renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 900 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník .Eddie.
Vloženo 7.7.2021
Aktualizováno 21.3.2024
Zobrazeno 2 197x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Velký řadový dvouválec, pevný rám, slušný stavitelný podvozek, perfektní brzdy z R1... Vše dohromady splňilo moje očekávání

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:g5moto ADVENTURE (Držovice) - Férové jednání, motorku jsem si mohl v klidu prohlédnout a projet, nikdo mi nestál za zadkem. Doporučuji

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ6 Fazer S2: Fajn motorka, ale chtěl jsem se posunout dál (šestku už jsem měl)
Honda VFR 800: Měl jsme strach z náročnosti servisu
Yamaha FZ8 N/S: Byla na hranici rozpočtu, takže nebylo moc z čeho vybírat
Ducati Multistrada 1100S: Opět strach z častějšího servisu, málo motorek na výběr

První dojmy - Cestovní motorka co se nebojí ostřejšího průjezdu zatáčkou, po pár metrech jsme věděl že si můžeme rozumět

Doplňky na motorce - 3 x kufry včetně nosičů, vyhřívané hefty, deflektor na plexi, horní i dolní padáky, širší řidítka, navigace, laděné výfuky, blastry, indikátor dobíjení, větší rozeta, tankvak

Recenze

Pár motorek už jsem si měl možnost projet a některé i vlastnil, takže asi poprvé jsme věděl co vlastně hledám. Cestovně-sportovní motorku, pohodlnou pro dva lidi, co se nebude kroutit v zatáčce, poradí si s horší cestou, brzdy budou opravdu brzdit atd

Kolem TDM jsme pořád kroužil, až se naskytla možnost se za tvrdého lockdownu na jednu zajet podívat. Na první pohled mě zaujala, pěkná robustní ale ne hovadsky velká motorka. Ani jízda nezklamala, i když jsem konkrétní kousek nevzal, věděl jsem že jsem našel co hledám.

Další prohlídka už bylo jiný kafe, udržovaná a slušně vybavená motorka za rozumnou cenu. Chvilku počumět pokecat s prodejcem, vyrazit na jízdu a můžeme to jít sepsat.

Na TéDéMku jsem zatím najel nějaký dva tisíce (většinou ve dvou), nechtěl jsme psát zkušenosti v prvotní euforii, ale spíš ucelené postřehy pro případné zájemce. TDM je tak trochu přehlížená motorka, a já si myslím že neprávem. Vše co umí, umí totiž dobře. Motor je řadový dvouválec se vstřikováním, který jde ochotně do otáček. Jeho pracovní pásmo je od 3000 otáček do 8000. Nemá téměř žádné vibrace, dobře reaguje na plyn, a ani jízda ve dvou není skoro znát. Je pravda že nemá žádnou výkonnostní špičku a průběh je dost lineární, ale na druhou stranu působivě táhne na všechny kvality a nemá žádné propady výkonu. A je i úsporný což ocení cestovatelé. Převodovka má šest kvaltů a svou práci dělá skvěle, tady není co dodat. Podvozek nabízí slušné nastavení, vidlice má 150mm zdvihu regulaci předpětí pružiny a nastavení útlumu, tlumič má 133mm zdvihu nastavení předpětí pružiny, odskoku i útlumu. Což je dostatečný prostor pro přizpůsobení konkrétním potřebám, v kombinaci s pevným páteřovým rámem nejsou problém rychlé průjezdy zatáček v slušném náklonu nebo přesun pro rozbité dálnici, kde pomůže i 18 palcové přední kolo. Brzdy.. kapitola sama pro sebe legendární modré čtyřlístky z R1 v kombinaci s ABS to prostě musí fungovat a taky to funguje. Motorka se chová vyrovnaně a předvídavě nemá problém s regulací stopy v průběhu zatáčky, i za silného větru dobře drží směr. Jen původní řidítka jsem si vyměnil za o kousek širší (760mm) a mizernou ochranu před větrem a šílené turbulence do helmy vyřešil deflektorem (25x14cm). Jinak asi nemáme co vytknout, je to motorka na které se jede přes týden do práce v pátek do obchodu a na víkend třeba kolem světa.

S TDM jsem absolvoval 3500km ve dvou po Rumunsku, a motorka se ukázala jako slušný univerzální cesťák. Rychlé přesuny po dálnici, zábava v klikatých horách nebo off vložky nic nebyl problém. A když napíšu že váha naložené motorky a dvou lidí byla kolem 400kg, tak průměrnou spotřebu 4,7 litrů mi nikdo neuvěří. (A to se nebojím zatahat za plyn)

Rok a půl spolu a 20 tisíc kilometrů za náma, TDM používám hlavně na cestování ve dvou. A celkem se osvědčila je to pohodlná dostatečně silná ale taky hravá motorka. Celkově bude mít brzo najeto 100 tisíc, všechno skvělé funguje bez problémů nebo větších investic. Jen držím pravidelné servisní intervaly.

Přes zimu jsem udělal servis tlumiče i vidlice (ve vidlici progresivní pružiny), vyměnil brzdovku a vzadu i kotouč a destičky. Dodělal indikátor dobíjení, a navigaci posunul z řidítek na hrazdu pod plexi a připojil přes spínací relé, teď se zapíná a vypíná společně s zapalováním. Plastové kufry jsme vyměnil za hliníkové všechny na jeden klíček. A na padáky koupil brašny od sw-motech.

Při letošní cestě na Korsiku budík ukázal před Florencií nájezd 100 tisíc, no co už, v ČR se tímto stává neprodejnou? Letos jsme stihli i druhou dovolenou po Slovinsku a léto jsem zakončil s kamarádem v Rakousku. K tomu spousta víkendovek, celkem vydařený rok.

Začínáme čtvrtou sezónu, za tři roky naježděno skoro 40 tisíc. Přes zimu žádné úpravy neproběhly jen nová gelová baterka, všechno už je tak nějak odladěné na naše potřeby.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sidonius78
Sidonius78 napsal 17.07.21 v 19:25

TDM je super stroj, univerzál

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 09.07.21 v 19:44 9b.

jj TDM je i přes svůj věk pořád hodně pěkná motorka, design je nadčasovej a technika kvalitní. V poměru cena - výkon, super volba, ta tvá vypadá moc hezky

zeke11
zeke11 napsal 07.07.21 v 20:06 10b.

Dobrá volba... Rád na ní vzpomínám...

Více komentářů



TOPlist