Živá motorka skvělá pro začátky.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 125V Varadero: Bohužel v té době nebyla vhodná v okolí.
Honda XR 125 L: Zastaralejší oproti XT.
První dojmy - Dlouho jsem hledal vysněného Varánka, jenže jsem se bál jeho váhy. Navíc mamka byla proti koupi motorky. Taťka jednoho dne sehnal přes známého XTčko a podařilo se i přesvědčit mamku, že není tak rychlá. Jeli jsme se na ní podívat v zimě. Když jsem jí uviděl, hned jsem si všiml škrábanců apod., což mě dost mrzelo. Když jsem si na ní sedl, bylo to úplně jiné, než na fichtlech. Zdála se mi velice vysoká, což na mě i je, dosáhnu špičkama, ale tak stačí to. Nastartovala krásně a měla úžasný zvuk. Mno a tak jsme jí koupili i bez testovací jízdy, bo za sněhu se blbě jezdí.
Motorku bych doporučil pro - Mno podle mě je vhodný pro mladé jezdce, kteří jsou i drobnější postavy, ale zas nesmí být malí, já mám 175cm a je to tak akorát.
Doplňky na motorce - Na motorku jsem nainstaloval alarm s imobilizérem, LED blinkry, 12V zásuvku s voděodolným obalem na navigaci. K motorce jsem dostal podomácku vyrobený laďák, ale nejezdím s ním bo to až moc řve.
Recenze
Na motorce se velice dobře sedí, nikdy mě nelákaly supersporty hlavně kvůli posezu. Motor je velice živý, zrychlení do nějakých 70Km/h je suprové, výš už to není taková paráda, ale těch 110Km/h po rovině se dá jet, ale motor se už trápí. Ideální rychlost je těch 90Km/h. Se spolujezdcem je to výkonově horší, ale těch 90Km/h se dá jet. Myslím si, že si spolujezdec nemůže stěžovat na místo. Sedadlo je celkem velké a dá se pohodlně držet nosiče vzádu. Horší je to s úložným prostorem, který je malý, respektive žádný. Lékarničku s vestou jsem narval pod takové boční plasty pod sedadlem mezi relátka, ale později jsem dokoupil alarm, který jsem tam narval a proto jsem lékarničku s vestou a síťkou (pavoukem) narval pod masku. Brzdy jsou velice účinné, ale to platí pouze při jízdě bez spolujezdce. Se spolujezdcem se výrazně hůře brzdí, ale tak dá se to. Motorka je velice obratná, pohodlná, jen pneu pro mě není úplně ideální. Jezdím na Mitas E-07. Se spotřebou jsem spokojen, jezdím do těch 3 litrů na sto. Ale tankuju Vervu 100, je to opravdu znát na výkonu. Na motorce mi odešel Hallův snímač rychlosti, origo stál 3500Kč, proto jsem zakoupil za 1300Kč obdobný ale větší Honeywell, musel jsem zvětšit díru na snímač. Pak ještě chybělo malé tesnění na straně motoru, tak jsem koupil nové a rovnou vyměnil olej Motul SAE 10W-30. Vyměnil jsem svíčku a baterii Varta, v servise byla vyměněna řetězová sada. Do předního světla se zastaralou hlavicí ba20d jsem koupil halogen od osramu a svítí mnohem lépe než obyčejná žárovka. Vytahané plasty jsem polepil karbonovou folií a vypadá to velice dobře s karbonovými blinkry. Ještě jsem nastříkal černou matnou řidítka, nosič a rám.
XTčko se cítí dobře jak na cestě, tak v menším terénu. Tlumiče jsou parádní, skoro žádné výmoly nejdou cítit narozdíl od skůtru, kde se zvedám každou chvíli ze sedadla. Jak už jsem psal, pneu není úplně ideální, protože většinu času jezdím po cestě. Mitas E-07 zbytečně moc vibrují a dost často mi klouže zadní kolo. Jakmile se sjedou tyto pneu, z největší pravděpodobností obuju Mitas E-08.
Pěkná mašinka, taky o ní uvažuji na jízdu okolo komína a na polní cesty
Pěkná mašinka, taky o ní uvažuji, že ji pořídím, jen na ježdění okolo komína a na polní cesty
Pěkná mašinka, taky o ní uvažuji, že ji pořídím, jen na ježdění okolo komína a na polní cesty
Ten "laďák" je homemade od původního majitele Je dost uřvaný a nehomologovaný, takže raději jezdím s originálním
Pěkný pěkný :) co ten laďák ? Střelil by jsi ho a neposll by jsi mi aspoň fotky ?