První velké cestovní enduro, který se musí opravdu řídit, a který za tebe nic neudělá (jako přetechnizované GeeSo). Mašina, která skvěle jede pohodu i palbu. Kocháš se pohodlnou jízdou a když tě to unaví, tak od 5000 ot. vystřelí, jak žárlivá Italka.
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Stelvio mě nadchlo designem a NTX výbavou, která bohatě stačí i na velké cestování. Jede se na ní skvěle, má pohodlný posez, v dešti jsem překvapivě skoro suchej, perfektně drží stopu, krásně se překlápí v zatáčkách, táhne od 1800 otáček a je nádherná, jako mladá Italka.
Recenze
Mám Stelvio NTX teprve od května 2012 a najel jsem na něm 10.000 km. Kupoval jsem jetou 2010/25.000 km. Pět tisíc jsem s ní najel po Balkánu - Slovinsko, Chorvatsko, Bosna, Černá Hora, Kosovo, Makedonie, Řecko pevnina a Pelopones-trajekt do Ancona a přes Grossglockner a termální lázně Bad Reichenhall (chro...chro...) domů. Pak ještě jednou Praha-Zadar-Bosna-Černá Hora (Monte Negro), Durmitor-Bosna-Slovinsko, Rimske Toplice (noční koupání v otevřeným bazénu s mladejma Slovinkama..opět chro...chro...)-Praha a v září Slovinsko-Bovec a okolí a zpět.
Zkušenosti: Stelvio mě nadchlo designem a NTX výbavou, která bohatě stačí i na velké cestování. Jede se na ní skvěle, má pohodlný posez, v dešti jsem překvapivě skoro suchej, perfektně drží stopu, krásně se překlápí v zatáčkách, táhne od 1800 otáček a je nádherná, jako mladá Italka.
Negativa: spotřeba na pal.počítači ukazuje o cca 0,6-2 l míň, než je realita. Já jsem jel za 5,5-7 l/100 km, takže s tím souvisí i malá nádrž-pouze 19 litrů! ( od modelu 2012 vyřešeno-nádrž má 32 !!! litrů ). Po cca 3.000 km začalo zlobit řazení a po zastavení nešlo podřazovat ze čtyřky na jedničku, pouze podřazovat s pouštěním spojky při dojezdu. Ale to může být problém zrovna mého kusu a ne Stelvia obecně (Vyřešeno výměnou pružinky na řadičce v zimě 2012/2013. Ani se neptejte, kolik to stálo...). Digitální tachometr občas zhasnul anebo začal ukazovat zrcadlově (prvních 5000 km, pak už nezlobil). ABS na zadním kole je moc aktivní a tak při ostrém brzdění, kdy se odlehčí zadek, spíná. Pokud zrovna potřebuju klopit do zatáčky, tak mám plný ruce práce... Nad 5000 ot. se objevují vibrace do řidítek i lehce do stupaček. Milovníci Moto Guzzi toto uvádějí, jako přednost... Na začátku mě to s...o, ale teď už to nevnímám. Protože to všechno u tak krásný motorky člověk zkousne.
Závěrem: Je to (z mého pohledu) povedená, neokoukaná mašina, která ti dovolí strašně moc, ale jen pokud to na motorce umíš. Jak jsem psal nahoře, neudělá toho za tebe tolik, jako GeeSo a určitě bude mít víc "much" než GeeSo. Ale konec konců, kdo by chtěl mít krásnou "Italku" doma v zástěře u plotny. Ta je přece na něco jinýho, že :)) Tu musíš cítit mezi stehnama, musí být nezkrotná a kdo se to sní naučí, nebude litovat.
parááááda - další krasavice
nejlepsi volba! super
super stroj i fotky
Hezky napsaný, pěkný fotky a že je tvoje italka jedinečná a krásná je snad už zbytečný psát