Téma: Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
 
23.1.2023 v 10:15
Cavte
aku mate skusenost s jazdou v lete v meste. Ked je tak dobrých 35 stupnou, asfalt a budovy su este same osebe ako radiatory a mate motorku so vzduchom chladenym motorom. Sice sa daju obehnut kolony ale aj tak sa stale ide pomaly od semaforu k semaforu. Konkretne myslim motorky s vacssim objemom ako napr Yamaha midnight star 950.

3 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 14:14 | Nahoru | #1
Neviem na čom a kde jazdíš, na moto s vodným chladením mám teplomer vody a vidím čo to robí keď je teplý deň a stojím na niekoľkých semaforoch za sebou a jazdím medzi autami + ako teplota pomaly klesá keď sa podarí konečne dostať z takej situácie + koľko tepla motor generuje.

Je pravda, že vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C, majú väčšie vôle atď ale čo tuto napríklad hore niekto konštatuje, že moto je v pohode za takých a onakých podmienok, tak to nemá šancu analyzovať zo sedla alebo od PC :)

Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:19 | Nahoru | #2

marna píše: Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.



Jakože po nastartování motoru bude teplota stále stejným tempem stoupat dokud se válce nezačnou tavit a odkapávat na silnici nebo jak to myslíš?

Ducati Monster při popojíždění po Praze neměl problém, dřív jsem se začal vařit já v hadrech. Cca v 50 tis km jsem nechal dělat repas hlavy zadního válce, je utopenější v motorce a začal trochu brát olej, ale motorku jsem kupoval jetou, takže kdo ví, co měla za sebou. Pokud budeš měnit olej radši o trochu dřív než je předepsáno, tak se letního vedra bát nemusíš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:42 | Nahoru | #3

marna píše: ... vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C ...


Je to spalovací motor, ne fritéza. Běžně 160°C už je moc i na vzducháč, tedy pokud se bavíme o teplotě oleje, protože jiné hodnoty krom okolního vzduch vzduchem chlazený motoro neměří. Běžná teplota oleje u běžného vzduchem chlazeného motoru, ne u závodního na okruhu, je 110-130°C. U běžně dostupných olejů při teplotách nad 130°C rapidně klesá viskozita oleje a tento přestává mazat a vytěsňovat vůle v klikovém mechanismu.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 16:20 | Nahoru | #4
marna> vidíš a já měl na všech vodnících ventilátor u chladiče a proto může ten motor běžet na místě prakticky nekonečně dlouho a je fuk co dělá teploměr. Jak je to teda s těma vzduchacema? Utavi se na místě nebo ne ? Já tvrdím, že je to prakticky nemožné a ještě jsem takový motor neviděl a ani o tom neslyšel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist