globalmoto_kveten





Téma: Vzduchom chladený motor v prehriatom meste
 
23.1.2023 v 10:15
Cavte
aku mate skusenost s jazdou v lete v meste. Ked je tak dobrých 35 stupnou, asfalt a budovy su este same osebe ako radiatory a mate motorku so vzduchom chladenym motorom. Sice sa daju obehnut kolony ale aj tak sa stale ide pomaly od semaforu k semaforu. Konkretne myslim motorky s vacssim objemom ako napr Yamaha midnight star 950.
Předchozí
1 2
Následující

Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 10:22 | Nahoru | #1
Pri státí v kolóne vzduchom chladený motor odstav. Chladenie nefunguje keď sa nehýbeš resp teda podstatne je znížená jeho účinnosť.

Keď sa motorka hýbe je to už ok.

Zadný valec sa chladieva horšie, treba s týmito motormi zaobchádzať v horúčavách s rozumom.

Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 10:27 | Nahoru | #2
Boxer BMW (1100, 1150 i 1200) s olejových chladičem celkem bez potíží dává +40°C v zácpě v Tiraně nebo Istanbulu. Stačí udržovat chladič čistý, neucpaný hmyzem.

Naposledy editováno 23.01.2023 10:27:48

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 10:39 | Nahoru | #3
No volnoběh se dělá podstatně míň tepla a motor se chladí odpařováním benzínu a sáláním tepla z povrchu, takže určtiě není nutný na každejch světlech chcípat. Buď v klidu, výrobci s tím počítají.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 10:55 | Nahoru | #4
Redguy> Plus je motor je navržený na vyšší provozní teplotu, ta zase zajistí zlepšení odvodu tepla do okolí, ale co my o tom víme, marna píše vypínat tak, přes to nejede vlak

Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 11:12 | Nahoru | #5
chtel bych videt toho blba co chcipa motor na kazdych svetlech.niceho se neboj ty motory se ucladi,akorat je trochu horko na nohy.

Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 11:12 | Nahoru | #6
.

Naposledy editováno 23.01.2023 11:12:48

Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 11:14 | Nahoru | #7
hmmmm divné. Když jsem jel na kterémkoliv vzduchaci, tak nikdy nebyl problém. Měl jsem za to, že výrobce to musí udělat tak, aby to na volnoběh mělo tak veliké sálání tepla ven, že se to nemůže nikdy "uvařit"

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 12:22 | Nahoru | #8
Problém s porozumením textu? Jasne som hore napísal: pri státí v kolóne. Nič o semafóroch a pod.

Výrobca počíta že sa motorka hýbe, prípadne obmedzený čas postojí a zase sa pohne + že ju ovláda osoba s mozgom.

johny servis - ty akože máš reálne servis?
Samozrejme že stojaca naštartovaná motorka sa uvarí. Ani nemusí byť 40°C

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 12:30 | Nahoru | #9
marna> eeee ? to jako fakt? V životě jsem neviděl vzduchem chlazený motor co by se při stání na místě na volnoběh uvařil
Tím netvrdím, že takový neexistuje, ale občas tady vidím názor, jak je vzduchové chlazení oproti vodě úplně nejvíc super na světě no a najednou se dozvím, že ho musím chcipat, aby se neuvaril

Naposledy editováno 23.01.2023 12:35:03

3 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 14:14 | Nahoru | #10
Neviem na čom a kde jazdíš, na moto s vodným chladením mám teplomer vody a vidím čo to robí keď je teplý deň a stojím na niekoľkých semaforoch za sebou a jazdím medzi autami + ako teplota pomaly klesá keď sa podarí konečne dostať z takej situácie + koľko tepla motor generuje.

Je pravda, že vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C, majú väčšie vôle atď ale čo tuto napríklad hore niekto konštatuje, že moto je v pohode za takých a onakých podmienok, tak to nemá šancu analyzovať zo sedla alebo od PC :)

Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 14:37 | Nahoru | #11
Neuvařil? Vzduch vaří? Vzduch peče!

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 14:41 | Nahoru | #12
Krautkopf> Olej by mohol vrieť, ale presnejšie by bolo v spojením s týmto druhom motora slovo "roztaviť".

edit - UTAVIŤ!

Naposledy editováno 23.01.2023 14:43:29

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:19 | Nahoru | #13

marna píše: Pokojne urob experiment, zober si vhodný merač tepla naštartuj moto ak máš a si ochotný to risknúť, a sleduj ako teplota bude stúpať. Môžeš podľa vlastného uváženia samozrejme včas experiment prerušiť.



Jakože po nastartování motoru bude teplota stále stejným tempem stoupat dokud se válce nezačnou tavit a odkapávat na silnici nebo jak to myslíš?

Ducati Monster při popojíždění po Praze neměl problém, dřív jsem se začal vařit já v hadrech. Cca v 50 tis km jsem nechal dělat repas hlavy zadního válce, je utopenější v motorce a začal trochu brát olej, ale motorku jsem kupoval jetou, takže kdo ví, co měla za sebou. Pokud budeš měnit olej radši o trochu dřív než je předepsáno, tak se letního vedra bát nemusíš.

2 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:31 | Nahoru | #14
Ak je clovek marna, tak vypina motor. Ak clovek nie je kokot, tak to neriesi a jazdi. Myslim, ze so vzduchacmi mam skusenosti celkom dost a este nikdy mi ziadny nepripieklo kvoli kolone a semaforu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:41 | Nahoru | #15
jean192> Marna to ale poznal podle chování teploměru na jeho vodníku, tak to musí vědět

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:42 | Nahoru | #16

marna píše: ... vzduchom chladené motory pracujú pri vyšších teplotách, bežne až 160°C ...


Je to spalovací motor, ne fritéza. Běžně 160°C už je moc i na vzducháč, tedy pokud se bavíme o teplotě oleje, protože jiné hodnoty krom okolního vzduch vzduchem chlazený motoro neměří. Běžná teplota oleje u běžného vzduchem chlazeného motoru, ne u závodního na okruhu, je 110-130°C. U běžně dostupných olejů při teplotách nad 130°C rapidně klesá viskozita oleje a tento přestává mazat a vytěsňovat vůle v klikovém mechanismu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:52 | Nahoru | #17
FrancisR> Nie je ti z vety ktorú cituješ jasné o teplote čoho hovorí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 15:53 | Nahoru | #18
FrancisR> Tak taky se třeba měří teplota hlavy válců a tam je to běžná teplota.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 16:20 | Nahoru | #19
marna> vidíš a já měl na všech vodnících ventilátor u chladiče a proto může ten motor běžet na místě prakticky nekonečně dlouho a je fuk co dělá teploměr. Jak je to teda s těma vzduchacema? Utavi se na místě nebo ne ? Já tvrdím, že je to prakticky nemožné a ještě jsem takový motor neviděl a ani o tom neslyšel

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 16:21 | Nahoru | #20
Moto Guzzi V85TT, 850ccm vzducháč, Vidin, západní Bulharsko, červen 2022, teplota ve stínu kolem 36°c, totální záser města kamionama, nějaká nehoda, neprůjezdné silnice, nešlo ani objet, asi hodinu jsme tam poskakovali, než se dalo volně pokračovat. Motorka rozžhavená po předchozí 200 km jízdy. Žádný přehřívání se nestalo. Motor to úplně v klidu pobral. Buď bez obav. Předtím jsem jezdil řadu let na XV 1100, a taky nikdy problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:23 | Nahoru | #21

panTerek píše: Jakože po nastartování motoru bude teplota stále stejným tempem stoupat dokud se válce nezačnou tavit a odkapávat na silnici nebo jak to myslíš?



Stále stejným tempem určite nie Bude stúpať a kolega alebo kľudne aj ty môžete zistiť kde sa rast teploty zastaví.

Ferfi píše: jean192> Marna to ale poznal podle chování teploměru na jeho vodníku, tak to musí vědět



Načo tu budem rozpisovať ako som jazdil na vzduchom chladených moto keď to robia ostatní a držia sa v rovine dojmológie.
Na vodníku je množstvo vytvoreného tepla porovnateľné lebo spotreba je porovnateľná a vďaka teplomeru chladiacej zmesi máš prehľad ako teplota kolíše + aké jazdné podmienky majú aký vplyv na jej hodnotu. Rozum by ti mal umožniť odvodiť čo sa deje keď nemáš vodné chladenie, ale štandardná výbava člena tohto ebu to nie je

2 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:27 | Nahoru | #22
Když už jsou tu teorie o nutnosti proudění vzduchu, tak mám za to, že paradoxně většinu motorů (vzducháčů i vodníků) jde utavit dlouhodobým max výkonem, prostě dálnice a držet nohu na podlaze delší dobu. To přes chladič fouká uragán a stejně se to neuchladí.
Snad to není urban legend, ale slyšel jsem to z víc zdrojů.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:29 | Nahoru | #23

jean192 píše: Ak je clovek marna, tak vypina motor. Ak clovek nie je kokot, tak to neriesi a jazdi.


Rozumim tomu spravne?

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:37 | Nahoru | #24
A Dr. Docent Marna CSc. opět všem vytřel zrak svými znalostmi a ukázal svojí fundovanost v oboru. Pánové stojí a s pokorou pokyvují, dámám padají kalhotky ke kolenům a já se jen ptám, kdy mu konečně bude udělena Nobelova cena za fyziku?

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:38 | Nahoru | #25
Redguy> U vodou chladených sa to môže stať v dôsledku nesprávnej funkcie systému chladenia - nedostatočné množstvo náplne, bublina niekde v systéme, chyba termostatu alebo čerpadla. Väčšie riziko než dialnica (vysoká rýchlosť, skôr rovina) sú kopce, majitelia škodoviek z čias ČSSR vedia.

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:42 | Nahoru | #26
JohnCoat> doc sa úíše pred dr to by si mohol vedieť

Kto nerieši a potom sa čuduje je čo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:55 | Nahoru | #27
Redguy> Záležet bude na dimenzování chladicí soustavy a na tom, na jakou trvalou rychlost je motor stavěný.
Paradoxně na závodním okruhu běží motor na vyšší výkon jen asi jednu třetinu času a vše se zdá být OK, ovšem jen do doby, než se přijede do Le Castellet na rovinku Mistral. Tam se závoďákům rozpadají motory na 1,5 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 17:59 | Nahoru | #28
Krautkopf> akurát to nebude kvôli prehriatiu o ktorom je tu reč

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 18:02 | Nahoru | #29
Krautkopf> Myslím třeba hodinu držet v Německu plnou palbu, což u auta, který má maximálku do 200, by v noci možná šlo. Právě takhle jsem to i četl, maloobjem, Německo, noc, plyn na podlaze, ojnice na oběžný dráze

(reakce na) Vzduchom chladený motor v prehriatom meste

23.1.2023 v 18:03 | Nahoru | #30
marna> A kvůli čemu asi? Motor se přehřeje uvnitř - písty, ložiska, ventily, olej, atd. Na trochu teplejší válec se to jen tak neutaví.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist