renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/450 (1960)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník All
Vloženo 28.3.2013
Aktualizováno 28.3.2013
Zobrazeno 8 637x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje láska,kterou znám do posledního šroubku.

Více fotografii

První dojmy - Co jsem to koupil za vrak?

Recenze

Jak to vše začalo? Léta páně 17.7. roku 2010 jel kamarád koupit koupit jawu 250,tak jsem si řek si vemu sebou nějaký drobný,kdyby tam ten šmelinář měl ještě něco.Ani nevim proč mě to napadlo,asi osud :) A co se nestalo po příjezdu na místo? kůlna plná krámů a podobných šrotů jako byl ten můj,co mi padnul hned do oka. ČZ 175/450 předělná na chopera. Seříznutý přední blatník,humusácký řidítka a kdyby jste viděli to sedlo,tak by jste utíkali. Ale pořád mě to k ní táhlo :) tak mě to nedalo a zeptal jsem se za kolik by šla? Odpoveď byla 1800,- samozřejmě jsem zkusil slevu,ale ani haliř. A jelikož mě uchvátila tak jsem do ní šel. Dostal jsem k ní origo řidítka,plus ještě nějaký krámy.Číza byla byla bez papírů,po nějaké době jsem jse sehnal za 3500,-kč Veděl jsem že jí udělám dobře,a zrenovuju ji,takže mě stačilo sehnat přední blatník,jinak byla kompletní a plechařina neponičená.







25.9.2010 jsem jí zprovozu schopnil,motor zvonil jak o závod,vibrace byli hlavní úkol motoru,ale jelo to :) Nebylo o čem přemýšlet a začal jsem rozebírat.Práce na jedno odpoledne. Plechařina šla na pískování. Řidítka,kluzáky,kryty zadních tlumičů,brzdová páka,rámeček světla, to vše šlo na nový chrom. Zbytek věcí jako víčko nádrže,zadní madlo,přepínač světel jsem koupil nový.







Ráfky,dráty a niple jsem taky koupil nový,středy vyleštil o dlouhých zimních večerech.Výplet jsem zvlád taky doma,jen centrování jsem svěřil kolařství. Cenovka cca 250 za obě kola.







Plechařina a rám šli na lakování.







Pak přišel na řadu motor. Kompletní rozborka.Podle stavu vypadal,že nebyl půlenej.Kartery,boční víka,kryt karburátoru a hlava šli na chemickou očistu.Peněz za to,nelituju,vypadá to hned líp:)

Klika jela do špitálů jménem Ahra HK na operaci. Za 2200,- zní po 50 letech udělali mladici. Výbrus válce,nový ložiska,lamely,primární řetěž, šrouby a těsnění.Vnitřnosti převodovky byli v pohodě.







Pokračoval jsem rozborkou karburátoru,vše řádně vyčistil a opšt složil. Ještě rozborka zapalování. Stator jsem jen vyčistil,dal nové uhlíky,kladívka a kondík. Regulátor jsem jen očistil, dobíjení fungovalo a šlape dodnes v pohodě. Původně jsem chtěl kvůli spolehlivosti dát elektronický regulátor,ale zústal ve skříňi.







Motor se začal postupně skládat.Vše šlo až podezřele moc dobře na to,aby se něco nepokazilo :) Když jsem dotahoval šroub (nechal jsem starý),který drží rotor,tak se mi zalomil v klikovce... Řek jsem si že půlit motor znova nebudu, a po asi 3 hodinách jsem ho ven nakonec dostal.







Pouzdra předních tlumičů jsem nechal původní,nevypadali špatně.Bohužel jsem se vyprd na gufera,takže mě bude čekat znova rozborka předních tlumičů. Horší to bylo při skládání.Po chromování předních kluzáků,zůstala nějaká vrstva uvnitř a tlumiče dost dřeli. I po vybroušení to nebylo ono,tak jsem počítal stim že si to časem sedne :) Prvních 500 km,jsem se proklínal. Teď už se rozhýbali.
Brzdové obložení jsem nechal nalepit nové v prodejně Ferodu v Chlumci nad Cidlinou. S materiálen nešetřili,takže bez obroušení paken bych štít do bubnu nenabouchal ani kladivem. Komplet výfuk jsem koupil v chotusicích na burze,poctivá česká práce.







Sedlo jsem nechal pošít v čalounictví ve vedlejší vesnici.Bohužel jsem koupil turecký molitan (spíš betonmolitan). Nyní už je upravený a dá se na tom i sedět :) ale 1500 km jsem se na něm potrápil,touha jezdit byla větší než bolavá prdel.. Barevnou kombinací jsem se nechal inspirovat jedním zdejším uživatelem. Černý vršek,bílý okraj a spodní lem zas černý.
Nalakovaný blatníký,nádrž,kastliky a maska šli na linkování.







Pak se začlo pomalu skládat :) vše bylo nové,takže se člověk ani moc nezamazal. Motor byl v rámu hned,kola, blatníky ,elektroinstalce,lanka a už to začalo vypadat zas jako motorka







Čím víc byla nastrojená,tím víc mě bušilo srdce a těšilo se na první start. A 15.9.2011 jsem se dočkaů. Téměř po roce se znovu rozbuší srdce tohoto stroje. Obavy byli na místě,co když jsem na něco zapoměl? co když to nebude řadit,nebo budo vypadávat kvalty? Znovu bych to dělal nerad ,ale nic jinýho by mě nezbývalo :) Ale vše se povedlo na první pokus :) 26.12.2011 jsme spolu ujeli první metry. Na to že byl motor syrový šel pěkně. Dokonce i první nastavení na ponku se ukázalo jako správný a vše funguje do ted. Při zajíždění se 2x malinko zatáhla,ale o to líp ted ten motor jede :) Od začátku mažu motulem 510. Nyní najeto přesně 1500 km,tímto stavem km jsem zakončili naši první sezonu roku 2012 po zmrtvých stání ČZ 175/450.Ještě mě chybí kryt řetězu a znak na nádrži nechat vymalovat zlatou barvou. Po najetých 800 km jsem se s kamarádem ( ano ten co si jel koupit tu 250 a já jel snim) vydali na letní motodovču do Motomuzea lesná u Zojma a na Vranovskou přehradu. Měl jsem obavy jestli bych neměl zajíždět ještě,ale číza ujela 500 km v pohodě. Jen jednou, na zpáteční cestě se mě udělala pecka na kladívku,ale šmirgl to spravil a jelo se dál :)












Postupně jsem ještě přidám fotogalerii renovace a další info. Naposled jsem dám seznam koupených věcí.Nezdá se to,ale když se ty částky po stokoruně nasčítaj... Stálo mě to hodně času,nervů,otázek od přítelkyně proč do toho strýho krámu sypu prachy a hlavně těch peněž. Ale ničeho nelituju :) Pokaždý když se na ni v garáži podívám mě to udělá radost. Člověk ví že si to udělal sám a pro sebe. A když někam přijedete,staří mládenci se na to podívaj,povyprávěj vám co se na tom najezdili a že se to dnes už tak moc nevidí,kor u mladýho člověka jako jsem já..prostě to potěší. Ještě bych chtěl poděkovat všem kamarádům a známým,co mi pomohli a podíleli se na renovaci.
Zde ceník koupených věcí,není tam 100% vše,ale jen pro představu kdyby se do toho chtěl někdo pustit a myslel si že mu bude stačit 15 tis :)
Čz 175/450

Koupeno dne: 17.7.2010
Zprovoznění : 25.9.2010
Renovace začátek dne :28.9.2010 (rozebrání)
Pořizovací cena: 1800,- kč doklady 3550,-
Náklady: baterka 400,- kč
Kondenzátor 44,-
Poloautomat 20,-
Zástěrka75
tmel na motor 158,-
Guma-řadička 40,-
Zadnísvětlo250,-
Štelovací šroub 28,-
Spojková tyčka 30,-
Elektroinstalce 400,-
Výbrus válce 700 ,-
Výfuk + koleno 2600+800=3400,-
Kryt karburátoru 300 ,-
Guma mezi rám a tlumič (4x) 50,-
Chrom dráty + niple př.kolo 36x13 = 468,-
Ráfek přední 890,-
Spojková lamela 5x85 = 425 ,-
Repase kliky 2200,-
Ložiska motoru 405,-
Těsnění pod válec 8,-
Gufera motoru 25,-
Chromování 26.10.10 ( páka zadní brzdy,kryt klaksonu,kluzáky př. vidlic,kryty zadních tlumiču,rámeček světla,řidítka 2232,-
26.11.10 (klíče brzd,pružina př. Brzdy, domeček svět. a klaksonu,šrouby kol (př zd) 648,-
Pískování 1700,-
Nádrž 2500,-
Víčko nádrže 250,-
Zadní madlo 390 ,-
Zadní ráfek 1000,-
Výplet z.ráfku 700,-
Primární řetěz 180,-
Guma sání karburátoru 60,-
Gumy př. Stupaček 140,-
Chem. Čištění hlavy 400,-
Zadní světlo 40,-
Štítek + nýty 160,-
Molitan sedla 380 ,-
Ložiska kol 4x38 152,-
Benzínový filtr 40,-
Napínák řetězu 50,-
Svíčka + fajfka 75,-
Uhliky 50,-
Kladívko 60,-
Přední blatník 200,-
Duše 300,-
Centrování kol 300,-
Brzdový obložení 380,-
Chemické leštění motoru 3000,-
Linkování 600,-
Zadní stupačky 200,-
Průchodka kolem řidítek 130
Lanko přední brzdy 89,-
Lemovka 89,-
Indukční cívka 335 ,-
Svíčka 44 ,-
Napínák řetězu 99,-
Šrouby fabory 180 ,-
Těsnící šnura 10,-
Ochraný pásek na ráfek 18,-
Zadní žárovka 6v/5w 16,-
Sítko kohoutu 40,-
Vnitřní pouzdro páčky 2x 34,-
Vnitřní kroužek do výfuku 9,-
Žárovka kontrolky 6v/2w 24,-
Žárovka př.sv. 6v 35w 55,-
Duše 320,-
Plyn lanko 56,-
Levá rukojet 35,-
Šrouby 171,-
Součet 38303,-

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jawa354
jawa354 napsal 05.02.17 v 14:02 10b.

paráda, renovaci mám vždy raději něž ty ´´patinovky´´ v dnešní době i na véčkách, jasných 10 bodů

kujawa
kujawa napsal 07.03.15 v 20:40 10b.

čuník.
čuník. napsal 06.12.13 v 17:59

Právě renovuji ůplně totožný stroj i rokem výroby a ta cena za renovaci je přesná!! Nicméně pěkná práce snad ta má bude jí podobná. Za mne plný počet, at jezdí ke spokojenosti majitele.

čuník.
čuník. napsal 06.12.13 v 17:58 10b.

Právě renovuji ůplně totožný stroj i rokem výroby a ta cena za renovaci je přesná!! Nicméně pěkná práce snad ta má bude jí podobná. Za mne plný počet, at jezdí ke spokojenosti majitele.

agadirCZ44
agadirCZ44 napsal 27.09.13 v 18:15

jo kdo umí ten umí je to super stroj

Více komentářů



TOPlist