PROFIL MOTORKY

Yamaha XS 400 (1978)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník feel_free
Vloženo 4.8.2015
Aktualizováno 13.11.2018
Zobrazeno 2594x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Stará klasika, kterou přestavuji k obrazu svému.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z 500: V ČR se jich moc nevyskytuje.

První dojmy - Najel asi 500 km, takže nemůžu moc hodnotit.

Recenze

7/2015 - koupě motorky
Pro motorku jsem jel k německým hranicím, kde jsem jí koupil od jednoho milého pána. Byla dotažená do Čech s německými papíry. Vše funguje, ale je potřeba poladit motor a karburátory.

8/2015 - základní servis
Z předních vidlic unikal olej, takže jsem je přetěsnil. Dále jsem vyměnil svíčky za ty, které tam měly podle manuálu patřit. Nakonec proběhla výměna oleje, filtrů a brzdové kapaliny. Trochu jsem si pohrál i s časováním a chod se trochu zlepšil. Budu se ještě muset pořádně kouknout na karburátory.











9/2015 - přihlášení
Chystal jsem se na evidenční kontrolu, ale při testovacích jízdách se mi kousla zadní brzda. Takže výfuky a kolo dolů, pohrát si se zatuhlým pístem brzdy a šup na STK. Zde jsem naštěstí prošel bez problémů, technik pro úřad vyplnil do formulářů vše potřebné. Měl jsem tedy podklady pro přihlášení a po 14 dnech jsem si mohl jet pro značky.

10/2015 - uložení k zimnímu spánku
Měl jsem v plánu motorku překopat už letošní zimu, ale z časových důvodů k tomu nedošlo. Objednal jsem alespoň z Japonska opravnou sadu na karburátory.







zima 2015/2016 - trápení s karburátory
Rozebral jsem karburátory a nechal je vyčistit ultrazvukem. Předtím sice nebyly nijak zvlášť špinavé, protože je předchozí majitel čistil, ale jistota je jistota. Zjistil jsem, že regulační šroub volnoběžné směsi je každý jiný, že mám jednu vzduchovou trysku a jednu pilotní trysku pěkně zalomenou. :-/ Pilotní trysku se podařilo vydolovat (vyměnil jsem ji za tu z opravné sady), ale vzduchová tryska je stále na místě. Hledal jsem na ebayi náhradní vzduchové trysky a nakonec jsem je našel. Radši jsem objednal čtyři.



















Přes zimu jsem nakoupil i nějaké díly - klakson, otevřené vzduchové filtry, přední a zadní světlo, led blinkry, zrcátka do řidítek, led osvětlení SPZ, fajfky, kabely k cívkám a další drobnosti.

4/2016 - nejede
Po zimě jsem byl rozhodnutý, že přes sezónu motorku nebudu překopávat a budu jezdit. Najel jsem bohužel jen pár set kilometrů a motorka při jedné vyjížďce klekla. Problém byl v eletrice. Řekl jsem si ,že toho využiju a pustím se do přestavby.

5/2016 - je rozhodnuto, začíná přestavba
Motorku jsem kompletně odstrojil. Hranatou nádrž jsem chtěl vyměnit za kulatou, ale u nás byl problém ji sehnat. Na řadu přichází ebay. Vybral jsem si nádrž za rozumnou cenu a objednal (poštovné z USA stálo stejně jako nádrž, paráda :-/). Bohužel na hranicích USA balík nepustili dál.











6/2016 - nádrž č. 2
Druhý pokus byl úspěšný a kulatá nádrž z USA dorazila. Tento měsíc jsem objednal nové koncovky výfuků.







7/2016 - už se to rýsuje
Byl upraven rám, sedlo, úchyty na světla a blinkry.







8/2016 - motorka doma
Motorku už mám doma v garáži a zabývám se elektrikou.







9/2016 - ach ta nádrž, nádrž č. 3, elektrika
Chystal jsem se na nádrž, kterou jsem chtěl zbavit původní barvy a zase nalakovat. Co jsem objevil pod barvou, mě docela nas&#!0. Z USA mě stála docela dost peněz. V inzerátu bylo - neodborně nalakovaná, pár škrábanců. Ach jo.

















Poštěstilo se mi koupit z Německa (za poloviční čenu než z USA) další kulatou nádrž v původním laku, kompletní a bez koroze. Doufám, že kapitola "nádrž" je uzavřena.

















Pustil jsem se s kamarádem do elektriky, byla kompletně vyměněná kabeláž. Zatím je z cca 95% hotovo, ještě čekám na budíky (tachometr a otáčkoměr). Baterku jsem nakonec koupil Shorai LFX14A2-BS12, která má krásné rozměry (výška x hloubka x šířka) v mm: 89 x 58 x 113.



























10/2016 - zatím nenaskočila
Seřídil jsem předstih a odtrh, ale zatím se mi motorku nepodařilo nastartovat. Stále jen střílí do výfuku.

10/2016 - JEDE!
24. 10. 2016 motorka znovu ožila. Po téměř pěti měsících zase běží. Stačilo nalít pomocí stříkačky trochu benzínu přímo do válců a po třech šlápnutí motor naskočil. Kvůli otevřeným vzduchovým filtrům a výfukům se základním tlumením jsem pro jistotu vyměnil trysky v karburátorech. Na zahraničním fóru o xs400 doporučují +2 na hlavní trysce a +1 na pilotní trysce. Teď jezdím na průměrech 142,5 a 45. Zkušební jízda mě docela překvapila, motorka je o hodně živější než byla v květnu a ten zvuk z výfuků je parádní.

Vyvstal ale nový problém, baterie se nedobíjí. Budu se tedy muset podívat na zub regulátoru napětí a regulátoru dobíjení.

Je hotový box na baterii a další komponenty.

Mezitím ze zahraničí dorazil tachometr a otáčkoměr. Chtěl jsem oba přístroje ve stejném stylu, což u nás sehnat je docela problém. Cenově nakonec set vyšel stejně, jako by u nás stál jenom tachometr, takže spokojenost. Poměr pro tachometr K=1,4 a 1:5 pro otáčkoměr.

Nakonec jsem ještě objednal nové pneu - Dunlop K82 3.50-18 a Dunlop K70 4.00-18.

















11/2016 - startér, kontrolka blinkrů
Nechal jsem opravit startér, protože uhlíky už dosluhovaly. Napojoval jsem blinkry na kontrolku k tachometru a blinkry začaly svítit všechny. Problém jsem vyřešil směrovými diodami (D1, D2) podle nákresu.







zima 2016/2017 - dobíjení
Tuto zimu jsem řešil jeden z posledních problémů - dobíjení baterie. Koupil jsem nový kombinovaný regulátor napětí a dobíjení Electrex RR38 - Regulator Rectifier. Dále jsem napájel nové dráty od rotoru a statoru.

















2/2017 - motorka je komplet, začíná testování
Namontoval jsem nový regulátor Electrex RR38 a čekal na lepší počasí, abych vyzkoušel dobíjení. Napojil jsem také mini voltmetr, abych mohl sledovat za jízdy, kolik je na baterce voltů. Regulátor fungoval jeden den a druhý den už bohužel vypověděl službu. Poslal jsem ho na reklamaci. Problémy s dobíjením trvají.







3/2017 - že by?
Ze zoufalství jsem objednal použitý elektronický regulátor napětí z Yamahy xs 400 z roku 1981. Je potřeba dát si pozor při zapojení, je jiné než u původního mechanického regulátoru. Po pár testovacích jízdách to vypadá, že problém s dobíjením je vyřešený. Motorka drží 14,5 V. Najeto zatím 220 km.












4/2017
Najeto dalších 150 km. Levý výfuk mi trochu čoudí a je u koncovky mastny, asi mi do levého válce uniká olej. Budu se muset podívat do motoru. :-/







5-10/2017
Najel jsem celkem asi 500 km, dobíjení funguje. Je rozhodnuto, že se přes zimu koukne do motoru.

zima 2017/2018
Motor je vyndán z rámu a rozebrán. Zjistil jsem, že v levém válci je 15 cm dlouhá rýha, přes kterou uniká olej. :-/







02/2018
Válce poslány na výbrus a budou se muset odlít nové písty.

10/2018
Válce po výbrusu a nové písty dorazily. Čekal jsem hóóódně dlouho.

11/2018
Začíná kompletace motoru, pro jistotu jsem ještě objednal i nové ventily. Zjistil jsem jednu příjemnou věc, že v motoru by měla být ostřejší vačka, která má dávat 38 koní - označení 1M0.

















Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fricko
fricko napsal 17.02.18 v 11:03 7b.

zdravim, jakou jste nakonec pouzil alternativni baterii?

stevan
stevan napsal 18.08.16 v 22:38 9b.

No kolego koukal jsem na tvou xs a cesta bude ještě dlouhá a trnitá,než bude přestavba dokončena...Budu hodnotit až po dokoncení takže hodně trpělivosti a jak říká kamarad Vladimír udělej lepší než mám já...

3neczak
3neczak napsal 10.08.15 v 17:24 10b.

Nic nepřestavuj, nech ji tak jak je, každý se za ní otočí.

Více komentářů



TOPlist