aku mate skusenost s jazdou v lete v meste. Ked je tak dobrých 35 stupnou, asfalt a budovy su este same osebe ako radiatory a mate motorku so vzduchom chladenym motorom. Sice sa daju obehnut kolony ale aj tak sa stale ide pomaly od semaforu k semaforu. Konkretne myslim motorky s vacssim objemom ako napr Yamaha midnight star 950.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
marna píše: ... vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C ...
Je to spalovací motor, ne fritéza. Běžně 160°C už je moc i na vzducháč, tedy pokud se bavíme o teplotě oleje, protože jiné hodnoty krom okolního vzduch vzduchem chlazený motoro neměří. Běžná teplota oleje u běžného vzduchem chlazeného motoru, ne u závodního na okruhu, je 110-130°C. U běžně dostupných olejů při teplotách nad 130°C rapidně klesá viskozita oleje a tento přestává mazat a vytěsňovat vůle v klikovém mechanismu.