renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1000RR Fireblade (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lapchik-54
Vloženo 10.11.2021
Aktualizováno 7.10.2022
Zobrazeno 2 392x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


SC57A kdo by ji neznal, snad ten nejhodnější SBK co byl kdy vyroben.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Jelikož už jsem jednu SC57 vlastnil nejsem překvapen ani uražen. Vím proč jsem si ji vybral je to prostě takový střed. Jede ,ale ne divoce .Brzdí ,ale ne agresivně. Netřeba na ni tlačit ,aby poslouchala. Ač jde o SBK je použitelná i v provozu. Nenadchne ,neurazí. Ideální všestranný parťák.

Motorku bych doporučil pro - Pro nadšence jako já co ,kteří chtějí mít SBK motorku, fandy zavodů atd. Na dromy už to není zrovna aktuální stroj, je to hodně let co s ní J. Toseland vyhrál titul WSBK 2007.

Doplňky na motorce - Moto chci zachovat co možná nejvíc originální proto letěl ven i AL držák RZ. Má jen LED blinkry ,CNC páčky a gripy domino, Gipro DS a ukazatel dobíjení OK moto (u Hondy nutnost). I přes tyto drobnosti nechci už nic "vylepsovat" spíš se zaměřuji na detaily a 100% stav a funkčnost. Vice času tak trávím v garáží než ježděním. Mam rád když moto vypadá, že právě sjela z linky, než domlacená a zanedbaná ruina.

Recenze

Psal se rok 2002 třída GP500 se přejmenovala na MotoGP a s ní nastoupily nové 4T motory do 990ccm. Důvodem této změny byl vývoj nových strojů, který měl probíhat společně jak pro GP tak WSBK , kde se taky změnily pravidla. Za mě nejlépe přechod na 4T dík svým předešlým zkušenostem zvladla Honda a přišla s dnes již legendární RC211V jejíž prototyp představili M.DOOHAN a F. SPENCER. Krom továrního týmů Repsol ji měli Gresini, LCR, Pramac, Konica Minolta atd. Za 5 let existence zvládla 3x titul jezdce a 4x titul konstruktérů v roce 2003 byla RC211V k neporažení a vyhrála 15 z 16 závodu v sezoně. Jak bylo slíbeno vývoj se promítnul do vývoje SBK stroje a v roce 2004 vyjel Fireblade SC57 poprvé s litrovým motorem a úplně jinou konstrukcí než doposud. Dostal vymoženosti jako radiální brzdy s pumpou, náporové sání, dvojité vstřikování, kazetovou převodovku , nádrž a výfuk blíže těžiště, zadní zavěšení Unit prolink, kde je zadní pružící jednotka součást kyvného ramene, atd. Taky dizajn je až nápadně podobný RC211V. Tímto se poprvé Fireblade stal i závodním strojem třídy WSBK, kde na konci své 4 leté éry SC57 získal titul v roce 2007 s J. TOSELANDEM. Tímto je právě tento model pro mě legendárním, jedinečným odstartoval novou éru litrový Firebladu a byl inspirovaný továrním speciálem. Svůj podíl na vývoji měl i V. ROSSI.

Co říct ke kusu samotném je z Německa po druhém majiteli, doložené měla jak protokoly TUV tak faktury ze servisu což mě přesvědčilo o pravdivosti stavu Km (29 000) a taky ,že moto měla původní letitou řetězovou sadu ! Servis samotný byl u autorizáku HONDA hodnotil bych to tak co měli udělali nic neoje.. ,ale zvlášť péče úplně nebyla. Teď si servis dělám sám a mám čas se ji věnovat a dopřát ji více pečlivosti.
Jezdím už jen vyjímečně a vždy se těším ,když přes ní hodím nohu a vyrazím, ať už sám ,nebo s dcerou. Vybírám si trasy, kde ještě není tak hustý provoz pár takových míst se naštěstí ještě dá najít spolu se slušným povrchem. Nejde o nijak horlivý SBK spíš už oba máme rádi poklidnější tempo .Podvozek po nastavení funguje lehce a dobře se moto ovládá přední pružiny ve vidlici jsou trochu měkčí (0,88kg/mm) po utažení i při mé váze jde docílit požadovaného SAG (1,00 kg/mm z ročníku 06-07 by byly lepší) , brzdy jsou tak akorát jak se na radiální sluší a patří dávkovat jdou lehce dvěma prsty, brzdný účinek zlepšily i kotouče BREMBO ORO a destičky BREMBO SA. Fajn je kapalinové ovládání spojky, ať už z hlediska ovládací síly tak odpadá nastavení mrtvého chodu páčky. Není problém absolvovat přes 300km na jeden zátah, pozice je uvolněná a váha dobře rozložená mezi ruce, zadek a nohy. Samozřejmě vyšší cestovní tempo pomáhá nadlehčovat vrchní část těla a uleví rukám. Pojížďky přes město a v kolonách nejsou, proto úplně ideální. Po X letech na moto a vyzkoušení všemožných mašin (cca 12) jsem se vrátil zpět k SC57 ,která mi vstřícnou ergonomii a jízdním stylem sedla nejvíce. Stejně tak mě baví na ní dělat a servisovat. Dnes už je problém slušnou SC57 sehnat neříkám ,že to nejde, ale postupně ubývají. Jedno vím jistě ,že si ji nechám.

Více se rozepisovat asi nemá cenu spoustu jsem již toho napsal v profilu u předešlé SC57B.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lapchik-54
Lapchik-54 napsal 24.10.22 v 11:32

Dave1980 Děkuji snažím se, aby jak nová fungovala a vypadala.

Dave1980
Dave1980 napsal 24.10.22 v 10:50 10b.

Pěkne napsané a máš ji dle fotek pořád jak novotu. Super 10 jak jinak

Lapchik-54
Lapchik-54 napsal 29.12.21 v 11:56

Buttopyr Díky moc, ozvi se přes léto a vyvětráme RR s SP a vytáhneme i Radka.

bruttopyr
bruttopyr napsal 25.12.21 v 16:57 10b.

Opět top Fireblade!

Lapchik-54
Lapchik-54 napsal 26.11.21 v 16:51

Kuna46 Repsol jsem měl 2x ,už stačilo. Koukám ,že je vás s SC57 na vyjížďce požehnaně.

Více komentářů



TOPlist