PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 900 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MercedesJenz
Vloženo 28.12.2016
Aktualizováno 24.9.2017
Zobrazeno 4364x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Není to sex bomba z Itálie, ale věrný kamarád z Japonska. A hlavně je poctivý a bez kilometrů drátků!

Více fotografii

Motorka koupena od Soukromý prodejce

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 1000V Varadero: Přirozené pokračování z malého Varánka, ale je moc těžká, velká a nelíbí se mi.
Honda CBF 1000: Podobný styl jako 600, neseděl jsem na ní, takže nemůžu porovnávat velikost, ale 4V litr a cca 100 koní výkonu by bylo po malém Varánkovi asi trochu moc..
Honda CBF 600S: Dlouho jsem jí chtěl, ale když jsem se na ní svezl, pochopil jsem, že by mi byla malá..
Triumph Tiger 1050: Zamiloval jsem se do ní, ale finanční stav studenta ji prostě nedovolil. Nejen pořizovací cena, ale i náklady na údržbu a na benzin.. Třeba příště :)
Yamaha TDM 850: Proč nevzít 900 když na ni bylo dost? :D
Kawasaki Versys 650: S mým rozpočtem bylo pouze na starší ošklivé káčátko a nechci nikoho urazit, ale nebudu jezdit na něčem, co se mi nelíbí.
Suzuki DL 650 V-Strom: Líbí se mi ještě méně než Versys, spíš se mi vážně, ale vážně nelíbí. Chápu že je to super stroj, ale jsem člověk který má rád něco, co nepotkává každý den při cestě pro rohlíky.

První dojmy - Přechod ze 125ccm na cokoliv většího je šok. Ačkoliv jsem pod sebou měl CBF600, u ní jsem se pohyboval jen dole a tam to žádný trhák není. TDM je jiná, ostrá, výbušná, v zatáčkách trochu nepředvidatelná a s ostrými brzdami. Ale rychle se s ní člověk sžije a jakmile ji dostane do ruky, nechce se odtrhnout. Přitom je to stále motorka ze staré školy.

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji se na ní hlavně svézt. Nemusí sednout každému, projev motoru, vyšší posez, natažené ruce, to vše by někdo mohl vytknout. Avšak pokud vám tohle nebude proti srsti, dostanete hezký svižný cesťáček který je třídou sám pro sebe. Jen ho prosím netahejte do terénu, není to ani pseudoenduro, cenduro nebo něco takového, nechejte si ho jen na silnice :)

Doplňky na motorce - 2x Givi Keyless E41N, Givi E52 Maxia, gelové přešívané sedlo, MRA vario touring štítek, bílé blinkry, zásuvka na 12V, bastery, centrální stojan, vyhřívané rukojeti Oxford Premium Adventure, proužky na ráfky 15 zubové primární kolečko, zaslepený problémový konektor

Průměrná spotřeba - 4.395 l/100km

Recenze

Po nástupci mého milovaného malého Varánka, který je teď doufám v dobrých rukou, jsem se díval již dlouho. Však mi také dvacka vydržela až do 20 let, jelikož jsem nenašel motorku, která by se mi líbila a mohl jsem jí v 18 sedlat, částečně také proto, že jsem věděl, že ve 20 přijde jiná a nechtělo se mi dělat čáry se škrcením.

Můj cíl byl jasný, pohodlná motorka se kterou se dá jet i svižněji a zároveň aby z ní měl člověk radost i v rychlostech, za které mu pánové v bílých čepicích neseberou noty. Ale hlavně, vzhledem k tomu, že studuji strojní fakultu, jsem chtěl motorku tak trochu ze staré školy, s co nejméně elektrickými nastaveními a poctivou. Jediné co jsem chtěl, bylo vstřikování namísto karburátoru. Každopádně dlouho jsem se díval po CBF600S . Motorka designem ne moc zajímavá, ale uhlazená, jemná a když se člověk podívá do druhé poloviny otáčkoměru, i docela svižná. Jenže po tom, co jsem si na ní v autoškole sedl mi bylo jasné, že tudy cesta nevede. Hledal jsem tedy vyšší motorky a bavil se s lidmi. Všichni doporučovali velkého Varana a V-Strom 650. Pak mi ale jeden kamarád poradil kromě této dvojice i Versys 650 a TDM 900. Ani jedna motorka se mi z počátku nelíbila, ale zatímco u Versyse to zůstalo, TDM se mi začala líbit čím dál víc.

A tak na začátku roku 2016 vznikl můj zájem o TDM. Z pročítání zdejších recenzí majitelů jsem se dočetl, že tu motorku vlastně nic zásadního netrápí a že přesně splňuje moje požadavky - jednoduchá, poctivá, vyšší, pohodlná a zároveň i trochu zlobivá. Teď již zbývalo vybrat tu pravou. Mělo to být až na podzim, jelikož léto jsem strávil v USA a s sebou bych si ji vážně nebral, ale nabídku jsem sledoval neustále. Dokonce jsem donutil tátu, kterého jsem udolal aby si udělal papíry se mnou, aby se jel na jednu podívat - nájezdem se blížila ke 100 000, ale byla krásná a servisovaná v Německu a co si budeme nalhávat, nabídka v Česku obsahující 10 motorek z Itálie s nájezdem po 15 letech do 30000km nedává moc na výběr. Co ale čert nechtěl, na cestě zpátky jsem na přestupu na letišti našel vyvolenou. Zavolat jsem nemohl ani z jednoho čísla tak jsem ukradl WiFi ve Starbucks a rychle psal mail. Byla to bílá kráska uživatele Blažin - aktivního člena TDM fóra s nádhernou motorkou. Zájemců bylo že prý nestačil pokládat telefon a díky tomu, že jsem měl starostí až nad hlavu s návratem, časovým posunem a školou jsem se nechal předběhnout a motorka byla pryč.

Naštěstí pan Bláha byl super a po povídání si o TDM po telefonu mi nabídl kontakt na svého kamaráda a spolucestovatele po Evropě. Jezdili spolu pár let a oba si teď koupili enduro a TDM už nevyužijí. Sice nebyl ještě nachystaný ji prodat, ale po prohlídce a rozumné domluvě už jsem se na Tedovi vezl domů.

Konečně něco k motorce. Ted je z roku 2006, 4 roky si odsloužil v Itálii a 5 let v Česku. Jsem jeho druhý majitel v ČR a kupoval jsem ho s necelými 55000 na tachometru. Ale řekl bych, že je akorát zajetý. Žádné podivné pazvuky jako u motorky z Motocentra Tass s méně kilometry a za mnohem vyšší cenu, motor si přede jako malé koťátko a tahá jako dospělá šelma.

Kupoval jsem ji poměrně dost vybavenou - 3 kufry Givi, gelové přešívané sedlo (doporučuji všem, nesrovnatelný rozdíl oproti uzoučkému originálu!), MRA vario touring štítek, bílé blinkry místo oranžových, zásuvka na 12V, bastery, centrální stojan, 15 zubové primární kolečko, zaslepený problémový konektor a dostal jsem ještě pár rad ohledně údržby. Bohužel po cestě domů jsem narazil na věčné problémy v podobě úřadů, díky čemuž trvalo přehlášení skoro měsíc a já stihl vyjet jen jednu nádrž a vyměnit olej. Zkusím však napsat mé pocity z jízdy, po delším čase připíšu a porovnám nové zkušenosti.

















Na začátek jedna rada, která Vám udělá jízdu na TDM mnohem příjemnější. Foukejte pneu na hodnotu jejich výrobce, ne na hodnoty, které Vám dá Yamaha! Je to rozdíl do 0,5bar ale znamená to ohromný rozdíl při jízdě. Výrazně se potlačí zavírání řidítek, o kterém se tolik píše na diskuzních fórech a s motorkou se hned parádně jede. Do zatáček se sklání úplně sama a ono zavírání je tam již jen zlehka, abyste stále věděli, že řídíte vy a nikdo jiný. Stopu drží krásně a motor má víc než dost sil na to, aby ji dokázal vytáhnout. Od 3000 až do omezovače totiž táhne s krásným nárůstem výkonu, příjemným zvukem a až s poslední tisícovkou trochu vadne. On samotný je ale terčem jedné kritiky. Do 3000 je totiž nevychovaný a ucukaný. U mého Teda je již problém potlačen odpojením konektoru a menším kolečkem vepředu. To dává motoru pocitově ještě větší tah díky zkrácenému převodu a dost ho to uklidňuje, ale i tak na vyšší převody pod 3000 otáček prostě jezdit nebudete (na co také, jste na motorce a ne v kamionu ;) ), avšak s jedním háčkem. Tachometr je elektronicky poháněný někde od převodovky a ukazuje stejná čísla v závislosti na otáčkách hřídele, ne kola. Takže poměrně dost přeměřuje a při 90km/h ukazuje již nějakých 103, což je dost otravné a navíc o dost rychleji nabíhají kilometry, takže v reálu má najetých cca 50000. Při výměně řetězovky zvažuji nahrazení originálním kolečkem se 16 zuby. A jelikož jsem student a ještě k tomu z chudé Vysočiny, zajímá mě i spotřeba - první nádrž za 4.2l/100km a když započítám odchylku tacometru, jsem na 4,7l/100km, což je super! Varánek s 1/6 výkonu jezdil za 4,1l/100km.

Jinak podvozek je plně stavitelný jak vepředu tak vzadu a každý si najde to svoje - já jsem ponechal nastavení tak, jak jsem motorku koupil, tedy vše cca na střed a řídím se Sršňovou větou "Až budeš moct popsat problém, který s motorkou máš, můžeš s tím něco dělat." Problém s ní nemám, tudíž jsem spokojený. Brzdy mi ze začátku přišly božské, ale postupem času se mi zdálo, že jsou trochu měkké, ačkoliv dostatečně účinné. Po koupi následovalo čištění válečků a na jaře je v plánu výměna brzdové kapaliny, uvidíme jak se situace změní.







Co mě však na motorce vadí a co si mohli šikmoocí odpustit, je právě zmiňovaný elektronický tachometr. Asi, ač mladý, jsem staromódní a moc rád vzpomínám na to, jak jsem na Varánkovi honil ručičku klasického starého budíku a i když se skoro nehýbala, měl jsem z toho mnohem lepší pocit než tady. Navíc stačilo mrknout a člověk věděl na čem je, tady aby odečítal číslici a ještě v mém případě odečítal odchylku. Vím že normálně se jezdí a nedívá na tachometr, ale osobně mi to nevyhovuje. Avšak díky aspoň a analogový otáčkoměr, nedokážu si představit ty blikající příšery jaké jsou na motorkách dnes, jmenovitě například na nepřímém nástupci TDM - MT09.

Přes zimu je v plánu motorku doplnit o vyhřívané rukojeti Oxford Premium Adventure, proužky na ráfky a časem možná i padací protektory nebo rám a laděný výfuk, to se ještě uvidí. Avšak jednu parádu již Ted dostal - navrhl a nechal jsem si pro něj vyrobit ozdobnou mřížku chladiče a klaksonu, možná Vám to zní divně, ale mrkněte na výsledek.





































Pro ty, kterým by se něco takového taky líbilo, mám dobrou zprávu. Nechal jsem si udělat dvě sady, takže kdo se dřív ozve, ten ji může mít. Montáž je velice jednoduchá - plíšek na klakson je 1mm a pomocí 6 zubů jej ohnete za lem klaksonu, mřížka na chladič je 2mm a je v ní 6 děr na 3mm nýty. Přiložíte na originální mřížku, provrtáte dírky a snýtujete. Jinak materiál je leštěná nerez ocel a nerezové nýtky bych dodal se sadou. Případně by nebyl problém se domluvit na zhotovení vašeho designu, pokud byste chtěli jiný. Přidávám odkaz na inzerci.
http://www.motorkari...klakson-1203495.html

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MercedesJenz
MercedesJenz napsal 18.04.18 v 10:25

kralici79 Děkuji za komentář, ikdyž popravdě nevím, proč si svoji naštvanost vybíjíš na hodnocení náhodného profilu uživatele motorky, která tě tak zradila. Možná kdyby sis přečetl moji recenzi, zjistil bys, že na své motorce mám vyšší plexi, že na TDM máš natažené ruce, že když jsou méně nafouknuté pneu tak v zatáčkách zavírá řidítka, že je vyšší a pro větší lidi, ale do terénu se nehodí, že motor není z traktoru a v nízkých točkách se mu nelíbí, ale mě tyhle věci kupodivu nevadí, motorka mi dává zážitky a já jí vracím jen to že když na ní jedu, soustředím se na ni a ne na to, jestli večer ve zprávách zase budou promlouvat nějací šašci nebo na podobné kraviny. A občas jí dám nabumbat a přidám jí panáčka aditiva, ať je jí hezky. Nic víc od sebe nechceme.
A s prominutím, hodnotit motorku podle jedné projížďky na stroji přes inzerát, který mohl být v bůhvíjakém stavu, mi také nepřipadá zrovna nejlepší argument.
Každopádně přeji hodně štěstí při výběru nástupce tvé Deauville, která doufám bude také jednou součástí naší rodiny, aby sloužila rodičům na víkendové výlety.

kralici79
kralici79 napsal 15.04.18 v 00:48 4b.

Dnes jsem jel si vyzkoušet TDM 900. Koukám po něm už čtyři roky a přesvědčilo mě. Hned jak jsem na něj sedl, bylo mi jasný že takhle ne! Ani enduro, abych mohl do stupaček a kontrolovat stroj. Ani silnice. Opravdu nechápu, jak bych to měl mít v zatáčce pod kontrolou. Těžiště bůh ví kde, kontakt s kolama žádnej a řídítka v natažených rukách. Originál Plexi žene všechen vítr přímo do xichtu a motor od třech tisíc níž škube. Asi aby nasral. Tohle přeci nemůže zachránit slušná spolehlivost, ani spotřeba. Možná kdybych na ničem jiným nejel a myslel si, že je to tak správně.

Boss.trx850
Boss.trx850 napsal 14.04.17 v 23:10 10b.

Dobře udělaný profil a hodnocení motorky. Dobře jsem si početl.
Jinak tě stejně jako mě, evidentně rozčiluje nepřesnost tachometru po úpravě převodu(výměnou pastorku). Mrkni na tohle: https://www.motech....aler-v4-p-27177.html

Více komentářů



TOPlist