PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1000RR Fireblade (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Willik
Vloženo 12.8.2014
Aktualizováno 2.11.2016
Zobrazeno 6 051x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Repsolí tygřice, vymazlená k dokonalosti

Více fotografii

Motorka koupena od Honda SK - Repsolce byla věnována maximální péče, vymazlené detaily, celkově sladěný vzhled. Koupeno v r. 2014 od oddaného fandy a srdcaře ... I slzička ukápla při loučení...

První dojmy - Hlaďonký náběh výkonu a brutální poměr výkonu a váhy,
vyladěná na absolutní maximum, přitom stále tolerantní a výborně ovladatelná...

Motorku bych doporučil pro - asi bych ji doporučil hlavně mně :-)

Doplňky na motorce - ...
- na míru šitá sedla LUImoto (Kanada),
- protektor nádrže HRC,
- výfuk Arrow Specialparts - Titanium Trophy,
- vzduchový filtr KN-Racing,
- HRC Chiptuning (omezovač na 14,4k, výkon, odladěno na dynamu v Hondě),
- pancéřované brzdové hadičky,
- brzdové destičky Ferodo Racing (později výměna za měkčí od Bremba),
- počítadlo kvaltů Gipro,
- vyhřívané gripy (Performance Parts - Speeds.eu),
- 12V zásuvka (vlastní úprava),
- vodotěsné pouzdro GPS s napájením Ultimate Mobile,
- podkova pro tankbag SW-Motech s napájením (vlastní úprava),
- blikačka brzdového LED světla (HealTech Brake Light Pro),
- příprava vyhřívání sedla (2st. spínač - vlastní úprava),
- eloxované doplňky Valter Moto (rollny, závažíčka, všechny pohledové šrouby...),
- stavitelné zalamovací páčky M-Style Racing,
- blatníček originál v Repsolu,
- karbonový kryt řetězovky originál HRC.

Recenze

Proč právě tento stroj?
Dobrá otázka… že by "první druhá míza" nebo počínající testosteronová demence?

Při výběru vypadlo vše ostatní jako R1 či Panigale. Už jako kluk jsem listoval Hondíma katalogama a CBR jsem vždy obdivoval - Fároš (a ještě Repsolka) je stroj mých snů. Léta běží a ceny klučičích hraček se úměrně zvyšují, vybíral jsem skoro rok a tahle kráska prostě nešla nekoupit.

Na okruh či na silnici?
Brno za 1:54 jako MM zcela jistě nikdy nedám, ale pevně věřím, že 310 bych uměl taky





Nicméně: necítím se být okruhovým rváčem a počítat stažené setinky - víc mě baví si jen tak vyrazit, vyčistit kedlubnu a nadechnout se čerstvého vzduchu.

První pocity?
Od prvního momentu pěkně sedla: stupky, posez i držení rukou je fajn. Ovládací prvky Honda - vše je po ruce, nic nehledám. Moc příjemně mě překvapila, jak drží a klopí do zatáček - stačí jen mrknout kam chci jet. Motor pěkně táhne a v běžném provozu zvládá neuvěřitelný rozsah. Skoro by se zdálo, že je šest rychlostí zbytečných. Nástup výkonu se projeví hlavně od šesti tisíc otáček nahoru. Laďáček zachrochtá blahem, zvuk výrazně zmohutní a motka vystřeluje vpřed s každým dalším kvaltem. Plný rozsah otáček v běžném provozu samozřejmě nikdo nedá. S HRC přečipováním navíc omezovač zasahuje teprve při 14400 otáčkách za minutu - což na jedničku dává nějakých 180 km/h?

Teploučko na nohy!
Motor trochu víc topí - což mě z počátku překvapilo. Jel jsem kousek městským provozem v dešti a při stání na semaforu se dostavil velmi působivý kouřový efekt. Z pod kapoty, rovnou mně pod helmu, začala stoupat hustá pára, asi jako když vlezeš v zimě do prádelny. Teplota motoru je samozřejmě v cajku, jen dešťovka nacákaná v mřížkách chladiče se pěkně odpařuje, až se mlží hledí v helmě . Při sepnutí pomocného větráku vše samozřejmě zmizí a na kolena zavane tropický monzun.

Jízdní komfort?
Pro dva to moc nebude. Bidýlko batůžka je opravdu dost vysoko a uzounké je tak akorát na prdelku útlé modelky, že by to byl účel?





Co se týče větru - na dálnici umí pěkně zasvištět, ale paradoxně čím rychleji se jede, tím je motka pohodlnější. Lokty se dají opřít pěkně o kolena, nikde nic nepřečnívá či nevlaje. Hlava se dá sklonit pod proud vzduchu od plexi. Stabilita je celkově velmi slušná a dynamika taky funguje - proud vzduchu mě pěkně zatlačí do sedla a doslova mě přilepí k motorce. Při pomalejší jízdě se samozřejmě snažím trochu narovnat a váha jde víc na ruce. Záda ale zatím v pohodě, ani ruce nebolí.

První poznávačka.
Proběhlo několik seznamovacích rozjížděk. Malinko si musím zvykat na brzdy, závodní destičky pro mě asi nebudou úplně to pravé. Mají pomalejší náběh za studena, výrazněji se projevují opravdu až po zahřátí. V běžném provozu to chce víc předvídat. O zadní brzdě nemluvím, ta je spíše na parádu.
EDIT 2015: výměna za měkčí desky od Bremba - náběh okamžitý, žádné vadnutí nesleduji - ani při drsnějším zatahání. Spokojenost.

Akční rádius?
S Alpikem jsem byl zvyklý občas po práci vyrazit na menší kolečko "kolem komína" - do Středohoří, do Krušných, případně k našim na chajdu... Po prvních týdnech zjišťuji, že cesty jsou najednou nějak kratší. Na Repsolce (chtě-nechtě) najedu ve stejném čase o pár km víc. Cesta líp utíká, občasné přejezdy po dálnici najednou nejsou nudně dlouhé a na běžných okreskách je taky víc zábavy. Samozřejmě, nesmí to být tankodrom… to je pak utrpení.
S Repsolkou mi nedělá potíž najet za dopoledne i 300km - bez honění či čunačení.

Doplňky a úpravy?
Po sezóně jsem se poprvé podíval pod kapotu, natahal pár kablíků: pro vyhřívané gripy, palubní zásuvku k nabíjení mobilu nebo navigace, pro počítadlo kvaltů od Gipra a elektrickou podkovu dokladovky na nádrž, a nakonec i programovatelnou blikačku brzdového světla.

Originální elektro-podkova od SW-Motech měla bohužel tak silný kabel, že bych musel výrazně vrtat v plastech nebo ho přiznat a vést vrchem po nádrži - no hnus, vrátil jsem to hned, jak to přišlo. Pořídil jsem obyčejnou nenapájenou podkovu a vyrobil jsem následně vlastní napájení přes tenký kablík (max. 5-6A) čistě pro nabíječku mobilu nebo foťáku do mini-brašny na nádrži. Naprostá pohoda, vedení je skryté pod plastem nádrže, žádný viditelný zásah do plastů, nikde nic hloupě nečumí… Že by námět k zamyšlení pro ostřílené machry z SW-Motech?
Pod sedlem mám ještě přípravu pro vyhřívání sedla (na přepínač, vyvedené dvoustupňové napájení v zaslepeném konektoru). Výhřev sedla doplním možná později, zatím se mi zdá, že je od motoru tepla dost.

Všechno elektro a spoje jsou samozřejmě pěkně čistě zapájeny, dvojitá izolace veškerého vedení, smršťovací bužírky, komponenty odpojitelné přes zlacené/vodotěsné konektory.

První dva tisíce km
Na konci první sezóny na tacho přibyly dva tisíce a nějaké drobné.
Pořád tvrdím: "Je to malý krůček pro lidstvo, ale obrovský skok pro Willika..."

Update 2015:
Letošní sezóna se nesla v duchu poněkud jiných priorit. Z respektu k mašině jsem zamakal na bezpečnostní výbavě a celkovém outfitu. Na Jarově jsem od Alpinestars pořídil dvojdílnou Atemku, páteřák, goretexové boty a rukavice a od p. Mařase krásnou bíle-perleťovou vyklápěčku od HJC se zrcadlovým plexi - The STIG z Top Gearu by mohl závidět

Co se ježdění týče - snažím se objezdit aspoň plánované akce (Motocykl i Motosalon, veterány, ameriky...) a nebýt týdenního rodinného lenošení u rybníka v Jedovnicích, nejspíš bych letos Repsolu ani pořádně nevyvenčil.
Zároveň totiž proběhla důstojná rozlučka s Alpikem (Otočka na Rujanu a týdenní klučičí záležitost v Bulharsku - Pět pardálů na Balkáně), kterého jsem po báječných sedmi sezónách
pustil k novému majiteli.

Suma sumárum rok 2015 můžu prohlásit za podrobnější seznamovačku, během které na tacho přibylo krásných dva a půl tisíce km. Holka mi dělá jen radost, ale dál jí samozřejmě pořád Vykám.

Potvrzuji jinak, že přední brzda je s Brembama lepší, další úpravy zatím neplánuji, zvažuji jen výměnu zalamovacích páček za nové od M-Style Racing, neboť tyto první typy trpěly nešvarem krátkého záběru a údajně to už kluci vychytali. Hlavně jsou konečně v hezčích barvách takže možná na příští sezónu...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 09.04.18 v 21:37 10b.

Krasny faros v nadhernych barvach preji hodne najetych km bez nehod a dlouhou sezonu

Jacek_18
Jacek_18 napsal 14.12.16 v 17:09 10b.

Ta teda je ... 10b

Pedl
Pedl napsal 21.05.16 v 13:54 10b.

Nádherná

hOOrNeT
hOOrNeT napsal 31.12.15 v 09:23 10b.

hodně vyvoněný fároš Pěkně se ty tvé řádky čtou. Vlastním jeho staršího bratříčka Ať dělá radost

raid
raid napsal 28.11.15 v 09:14 10b.

parádní recenze, nelze jinak než 10. Změna je život, to jsem zvědavý, co bude další krok

Více komentářů



TOPlist