renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 900 (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Animals21
Vloženo 19.2.2019
Aktualizováno 6.5.2019
Zobrazeno 3 011x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Opomíjená, odstrakovaná, přehlížená, ale ceněná těmi, kdo ji mají ... a já brzo pochopil proč.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Že je to přesně tak akorát velké, že je to naživo v pohodě, kdežto na fotkách hnusné, že to jede víc, než bych čekal podle kW a že to bude zábavná motorka.

Doplňky na motorce - Blástry s diodama, zakázkové sedlo, origo kufry, MRA plexi, přidavný světýlka, asi šecko.

Recenze

Přestože jsem prodal 1200GS při zjištění, že já žádnej cestovatel nejsem, navíc že se nerad družím, tak postupně mě zase začalo hlodat*, že přece jenom to něco lehce cestovního a občasně dvousedadlového chce. Objel jsem toho víc a dlouho byl favorit CBF1000. Prima motorka, typická Honda se všemi plusy i mínusy. Ale cestovní motorka se vybírá trošku jinak než motorka na emoce, takže Honda by byla ideální. I to pěkně jelo. Ovšem byl to šrot. Zkušební jízda o přežití byla prima, to se nezažije každý den. Objel jsem CéBéeFek víc a šroty. Ale zas ty vtipný historky u toho. Ty se přesto vcelku rychle prodaly a zůstaly motorky, které byly nejspíš v pohodě, ale dražší, než kolik jsem chtěl investovat.

Okouknul jsem i další kandidáty - XJR1300 (krásná těžká svině, našel jsem prima kousek za hezký peníze, ale ukázalo se, že tohle nehledám), Varadero (nesmyslně velký pro můj účel), no už si to ani nepamatuju, co dalšího. Jo, velkej Bandit (a to JE prostě supr motorka, ale ta konkrétní chtěla moc investic). Měl jsem nějakej finanční strop, protože mi bylo jasný, že to bude motorka č.2 nebo 3. Na TDM jsem jel spíš proto, že bylo hodně blízko a chtěl jsem mít klidný svědomí, že jsem ho vyřadil.

Snad vždycky jedu na motorku s tím, že pokud bude technicky ok, tak ji koupím. Tady jsem upřímně asi poprvé jel s tím, že ji nekoupím. A nekoupil. Nejdřív teda. Jelo se mi na tom překvapivě dobře, sedělo se mi na tom překvapivě dobře, když to zatáčelo, já se usmíval, celý to bylo takový blbý ... když to člověk nechce a ono je to přitom nepopiratelně dobrý. Dole to teda kuckalo, protože za 15 let života motorky nebyl nikdo schopen vyřešit známý problém s cukáním v nízkých otáčkách z důvodu rekuperace části splodin z motoru zpět do sání (ano ano, euro norma láska petrolheadova, aby zdechla, všechno zkurví). A to jsou na to tři různý možnosti vyřešení. Já zvolil kablík.

Ještě jsem se snažil najít něco jinýho, hrál jsem si s myšlenkou budgetu na dvounásobku, ale stejně jsem nenašel nic, co by nakonec vyhovovalo líp jak TDM. No a když jsem si pak začal na netu hledat fotky, na kterých TDM vypadá dobře (ty voe, to byla práce, to není nic snadnýho jako) a navíc pán volal s tím, že ... znáte tu pohádku o kohoutkovi a slepičce? Jeho kámoš kupuje něco, protože parta a pouští svoje FJR a on ho chce a tak když bych si vzal to TDM ... a nabídl rozumnou cenu. Ona ta motorka je totiž jak nová z fabriky. Není na jí jediný škrábanec a tak to mám rád. K tomu origo kufry, zakázkový sedlo a nějaké pyčovinky.

Udělal jsem olej, filtry, kapaliny, kuckáníčko a ještě mě čekají padáky. S motorkou jsem najel tak 200km a šla spinkat, páč byl prosinec. Pokračování tedy na jaře. Stejně jako fotky.

PS: na m.cz nebo i jinde na webu jsou srovnávací testy s Varaderem, 1200GS, Caponordem a dalšíma motorkama a budete hodně překvapení nejen subjektivním hodnocením, ale i hodnotami různých zrychlení, maximálkou, brzdnými drahami, atd. TDM totiž ve svý kategorii poseká skoro vše z výše uvedených ...

28.2. - tak spolu máme 3 jarní vyjížďky každá cca á 60km lítačka kolem komína. A je to paráda. Překvapivě dobře to zrychluje, není to samozřejmě 100kW, ale je to dost svižné. Podvozek mám natvrdo a je v tu chvíli docela pevnej (na kategorii cendur) a přesnej. Už pak samozřejmě nežehlí českej tankodrom. Motor se nechá rád točit a cokolv nad 4000 mu sedí. Parádní je ovšem ovladatelnost. Moje bývalá 12GS bylo moc mastodont a já nejsem žádný velký cestovatel, takže "tohle to něco" mezi cendurem a bůhví čím, je supr.

ad 1200GS. Protože svoje BMW jsem prodal přímo do protější garáže, tak když dáte vedle sebe GS a TDM, zjistíte, že to jsou stejně velké motorky. Tomu odpovídají í čísla jako rozvor, šířka, atd. TDM je samozřejmě subtilnější a nižší, ale není to malá mašina. Ani velká. Je prostě ideální

Tak zas prodáno. Hrozně to točím. SUPER motorka, agilní, hravá, prostě paráda. Bohužel ať jsem dělal co jsem dělal (několikero řidítek, podstavců a jejich kombinací) za PÁR MINUT mě na motorce bolela záda. Nechápu, jinde jsem to neměl. Jo, třeba na GSu jo, když se jelo dvě hodiny rovně a stejně je zdaleka tolik. Škoda.

* - na tomhle místě si uvědomuju, že podle stejnýho scénáře jsem měl už dvě ostrý EXCéčka ... já budu fakt asi mít v hlavě bramboračku místo malého skřítka ekonoma, co by mě držel na uzdě ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
OlafCZ
OlafCZ napsal 17.03.22 v 09:43 10b.

Díky za recenzi.

Sidonius78
Sidonius78 napsal 05.03.19 v 18:34 9b.

Správná volba, taky jsem jí vymazlil

M8te
M8te napsal 26.02.19 v 16:03 10b.

No teda, ty ses do toho rozšiřování motorkového parku pěkně vopřel

Animals21
Animals21 napsal 23.02.19 v 19:39

Banik pyco to mas jak to tvoje “gdy”

KALUP
KALUP napsal 23.02.19 v 19:34 10b.

od gdy je pýča ve vyjmenovanejch slovech ?

Více komentářů



TOPlist