PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník spike-cz
Vloženo 27.8.2016
Aktualizováno 5.4.2022
Zobrazeno 4 563x
HODNOCENÍ PROFILU OD 70 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moto Guzzi Stelvio je prostě svoje, nenapodobitelné, s italskou duší a temperamentem.

Více fotografii

Motorka koupena od Robitronic (Bechyně) - Prodejce naprosto v pohodě, vyšel vstříc, i když nemusel..

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Koupi Steliva mi prorokoval už při nákupu MG Quota proslulej Honza Průcha v První Kozí. Já se tenkrát jen smál a kroutil hlavou. A on se sešel rok s rokem a nakonec jsem na doporučení sáhl po tomhle kousku, který majitel prodával a o němž sušičáci věděli. Sice bylo potřeba Quotu poslat do kozího chlívku, ale za kozu mám kozičku jinou, poslušnou, ale divokou a nevycválanou ... Stelvio NTX :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je guzzi nejvhodnější? Pro lidi jdoucí svou cestou nebo pro někoho, kdo ocení netradiční techniku v italském designu (fuj to je ale blbý slovo), prostě mně se líbí a je tak jiný, až je hezký. Tedy pro mne, ostatním to necpu. Pochopitelně fotky jsou zatím slabé a zážitků málo. Ale u všech motorek si píšu deník, protože mám rád zmapovaný vývoj i provoz atp., takže i fotky (lepší) budou..

Doplňky na motorce - Verze NTX je ve výbavě, čili:
z výroby: vyšší plexi, vyhřívané hefty a blástry, padací rám, přídavná světla, boční hliníkové kufry, drátěná kola (proti klasice je vzadu 150-ka),
mnou dodané: hliníkový top-case,
plán: deflektor, ještě jednu zásuvku 12V na řidítka, držák mobilu nebo navi.

Recenze

Dneska můžu psát jen o zážitcích v rozmezí první bandy benzínu, ale věřím, že se budeme toulat po českých asfaltech do konce sezóny ještě dost a dost.

Stelvio je motorka rychlá a živá, skvěle ovladatelná. Až s podivem se nese krajem a její váha se jaksi ztrácí. O to je těžší při zastávkách a vzhledem ke svojí malé výšce přeci jen dávám pozor, kde a jak parkovat.

Na motorce perfektně fungují brzdy, motor je harmonie ocelového srdce. Co mne potěšilo, jsou zdvojené přední světlomety, které přesně podle očekávání pracují na jedničku s hvězdičkou. Přídavná světla odvedou svůj kus práce taky. Proti quotě se v Mandelu zamysleli a pod sedlem spolujezdce umístili schránku, kam se vejde lékárnička, vesta, nářadí a pojistky. Taky tam je 12V zásuvka, což se hodí.
Nemám ambice jezdit se stelivem off-roady, nechci se dočkat toho, až si moje stelivo ustele
EDIT_1:
tady link na stránky s manuály a tp. web guzzistům
EDIT_2 červenec 2017:
Na motorku jsem v období od začátku roku postupně naplácal několik doplňků, protože bez nich samozřejmě nemůže žádný cenduro dát ani ránu. Tak postupně dostalo zásuvku na řidítka na spínaných 12V, deflektor Loster, navi Igo Primo s držákem, senzory TMPS (abych věděl, kolik vzduchu je v pneu) a taky kosmetické úpravy v podobě reflexních proužků (čím víc proužků, tím víc adidas - to ví každý). Motorka se obouvá do TKC-70 a zatím jsou naprosto bez problémů a nesetkal jsem se s žádnou nejistotou nebo klouznutím, viz deník. Ale taky se mi povedlo stelivu přidat pár šrámků, když jsem si nevšimnul čepičky z prasklé žárovky v levém světlometu a na parabole mi to stálo pár škrábanečků nebo když jsem blbě přehodil nohu a vyrobil tak skobu (cca 0,5x0,5 cm) na sedle spolujezdce.
Nemůžu zatím ale stelivu vytknout nic, co by bylo špatně. Je to prostě poslušná koza..
EDIT_3:
najeto přes 70000km, i druhá sada pneu je TKC-70, výměna předních brzdových destiček..
EDIT_4:
najeto přes 100 000 km, po druhé sadě kontinentálek přišly vyzkoušet Pirelli skorpion III, načež jsem se opět vrátil k TKC-70 a ojel další sadu. Nebyla na šlupky a stejně dala krásných 18t km. Na motorce jsem musel řešit kabeláž od spínačky, byla spečená a namontoval jsem jiné mlhovky. Klasicky po čínské variantě nakonec člověk sáhne po kousku s homologací, ale to jsme my češi. Aktuálně před sezonou 2021 máme natočeno 109 000 km, koza nebere olej ani neblbne. Jen údržby a ježdění. Jo k tý číně... navigaci jsem taky nakonec vyměnil, takže místo blbě napájené čínské přehřívačky mám bezproblémového tomtoma a kámoš interkom, co byl jako dárek k tomu. Jsem zvědav, kdy dáme 150 000 km.
EDIT_5 duben 2022:
Koza najela 125 000 km, stále vše funguje parádně, v létě byla nahrána jiná - úspornější - palivová mapa a výsledkem je dlouhodobá spotřeba pod 6L/100km. Přestože nejezdím vždy jako Mirek Dušín. Na letošek jsem z důvodu nedostatku tkc-70 v době přezouvání obul Micheliny Anakee III a pravděpodobně před cestou do Alp na šotoliny dám přezout na Wildy. Taky letos dostala kufr od Alu-Milánka, takže místo samodomo je profi kvalita.
Plán na letošek je nechat udělat spojku, protože je původní a já nechci někde zůstat nepojízdnej. Ale spojka je drahá a hlavně to vyautuje mašinu na dobu opravy...při plánované výměně aspoň budu za dva dny jezdit, při "náhlý smrti" ještě musím čekat třeba i měsíc na volný místo v servisu. Tak to plánuju, čas ukáže..
Máte někdo zkušenosti se spojkou u Stelvia? Písněte...

Videa se Stelivem:


Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ulvarr
Ulvarr napsal 19.02.22 v 12:46 10b.

Wau.. krásná...velmi vytříbený vkus :)

Papanhe
Papanhe napsal 20.05.21 v 18:16 10b.

Ať spokojené kilometry přibývají.

valasek
valasek napsal 08.10.20 v 20:45 10b.

Stevio je nádherná motorka, charizma z ní prýští na všechny strany Tohle italové umí ze všech národů nejlépe! Tak ať přináší jenom samé skvělé a ještě skvělejší zážitky

JirkisCz
JirkisCz napsal 30.04.20 v 15:45 10b.

Super prezentace motorky!

Massakra
Massakra napsal 01.03.20 v 17:59 10b.

Také jsem zvažoval tento stroj ale , druhé generace. Cena těchto ročníků je však vysoká.

Více komentářů



TOPlist