PROFIL MOTORKY

Yamaha XS 400 (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ptr_skr
Vloženo 12.8.2013
Aktualizováno 4.1.2018
Zobrazeno 4317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cafe koncept z dob, kdy se v ČR pil turek nebo pikolo.. a kompletace za časů, kdy už i zoufalci nosí plnovous a měštští fízlové vědí, že tohleto je ten kofi rejs!

Více fotografii

První dojmy - Motorově žádná střela, ale pro cestování na okreskách je fajn. Přední kotoučová brzda v sérii je katastrofa. Dobrá ovladatelnost. Rám má tendenci se rozvlnit.

Motorku bych doporučil pro - pro chudáky, co nemají facebook a musí trávit čas ježděním na motorce venku

Recenze

edit 04/2014 - tak na jaře konečně na CZ TP, zatím jezdím na origiále a užívám si to.. doposud mi stačil 2x dojít benzín..

v zimě dorazila 39PS vačka a nedávno nádrž z XS750.

problém s volnoběhem byl v zalomených špičkách (OBOU!) idle jehel karburátoru... zkoušeli jsme to provrtat 0,8mm vrtákem - to se sice povedlo, volnoběh to taky nějak kolísavě drželo, ale reakce plynu na počáteční podnět byla (při)zdechnutí.. měl jsem je snad 30x rozebrané, pročištěné a nic. tak jsem sehnal nové karbce (ty byly taky pěkně přicpané, ale naštěstí jen bordelem) po vyčištění už jednou cajk.
ono má to jehlové sedlo asi kónický tvar a počátek je určitě větší než 0,8 mm.

teď chystám velký nákup dílů na transformaci...

přemýšlím (zatím výhledově) o přepákování - pokud by měl někdo zkušenosti, jak to u XS udělat při zachování kickstartu, tak každou dobrou radu uvítám.

edit 05/2014 tak jsem zrepasoval vidle, nainstaloval MZťácké prachovky, vyměnil blatník za měnší, vyměnil úcyhty na světlo a instaloval clip-ony Fehling + kunkfu gripy, pak přišlo nové (asi o půl palce širší) světlo v chromu, na menší blinkry zatím čekám, stejně tak na otáčkoměr... poté budu moct dokompletovat "palubovku".
Origo výfuky jsem vyměnil za 27" uni Dunstally.. oproti originálu hlučnější, ale tón je imho vyšší, co už. Budou otevřenější a dle kontrol barvy svíček jsem trochu "lean". Velice brzy ale nainstaluju KNka, takže současnému přetryskování se stejně nevyhnu.

Na řadě je teď pancéř. hadice.. snad tu brzdu trochu posílí.

39ps furt nic, ale jekmile to bude, tak pastorek půjde +1z a rozeta -3z. Pak to snad na delší trasy nebude taková otrava. Teď je to tak 5500ot při 95kmh, což mi přijde jako takový zdravý strop pro delší cestu.. ale třeba se pletu. Zvednout by se to mělo snad o 10-15kmh na 6tce. Uvidíme.

edit 06/2014
pancéřové hadice jsou tam, zrepasoval jsem brzd. pumpu a vyměnil desky.. brzdí to o poznání líp, ale pořád to není kdovíco..

KNka už jsou taky na místě, trysky jsem dal 150tky... vzrostl krapet výkon a motor teď vyluzuje parádní zvuk přes sání

vyměnil jsem budíky za menší nerezové a konečně taky přední blinkry

edit 10/2014
V červnu jsem aplikoval Firestone gumy. Měl jsem strach z performance... nic na závodění to není, ale nějak mi to dosud neustřelilo.

S tím přišla i výměna rozety a pastorku tak, jak jsem psal výše. Moto je o poznání línější, na topspeed nad 120-130 už to prostě nemá sílu. Nevím, jestli to nebyla chyba. Možná +1/-1 by byla optimálnější volba.
Je fakt, že při stabilní cestovní jízdě je to ok. Při honičce je to třeba točit snad víc než předtím. Těžko porovnávat přesně, neboť nové (vyšší) gumy zredukovaly odchylku tachometru, takže teď to ukazuje fakt asi real hodnotu.
Sliboval jsem si zlepšení po aplikaci ostré vačky...

Generálka hlavy proběhla v srpnu. Dal jsem ji na repas.. stáhli ji/srovnali, vybrousili sedla ventilů a ventily, dal jsem nová guferka. Vyměnil jsem rozvoďák.
Ostrá vačka... ehm.. už tam byla ostrá.. pravděpodobnost tak 1:10, takže haluz no. Tak teď mám jednu náhradní (neprodám). Vyměnil jsem všechna těsnění, co šla. Psycho bylo sundat válce a další krutost bylo sundávat to zapečené staré těsnění hlava/válce.

Od tohoto servisu jsem ujel do konce října téměř 4000 km bez jedniného problému.
Přes zimu zkusím aplikovat trysky 155 (přijde mi, že při max. otevřeném plynu je ve výkonu pokles, což by indikovalo malý průměr hl. trysky).

Zkamání jsou pro mě manžety na vidle.. ty jsou za těch pár měsíců úplně na sračky. nj., co bych chtěl za 20 EUR. Největší opruz bude kvůli tomu zase sundávat vidle ://

V zimě taky zkusím pohnout s výrobou sedla (to nebudu vyrábět já) z plechu + instalace nádrže z xs750. Uvidíme.. nějak se mi začal líbit ten současný design (nádrž). Asi vyměním ložiska v krku, protože to začíná trochu klepat.
A to je vše.. nic dalšího už asi není třeba.

edit 07/2015
Z důvodu bolestivě rozkuchaných žeber mi letos sezóna velkých motorek začíná až v červenci. V červnu jsem už byl fyzicky schopný začít pracovat v garáži, takže jsem se pustil do výměny těch manžet + výměny ložisek v krku řízení, když už byly dole vidle. Z dalších drobných úprav bych zmínil filtřík motorové skříně, nové Al stupačky, vybroušení brýlí na kov a úpravu (spojení) zadku rámu, což se posléze ukázalo jako blbost, protože by to dřelo o kolo..

Nicméně v průběhu května jsem nechal dělat 2 zásadní úpravy
1) nádrž z XS750, kterou bylo nutné pro rám 400 docela hodně překuchat
je třeba ještě dodělat ventil a pak nechat celou nádrž vylít kaučukem.
2) custom sedlo z plechu, které vyrábí šikovný borec z Oderbergu
obojí zatím "in progress" - věřím, že teď v červenci to dám konečně dohromady..
bude třeba nová malá baterka (Pb 3Ah jen pro naindukování cívek, startér to nedá, takže pojedu čistě kick ;)) + pojistková skříňka a nabíječka na mobil, zadní blatník, zadní světlo s držákem SPZ zapuštěné v krovce sedla, blinkry, čalounění...
otázka je, zda nebude krovka či značka taky nějak dřít o kolo.. v tom případě bych musel sehnat vyšší pružiny, což zas beztak bude zle tlačit kyvku na laufy.. no uvidí se

tento víkend asi zvládnu vyměnit rozetu z -3 na -1, kterou jsem nakonec teda koupil... v karbci už jsou trysky 155, tak jsem zvědavý, jak to pak pofrčí ;)

edit 08/2015
kaučuk v nádrži už zasychá, ventil by měl sedět a fungovat, tak uvidím...
mezitím jsem vyřešil zadní blatník, plech pod krovku, kde bude baterka, relé blinkrů a krabička s pojiskami, regulátor napětí bude pod sedlem stejně jako nabíječka na mobil... zbývá popřehazovat/prodloužit/zkrátit kablíky.

Debilní je situace mezi kolem a tím plechem s elektrikou... moc místa tam fakt není a ačkoli jsem nastavil ty stávající pružiny 320mm na max. tvrdost, mám strach, že při větší díře by to mohlo drhnout. Hledal jsem vzhledově stejné, ale vyšší pružiny, ale je jich jako šafránu. Původně jsem chtěl 335mm, ale takové jsem našel jen v US s poštovným 100USD + clo atd... no nakonec jsem našel v Rakousku 350mm, tak snad to bude ok. Jsem smířen s tím, že kvůli toho budu muset vytáhnout výfuky víc ven, jinak budou dřít o osu/šroub kola.

Zadní blinkry jsou na místě na rámu hned za vrchy pružin... uvažuju, že je ještě víc zapustím, ale teď se mi to nechce znova převařovat.
Udělal jsem podsedlový plech (moje první klempířské pokusy) a domluvil jsem se s čalouníkem.. Během září to domontuju a bude hotovo. Snad se to po zapojení té elektriky rozběhne.

Po vyhlazení (nebo vyleštění?) nádrže a zadku by tam možná měl přijít ještě bezbarvý lak... záleží na tom, jak moc to bude liščit.

edit 10/2015
Tak v podstatě hotovo. Koncem září dorazilo i očalouněné sedlo. Do té doby (prakticky celý měsíc) jsem jezdil na kusu molitanu a bublinkové fólii. Pár věcí bude třeba ještě doladit např. krapet přizvednout předek nádrže. Už vím, proč má (nádrž) XS750 dva palivové kohouty (1 při limitních hladinách nestíhá). Vyšší zadní pružiny způsobily dosed kyvky na držáky zad. stupaček, takže jsem je musel zevnitř ubrousit. Na závěr sezony jsem nechal přetěsnit víko hlavy, které jsem při generálce lepil nějakým prošlým tmelem asi + seřídit ventily.
A může se zazimovat.

edit 12/2016
Jetos jsem s ní toho zas tolik nenajezdil... možná tak 2000km. Jedním z důvodů byl fakt, že mi prošla STK, přičemž letos začal celý ten humbuk, takže jsem ji dal spíš k ledu a snažil jsem se, abych ji dal do stavu, ve kterém STK nebude znamenat totální přestrojení. Takže
1) je třeba zlegalizovat 1-sitz - zatím jsem si zařídil papír z Yamahy
2) problém s pneumatikami - ten není vůbec jednoduché vyřešit - Yamaha v tomto není schopná pomoct - podle jejich stanoviska to prostě NELZE, alternativní rozměry v pneu (odlišné od těch, které jsou v TP) nelze schválit. Vtipné je, že na druhém XS400, na které dělám, mám v TP jiné rozměry.
Dle odborníků je tedy možnost jen jedna - vždy to na STK přezout. Jediná berlička je koupit druhou sadu kol a ty přehazovat.
3) zadní blinkry nesmí být dál než 30 cm od zadního okraje motocyklu - to budu muset vyřešit tak, že je prostě posunu... ale třeba mi to projde tak, jak to je teď
4) homologace blinkrů - moje jsou z US, takže bez (E), takže jsem koupil 4 nové z Luisu a přehodím slíčka s (E)
5) nasadit origo zrcátka a kryt řetězu - to je easy
6) odrazka - opět na Luis za 8E takový uzoučký pásek s (E), který přijde přímo pod SPZ a je to
7) snížená délka celková motocyklu (zadek) - pokud neprojde tohle, tak budu muset vyrobit nějakou přírubu na to zadní světlo s SPZ a celé to protáhnout na STK dozadu.

S bodem 2) souvisí můj nový (a doufám poslední) plán přestvby této moto - drátová kola. Ta současná pak obuju do předepsaného rozměru a na dráty dám Firestone a bude to.
Drátový úmysl jsem měl už v počátcích stavby, jenže po vyčíslení potenciálních nákladů jsem to vzdal. S vypsychlou STK by se náklady opodstatnily...
No takže jsem si koupil v US přední drátový kotoučový náboj na RD350 a někde jinde zase zadní na XS360 - dráty/bubnová brzda - doufám, že disk s čelistmi bude sedět ten můj stávající. Pak seženu nějaké tuzem. 18" ráfky a dráty, vyměním ložiska atd... no prostě projekt na zimu ;]

edit 03/2017:
jde se na kola... úkol je sehnat dobré hliníkové ráfky
dále bude problém s rozdílem RD350, které má přední osku pr. 17mm..

edit 05/2017:
tak po přestěhování do Prahy se objevily nové možnosti ohledně kontaktů, shopů a firem, které dělají do motorek a při pár marných pokusech mi dotyční prodejci radili motokrossové centrum Razzo, kde mi opravdu pomohli, protože mají v sortimentu hliníkové ráfky Excel. Rozměry, které jsem potřeboval, byli schopni dodat, ale k výpletu že to posílají do Holandska, ale že budu za ty prachy spokojený.. a jsem! Předtím jsem ještě musel komplikovaně nakombinovat ložiska pro to přední kolo tak, aby sedlo na stávající osu 15mm, což se komplikuje nedostupností ložisek s takovým vnitřním vs. vnějším průměrem, takže jsem to řešil ložisky o vnitř. průměru 20mm a distančními vložkami, které jsem si nechal vysoustružit.Ostatně stejně je v originálu řešeno 1 ložisko na zadním kole, takže jsem se nechal inspirovat stejným principem.Takže už jen přezout Firestone a mohlo se vyrazit na Nippon Retro :] ovšem furt bez STK


edit 1/2018:
tak v prosinci jsem měl zbytky dovolené, takže přišel čas na legalizaci..
přestavba na 1-sitz - povolení od Yamahy (už z 2016), žádost na úřadu, přestavbová STK, schválení úřadem, zápis do TP.. dárek qánocům. Teď už jen na regulerní STK a bude to konečně street legal!
Samozřejmě STK mód = přehodit kola, nasadit, kryt řetězu, origo zrcátka, klakson, posunout blinkry na úroveň zádi, ale očkávám sukces :]

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
janpal
janpal napsal 27.12.15 v 12:27 10b.

Ahoj
Momentálně dávám do stavu A1 motor na XS . A mám jeden problém , koupil jsem vačku (ostrou) , rozhodil motor a moje vačka je ta samá jako ta kterou jsem koupil. Teď mám dvě možnosti, i moje původní vačka je "ostrá" to znamená na 39 PS , pak je to super. Nebo taky ne a pán mě poslal origo vačku - řekněme že to" popletl" . No a než mu budu volat bylo by možné s tebou probrat rozměry ostré vačky? Moje ostrá vačka má přes nos vačky rozměr 37,3 mm, přes sedlo 32.3 mm a tudíž zdvih 5 mm.Můžeš mě změřit tu tvoji ? Díky Honza

uš
napsal 18.10.15 v 22:41

Zdravim!
Pročetl jsem si tvé pokroky v ladění a poradím ti pár věcí.Montáží pneu Firestone ti naběhl obvod pneumatiky-maj vysoký profil.Tudíž už jen tímto zásahem ti motorka pomalejc akceleruje.Je na nich víc materiálu,tudíž i větší setrvačné hmoty a větší styčná plocha při jízdě rovně.Pokud ubereš jeden zub na kolečku v motoru,je to přibližně jako bys přidal tři zuby na rozetě.Každopádně XSo má točivej motor stejně jako většina řadovejch dvouválců a nevadí mu běhat ve vyšších otáčkách.Známej z ní vyždíme přes 180

dalila
dalila napsal 18.10.15 v 20:40 10b.

Ahoj,
tak tomuhle fandím a Tobě samozřejmě taky. Má to hlavu a patu,duši ale taky.
Jasnejch 10b. ...a mrkni ke mě,jsem na tom podobně,jen jinej vstupní materiál...

Více komentářů



TOPlist