Jednoduchá , vzduchem chlazená 4T 125 .
První dojmy - Moto pro začátečníky na kterém nachytají první zkušennosti jak na cestě , tak v lehkém terénu . Jedná se o lehké moto s nízkou spotřebou (okolo 2,5-3l) a v mém případě zatím bez poruch.
Recenze
Xt-čko jsem si vybral pouze na rozježdění jak po cestách , tak po polích . Moto jsem koupil v půlce sezóny 2013 , ale i tak na něm mám už ujeto okolo 4 tkm .Momentálně má moto najeto 17tkm .
Moto má dobře rozložené těžiště a díky tomu je motorka dobře ovladatelná . Rám je lehký , tuhý a vypadá bytelně . Sklon přední vidlice vyhovuje jak našim cestám , tak i lehčímu terénu . Vidlice ať už v terénu nebo na cestě není zkrátka ani měkká ani tvrdá . Za velké minus považuji že zadní tlumič není přepákovaný . Podvozkově mě však motorka mile překvapila . Napomáhají tomu taky gumy Pirelli Scorpion . Tyto gumy na asfaltu dovolí motu velký náklon do zatáček ale na polních cestách strádají. Zejména když je trochu mokro rychle se zalepí a v terénu si člověk s nadsázkou připadá jako na sněhu . Brzdy jsou na tom o poznání hůř .Nejsou zrovna citlivé a přední brzda by mohla disponovat větším brzdným účinkem . Postavit při brždění moto na přední kolo je možné až při nižší rychlosti . Dřív vás prostě brzdy nepustí . Je to způsobeno menším kotoučem , a myslím taky proto , aby se kolo nezablokovalo při nějakém zbrklém brzdícím manévru . Motorově na Xt-čku postrádám výkon . Mohl by byt vyšší ale obávám se že ho konstruktéři zbytečně poddimenzovali na úkor životnosti motoru . Ten ani nemá smysl nějak vytáčet . Nejlíp funguje okolo 5-6,5 tis. ot. Zde taky disponuje asi nejvyšším krouťákem . Jinak motor má tah už od nějakých 3 tis. ot. Na motoru mě zarazil EGR ventil který jsem okamžitě zaslepil (vrací zpět do směsi paliva část výfukových plynů).
Posed na motorce je vhodný i pro lidi +190 cm . Motor přenáší poměrně málo vibrací , i případný spolujezdec nebude po delší jízdě vyklepaný . Moto vede pěkně stopu ,není těžké a cestovní rychlost je někde kolem 90-95 km/h .Převodovka by mohla být trochu kratší ale převody jsou čitelné a přesné. V noci Xt-čko svítí obstojně ale přeci jen by mohlo svíti lépe. Poslední vadou na kráse je displey který je za slunečného dne špatně čitelný .
Na této motorce je pár detailu které by mohly být lépe vyřešeny ,ale suma sumarum je Yamaha XT 125 R podle mě parádní motorka , s velmi dobrými jízdními vlastnostmi .