renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Euro
Vloženo 24.10.2014
Aktualizováno 8.2.2016
Zobrazeno 3 088x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dojem parníku, ovladatelnost skůtru, pohodlí, rovnováha mezi výkonem a spotřebou

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 LT: důvod neuveden

První dojmy - Při první zkušební jízdě jsem se cítil jako policajt v doprovodné koloně. Motor tiše bublal a já se přesouval v úzkýchm městkých uličkách bez jakékoliv námahy. Byl jsem přímo unesen ovladatelností tohoto německéh stroje. Zvyklý z japonského ovládání blinkrů jsem nemohl přijít na kloub tomu neměckému vypínání.

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv. Nízký posez, dobrá ovladatelnost, přijatelný výkon, možnosti uložení batožin a nízká spotřeba nabízí široké možnosti každému, kdo si chce užívat na dvou kolech.

Doplňky na motorce -






















Recenze

Předchozím strojem byla Honda PE ST 1100. Byl jsem zvyklý na véčkový čtyřvál se skromnou skromnou spotřebou, který mi dovolil ho týrat při jedenácti stech otáčkách, ale na druhou stranu si to předl v cca 4,5 tis otáčkách na 150. Vlastně ani nevím proč jsem tento stroj prodal.
Nicméně, změna je život a já jsem chtěl novější polykač kilometrů s kterým mohu jezdit jak kolem komína, tak k Balatonu.
Podmínkou bylo cca 100 koní, kufry, dobrá ochrana před větrem... no a spotřeba. To vše muselo korespondovat s cenou. Do nabídky jsem si zařadil starší parník od BMW K 1200 lt, pak koncernového kolegu R 1200 RT , Hondu St 1300 a většího brášku GL 1800.
Přibližně půl roku jsem četl recenze, zkoušel jsem se projet a nokonec stejně vyhrála náhoda.
Dnes je tedy R 1200 RT.
V prvních kilometrech jsem s bramborou nenašel stejnou řeč. Německé vypínání blikaček- úúúf, no to bylo něco. Zvyklý jezdit v otáčkách cca 1300 až 3000 jsem často bramboru uškubal. Nebyl jsem zvyklý ve městě přeskládat kvalty až 3. Na druhou stranu jsem konečně pocítil pocit uvlněné krční páteře a nemohl sem pochopit tu skvělou ovadatelnost, kdy jsem se otočil na pětníku. Musel jsem si navyknout, že moto poslouchá, obvzláště brzdy reagovaly na každý "dotek" . U PE bylo zapotřebí chlapské síly abych naloženou skoro půltunovou lokomotivu zastavil. Na druhou stranu to PE st 1100 uměl vynahradit ve stabilitě při přesunech v rychlostech nad 160. Podvozek ve srovnání se starým PE je tvrdší, stejně je tomu u PE St 1300. Jsem přeci jen starší pán a preferuji pohodlí. To byl důvod zamítnutí PE ST 1300. Na druhou stranu "ertéčko" umí spolknout i hlubší nerovnosti a není problém s ním ani šotolina. Otázkou je, co na to ta jemně vypadající kola.
Na RT mám zatím asi 2,5 tis km a myslím že jsem zvolil dobrou alternativu za staré PE ST 1100. Rovný posez mi nezatěžuje páteř ani zápěstí (už mi není 20 ). Velice dobrá ochrana před větrem. Přijatelná spotřeba vs. výkon a neskutečná ovladatelnost z něj dělají společníka na cesty jak kolem komína, tak na dlouhé přesuny na horské průsmyky.
Euro



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zemik
Zemik napsal 24.10.16 v 15:01

Je to krasavec doufám že se spolu svezem

Zemik
Zemik napsal 24.10.16 v 15:00 10b.

Luxusní bavo

Labus
Labus napsal 12.06.15 v 18:07 10b.

krásná brambora

jakattara
jakattara napsal 31.05.15 v 07:51

Ať vždy dojedeš, kámo ;) .

Euro
Euro napsal 05.11.14 v 22:20

Díky chlapi za reakce. Na moto jsem jezdil jako mladý 17-ti letý paličák (ČZ 175), pak dlouhá pauza a opět mne to chytlo před cca 5 lety (CBR1000 rv 89 ). tzn. šoupátka karbecu již otvírám nějakou dobu. Na Motorkáři.cz jsme však úplným nováčkem.
Co jsem ale překvapen, že zde na Motorkáři.cz je fakt dobrá banda oktanových nadšenců (v dobrém slova smylu). Ještě jednou díky za vaše komentáře, no a Balaton 2015 jse spíše realitou než li fikcí.
Euro z OVA

Více komentářů



TOPlist