aku mate skusenost s jazdou v lete v meste. Ked je tak dobrých 35 stupnou, asfalt a budovy su este same osebe ako radiatory a mate motorku so vzduchom chladenym motorom. Sice sa daju obehnut kolony ale aj tak sa stale ide pomaly od semaforu k semaforu. Konkretne myslim motorky s vacssim objemom ako napr Yamaha midnight star 950.
3 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
Je pravda, že vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C, majú väčšie vôle atď ale čo tuto napríklad hore niekto konštatuje, že moto je v pohode za takých a onakých podmienok, tak to nemá šancu analyzovať zo sedla alebo od PC :)
Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.
marna píše: Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.
Jakože po nastartování motoru bude teplota stále stejným tempem stoupat dokud se válce nezačnou tavit a odkapávat na silnici nebo jak to myslíš?
Ducati Monster při popojíždění po Praze neměl problém, dřív jsem se začal vařit já v hadrech. Cca v 50 tis km jsem nechal dělat repas hlavy zadního válce, je utopenější v motorce a začal trochu brát olej, ale motorku jsem kupoval jetou, takže kdo ví, co měla za sebou. Pokud budeš měnit olej radši o trochu dřív než je předepsáno, tak se letního vedra bát nemusíš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
marna píše: ... vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C ...
Je to spalovací motor, ne fritéza. Běžně 160°C už je moc i na vzducháč, tedy pokud se bavíme o teplotě oleje, protože jiné hodnoty krom okolního vzduch vzduchem chlazený motoro neměří. Běžná teplota oleje u běžného vzduchem chlazeného motoru, ne u závodního na okruhu, je 110-130°C. U běžně dostupných olejů při teplotách nad 130°C rapidně klesá viskozita oleje a tento přestává mazat a vytěsňovat vůle v klikovém mechanismu.