renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 900 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník spooler
Vloženo 15.10.2019
Aktualizováno 17.4.2020
Zobrazeno 3 153x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Pohodlná motorka hlavně pro vyšší postavy...

Více fotografii

Výška jezdce: 195 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 1000V Varadero: Za stejnou cenu horší stav a starší motka
Suzuki DL 1000 V-Strom: Měl jsem možnost svést se a nenadchla my.

První dojmy - TDMko jsem si vybral jako ,,pracanta,,, resp. motorku pro dojíždění do práce, nějaký ten výlet ve dvou,... Svým vzhledem si vás musí chytit a určitě ne každému se líbí. Nicméně mě do oka padla a tak jsme svoji :-)

Motorku bych doporučil pro - Opravdu pro každého komu se líbí

Doplňky na motorce - Široká řidítka, představce, kryty páček, Turistické plexi Pluig, přední pružiny Wilbers, pancéřové hadice, Kufr Givi.

Recenze

Delší dobu jsem pokukoval po motorce na které se nechá jet ve dvou, není problém cestovat a bude nenáročná. Vzhledem k tomu že to není moje jediné moto, měl jsem finanční limit. V této relaci jsem se poohlížel po Suzuki V-Strom, Hondě Varadero a Yamaze TDM. Honda se stejným rokem výroby byla dražší a na V-Stromu jsem se svezl a moc my nenadchl. Na mě zbytečně velká motorka s vyšší hmotností což na dlouhé trasy bude výhodou ale já zase tak velkej cestovatel nejsem. Pak už zbyla jen TDM. Ze začátku jsem hledal 850 ale cena oproti TDM 900 nebyla o tolik nižší tak jsem se zaměřil na ni. Když jsem našel inzerát kde pán prodával TDM 900 2003 a zjistil jsem že bydlí 50km ode mě, vyrazil jsem se podívat. To bylo poprvé, kdy jsem na TDM seděl a vlastně ji i na živo viděl. Motorka byla z Německa a původní majitel ,,62 let,, ji měl od nové až doposud což asi i odpovídalo stavu. Výhodou je že Němci mají ke všem doplňkům certifikáty tak víte co na motce je i když to vlastně nevidíte. Krom krytů páček, vyššího plexi, kufru, širokých řidítek s představci a pancéřovích hadic byli měněny Pružiny v předních tlumičích za progresivní Wilbersy. Po obhlídce stavu jsem nastartoval motor a byl jsem překvapen s jakou tichostí motor běží-asi jsem zdegenerovanej z Banďoura . První jízda proběhla bez značek tak jsem volil spíše vedlejší silnice kde se projevily Wilbersy. Přední tlumiče my přišly dost tvrdé na to jak každý vychvaluje podvozek TDM. Nicméně na pěkné silnici funguje podvozek překvapivě dobře. Asi je to něco za něco. Motor má krásný průběh a pokud potřebujete síla tam je. Jen pod 3000ot a na vyšší rychlostní stupeň my přijde motorka trochu ucukaná. Na co si asi nezvyknu je reakce na plyn. Jak tam není lanko a karbce, je to divný . Při jízdě po nerovnostech si stále přidávám. 6ti stupňová převodovka je příjemně tichá a odstupňování plně vyhovuje. Při jízdě na 6tý rychlostní stupeň jedete při 4000ot 110km/h a při 5000ot 140km/h co že ideální pásmo pro cestování. Co my překvapilo byly brzdy. Jak se asi všichni majitelé schodnou, přední čtyrpístky brzdí opravdu excelentně a zadní brzda je na tom obdobně-Z Tuona nejsem zvyklí že by zadní brzda něco dělala. S moji výškou cca 192cm nemám problém sedět vzpřímeně při rychlosti 140km/h. Vítr se do mě sice opírá ale spíše jen do helmy což je dáno vyšším plexi. Vzhledem k moji výšce jsem se rozhodl vyměnit přepákování tlumiče a po nájezdu pár kilometrů přišla na řadu sedačka.Na originální měl spolujezdec tendenci sklouzávat a hlavně se my nelíbila vzhledem. Stejně jako spousta jiný jsem oslovil pána z ,,Polska,, který se potahy sedaček zabývá a poslal mu ji. Sedlo my přišlo hotové za týden a vzhled můžete posoudit samy







. Sedlo je nyní rozděleno, spolujezdec má sedlo v přední části zvýšené aby neklouzal, a já mám opěrku .
Neduhy které jsem zatím objevil jsou:
Prasklí přední blatník v místě uchycení šroubem, prasklí svod výfuku v místě propojení svodů a slabší přední kotouče-zatím nevibrují.
Na to ale máme celou zimu stejně jako na kontrolu rozvoďáku a ventilů

17.4.2020
Dnes jsem doladil neduhy a hurá na silnice. Vyměnil jsem olej v motoru, filtr, vyčistil vzducháč, zkontroloval rozvody a udělal ventily. Rozvoďák Morse měnil někdo přede mnou ale ventily asi nikdo neřešil. S výfukovýma nebyl problém. Při toleranci 0.23 až 0.28 jsem naměřil 0.26-0.27 ale u sacích ventilů jsem se na 0.15-0.20 nedostal ani u jednoho ventilu. Nejmenší vůli jsem naměřil 0.10mm. Výhoda 2-válu je 5 ventilů resp. 3 sací na válec tak to docela šlo. Samozřejmě jsem vyměnil zapalovací svíčky, chladící kapalinu a brzdovku. Asi zbytečně ale když už,... Na řadu přišel i podvozek který jak jsem psal se my zdál dosti tvrdý. Zjistil jsem že nastavení bylo na MAX tvrdost jak vepředu tak i vzadu. Zvolil jsem tedy originální nastavení podle manuálu a jízda je podstatně komfortnější. Jako majitel chytrého telefonu stále řeším problém s nabíjením, tak došla řada i na USB nabíječ. Když už jsme u elektriky, dal jsem na radu mnohých a odstavil jsem klapku v sání. Chod je v nízkých otáčkách lepší a přijde my že i dávkování je vyhlazenější. Ještě my budou čekat Pneumatiky ale to až v průběhu sezony.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bartas527
Bartas527 napsal 11.07.20 v 23:02 10b.

Kde a za kolik sis nechal udělat to sedlo?

pavsa66
pavsa66 napsal 06.11.19 v 21:19 10b.

Hezká strojovna kolama dolů

spooler
spooler napsal 20.10.19 v 15:19

Dík za komentáře. TDM je asi fakt jediná motorka na kterou najde tak málo záporů a ohlasů od bývalých majitelů. Samozřejmě krom těch co ji neměli ale jednou se na ni svezli a stála za hovno .
Pavel24-Sedlo je fakt peckový

Pavel24
Pavel24 napsal 19.10.19 v 20:00 9b.

TDM 900 mi prošla taky rukama a do teď na ni vzpomínám v dobrém. Možná nejlepší moto v poměru náklady a užitná hodnota. A to sedlo jsem si pořídil úplně stejné Ať slouží...

sedlon
sedlon napsal 18.10.19 v 22:34 10b.

dobra volba, tdm je super

Více komentářů



TOPlist