Chtěl jsem silný a velký cestovní stroj. Myslím, že TDM 900 byla ta správná volba.
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: K TDM to byla láska na první pohled.
První dojmy - Na motorku jsem se jel podívat přibližně 100 km daleko. Byl jsem zvědav jak bude vypadat ve skutečnosti. Fotky většinou trochu lžou. Při skušební jízdě motorka padla do ruky okamžitě. Je totálně ovlaatelná a zdá se nezáludná. V zatáčkách se velmi dobře vede.
Motorku bych doporučil pro - No asi nejspíš pro mou maličkost :-)
Doplňky na motorce - 2016 kufry GIVI
2016 koncovky MIVV
Recenze
Po prodeji Trasalpa 600V jsem zvažoval kterým směrem se ubírat. Trochu mě lákalo jít do silniční cestovní řady např. Fazer 1000, Hornet 900 případně nějaké CB. Druhá varianta byla V-Strom 1000 nebo TDM 900. Limit na peníze byl cca 80000 kč. Vzhledem k tomu, že s Alpem jsem byl spokojený až na výkon, zvítězila řada cestovní enduro. Anabáze DL 1000 a TDM 900 se probírala na fóru a i názory uživatelů podpořilo mé rozhodnutí jít do TDM. Tím netvrdím, že je DL 1000 špatné. Věřím že je to skvělá motorka, ale koupit si mohu jen jednu.
Domluvil jsm se s kámošem který dělal v servisu Yamaha a vyrazil po inzerátech.
...
No a takto to dopadlo. Viz foto.
Na motorce bylo nutné udělat povinou údržbu a odstranit známé poškubávání. V mém případě to byl vzduchový filtr a řetězovka. Filtr byl docela zaprasenej a dle tvrzení kámoše nejspíš i původní z výroby. Nahradil ho KN aby se ta chuděra mohla pořádně nadejchnout. Řetězovka byla taktéž před smrtí. Nahradila ji D.I.D.. Iridiové svíčky také odvádí skvělou práci. Dále bylo třeba zainvestovat do přední gumy. Šla tam Michelin pilot 4. Tam nastal ovšem prní problém. V pneuservisu si asi ten hoch myslel, že utahuje kola na Tatře a mě se zřejmě z tohoto důvodu po cca 50 km rozpadla ložiska. Bylo to utažený tak, že jsem se na tom houpal i s mertovým nástavcem abych to povolil. No co, jsou tam již nová a doufám, že vydrží.
Na recenzi je ještě asi dost brzy. Mám s ní najeto přibližně 1000 km. Zatím ale naprostá spokojenost. Brzdy super, řazení je čisté, v zatáčkách se vede exscelentně. Spotřeba do 5 litrů. Uvidím v létě. Chtěl bych Alpy a tam se teprve ukáže co v ní je.
pěkný stroj, taky jsem nad nim uvažoval,ale průchodnost terenem vyhrála.
tak ať slouží
Tak utahovací moment matice kol je 150 Nm.
Uložení ložisek je už pradávno vymyšlené a utažením matice se žádné ložisko nepoškodí, takže ten borec v servisu Ti je nezdrbal, k tomu by došlo určitě tak jako tak. Ale věřím, že to utáhnul zbytečně moc. Nic nového. Zkus si je někdy dotáhnout momentovým klíčem na předepsaný moment a budeš překvapený, jak málo to je. Momenty bývají uvedené v servisních manuálech (pro XTZ jsou).
Super stroj, jestli chceš úplně odstranit škubání v nízkých otáčkách, odpoj pin č.8 na řídící jednotce, uvidíš že budeš překvapenej viz. můj deník nebo www-tdm.cz mnoho šťastných km v sedle téhle krásné mašiny