru | #2
Redguy> U vodou chladených sa to môže stať v dôsledku nesprávnej funkcie systému chladenia - nedostatočné množstvo náplne, bublina niekde v systéme, chyba termostatu alebo čerpadla. Väčšie riziko než dialnica (vysoká rýchlosť, skôr rovina) sú kopce, majitelia škodoviek z čias ČSSR vedia.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:55 | Nahoru | #3
Redguy> Záležet bude na dimenzování chladicí soustavy a na tom, na jakou trvalou rychlost je motor stavěný.
Paradoxně na závodním okruhu běží motor na vyšší výkon jen asi jednu třetinu času a vše se zdá být OK, ovšem jen do doby, než se přijede do Le Castellet na rovinku Mistral. Tam se závoďákům rozpadají motory na 1,5 km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist