PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hypermegatron
Vloženo 31.3.2018
Aktualizováno 31.3.2018
Zobrazeno 3 067x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Ne moc rychlej, na svoji váhu velmi obratnej, hodně pohodlnej vibrátor na dlouhé cestování, s odpichem který neurazí ale na druhou stranu ani neuchvátí.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS Adventure: cena

První dojmy - Nadšení ze zvuku, z celkového pocitu jak se na tom komfortně sedí a jak to pěkně vypadá. Na svoji vahu a typ motorky to docela jede, ale od 160 ti nahoru se tomu už moc nechce a navíc se mi potvrdily postřehy jiných Stelviistů že ten stroj fakt přišerně vibruje. Asi jako když se člověk pokouší zkrotit ždímající ždímačku ze 70tých let aby nepopojížděla po prádelně .-) Dá se na to ale zvyknout. Nadchlo mě chování do zatáček, ono to nějak zatáčí samo .-)

Motorku bych doporučil pro - Cestovatel, kerej rád mastí zatáčky, rád daleko cestuje, a chce do toho ještě kempovat.

Doplňky na motorce - Užitečnej kovovej kufřík, kterej je velkej asi jako koncovka výfuku, a je instalovanej pod držákem bočních kufrů, umístěný ve stejném prostoru jako koncofka výfuku, akorát na druhé straně.
Páčky titax - u originálů mi vadilo, že nejdou dát blíž k heftům.
Stupačky Pivot Pegz Mark 3
Kovové kryty válců.
Přestavba řadičky - na zakázku vyrobená delší.
Aktuálně probíhá druhý pokus přestavby hlavního stojanu.

Recenze

Koupeno na podzím 2017, takže zatím jen pár malých výletů - po silnici a něco málo po šotolině.

Stelvio jsem vybral proto, že jsem sháněl mašinu se kterou bych mohl cestovat po světě, užívat si radost z rychlý jízdy a adrenalinovýho klopení horskejch zatáček, ale na druhou stranu mohl projet i polňačky a lehkej terén, abych mohl pohodlně jezdit ve stoje ve stupačkách, naložil na to proviant na cestování mimo civilizaci a na jízdě aby ta váha nebyla moc znát, nestálo to majlant, a aby to pěkně vypadalo a burácelo.
Další varianty které jsem zvažoval BMW R1200GS, Honda Afrika Twin 1200, Triumph 1200 Explorer. Pro Stelvio rozhodl hodně poměr cena/co od toho chci, fakt že pocit ze zátahu byl na takovou váhu příjemnej, a dobrej pocit z toho jak čitelnou má pro mě ta mašina odezvu při klopení zatáček.

Časem toho napíšu víc, a dám sem nějaké fotky, zatím posdílím pár negativních zkušenosti z těch několika málo vyjížděk na podzim:

- krom toho co jsem psal výše, bych zdůraznil, že to vibrování mi fakt leze na nervy. uvidím jak to zkousnu při vícedenním cestování

- hned po koupi jsem si všiml, že motorka při nižších rychlostech a konstantním plynu něklidně pocukává (jako by motor chvílemi škubavě snižoval nebo zvyšoval výkon) a jde hrozně opožděně za plynem. Naštěstí mi to v servisu perfektně seřídili, a po seřízení byl kupodivu i o trochu lepší výkon. Nicméně pořád mi není sympatické, jak má tam mašina opožděný plyn. Ale to prostě daň za to, že to je cestovní enduro.

- co mě ale zklamalo, a zatím to stále řeším, je fakt, že se mi v tom nestojí dobře ve stupačkách. ( pro srovnání neuškodí zmínit že na tom jezdím v enduro botách a mám vel 45 ) Jedním z důvodů je fakt, že patka hlavního stojanu je v podstatě hned pod patou a při jízdě po nerovném terénu, když člověk trochu zapruží v kotníku, tu patku nevědomky zašlapuje. V enduro botech to fakt není cítit. Následkem je vyklopení hlavního stojanu o cca 6 a možná i více cm, následně zachycení stojanu o zem. Kromě nepřijemného pocitu co jsem si to kur** urval, setrvačnost odraženého stojanu občas sundá nohu ze stupačky. Jsem zvědavej kdy si kvuli tomu rozmlátim držku. Celkově prostor pro nohu ( hlavně pro levou ) je dost malý, na to aby člověk mohl ve stupačkách v terénu přešlapovat a nemyslet na to o co kde patou nebo špičkou zavadí. V originálním provedení, když umístím nohu na stupačku tak abych o nic nezavadil, tak mám řadičku cca 1 cm před špičkou, a patku stojanu cca 1cm za patou. Samozřejmě že se tam vejít s nohou dá, ale je složité se na tu stupačku trefit tak, abych o nic nezavadil. Při postavení se ze sedu v klidu na normální silinici to vcelku jde, ale při jízdě v terénu když člověk sem tam poskočí a na stupačce přešlápne se tam prostě na poprové netrefuju. Výsledek je, že se nesoustředím na terén, ale na honění pozice nohy na stupačce.
Momentálně řeším s jednou motodílnou přestavbu stojanu. Mohl bych ho sundat, ale na cestování se hodí.
Další problém nepohodlného stání ve stupačkách spočívá v tom, že rám, na kterém jsou stupačky, a následně stupačky spolujezdce a držák kufrů připevněné, se od motorky odklání na obou stranách poměrně dost blízko za patou, takže když stojím ve stupačkách tak abych je měl umístěné tam kde mám největší cit v chodidle ( prostě kde mi to nejvíc vyhovuje ) tak patou zachytávám o ten vyhnutý rám, který je ke všemu o kousek výš než stupačka. Tím pádem se o něj člověk zasekává patou a skončí v pozici s chodidlem mírně nakloněným špičkou k zemi. ( trochu pomohlo koupit si hodně zubaté enduro stupačky ). Aby mi rám nepřekážel, učím se jezdit s nohama do X - prostě musím dávat paty od sebe špičky k sobě víc než je příjemné. Ne že by se na tom nedalo jezdit, ale je to nepohodlné, a na dlouhé jízdy terénem byť lehkým to pro mě asi nebude to pravé ořechové. Tedy pokud to nějak nevyřeším. Jiné mašiny z kandidátek ze kterých jsem vybíral takový problém neměly (u Triupmhu nevím, na něm jsem ani neseděl).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pkKun
pkKun napsal 07.04.18 v 20:53 10b.

lopata75
lopata75 napsal 07.04.18 v 20:06 10b.

Pozor! Vibrace na Guzzi jsou jen pozitivní to prostě k tomu patří!

Prasoper
Prasoper napsal 05.04.18 v 20:20 8b.

K té jízdě ve stupačkách - mám vel.47 Sidi Crossfire2 a tento problém se mi nestal... Vibrace to má, ale ty otravné jsou jen v hodně nízkých nebo pak v hodně vysokých otáčkách, při běžném ježdění je to ok - ovšem není to a nikdy nebude 4vál a je třeba si uvědomit, že to ani nemá X vyvažovacích hřídelý

alexa7
alexa7 napsal 05.04.18 v 08:46 3b.

ja som na tom pojazdil skoro 50 tis a nic mi ku stastiu nechybalo . Mozno je lepsie trocha pojazdit a potom napisat recenziu. Aspon ja potrebujem aj dve jazdy kym si zvyknem len na nove motokrosove boty, nie to este na motorku. Ale uz si fakt nepametam ako som mal na tom nohu. Ja mam 186 a stalo sa mi natom velmi dobre, na moju WR kde sa musim “poskladat” Ja hrozne vela na motorke pri cestovani stojim
radim za jazdy ... nespominam si na problem.
Ked ti nesadla tak ju predaj a neries😀

abbany
abbany napsal 04.04.18 v 15:52 10b.

Zdar Megatrone, To já pěju na Stelvio jen samou chválu. Zvládl jsem za den Rumunsko- Slovensko 1000km a 300m a nebyl jsem dolámanej ani udrncanej. Mé Stelvio má supr posez, i jízda ve stupačkách je v pohode. Vibrace jako u jiného dvouválu, jenom pri přidání, to trochu škubne do strany. Ale to je bolístka jak BMW tak hondy CX 500,nebo GL a všeobecně Guzzin.
Máme spolu najeto cca 10000km a zatím musím zaklepat pohoda, pohodlí, i radost ze zátahu.
Zdar a možná se někde potkáme.? Hlavně kolama dolů.

Více komentářů



TOPlist