Dárek ode mě pro mě na Vánoce 2012! Sháněl jsem stadiona... nikde nic... stále nic... pořád nic... pak mi pár aukcí uteklo... a pak se našlo tohle - třetí číza do baráku.
Motorka koupena od chlapíka z aukra
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Tak jsme se 23.12. 2012, tedy dva dny po kokci světa, vydali pro čezetu 450 na východ Čech. Byla trochu kalamita, takže moto bohužel cestou zpět i přes plachtu trochu zmoklo. U prodejce na mne vykoukla tahle trochu oválená stodolovka, pár úprav, za 52 let od výroby trochu zhuntovaná. Bourala na předek (ohnutej blatník). Jde o jednokolku, neboť nemá přední kolo. Provizorně pro transport jsem nasadil kolo z fichtla. Má relé zvenku na plechách - moc ošklivé řešení. Nemám od ní klíče, takže pod sedlo a do schránek jsem zatím nekoukal. :-)
Motorku bych doporučil pro - fandu značky. Pro někoho, kdo ji bude mít rád, dá jí trochu péče a času a bude ji udržovat pohromadě. Ona se za to určitě odmění. ;-)
Doplňky na motorce - úprava elektriky od minulého majitele, uchycení SPZ drátem, povrchová úprava oxidy železa, řadící páka s volným chodem o 360 stupňů, tachometr z 250ky, sedlo ztvrdlé a přední kolo žádné.
Recenze
Čezeta je z roku 1960, takže už za svůj život něco najela a pár majitelů se na ní podepsalo. Chromy skoro nejsou, motor trochu polámanej, sedlo zkamenělý, trocha rzi, sem tam něco chybí. Doklady k ní nemám a dle značky STK skončila před 15 lety... od tý doby asi stojí jak to tak vypadá. Na druhou stranu byla za zajímavou cenu a já se prostě potřebuju v něčem hrabat. Navíc kejvačku jsem vždycky chtěl, i když původně jsem prahnul po Jawácké 353.
Moto pujde celkově do originálního stavu. Žádná leštěnkorenovace, spíš oprava a zachování původního stavu s patinou. Bude na ní prostě trochu práce, pár dílů vyměnit, pár dílů dokoupit, něco vyčistit, něco nalakovat... Ale to teď hodíme za hlavu, protože v zimě v nevytopený garáži bez elektriky stejně nic moc neudělám. A času taky neni moc.
Rád bych se držel origo laku, chromy na nádrži budou ze stříbrný metalízy provizorně, časem třeba seženu jinou nádrž se starým patinovaným chromem.
EDIT 2014: tak vzhledem k tomu, že bylo nutno svářet a při čištění se ukázalo, že od nádrže do zadu byla celá motorka již lakovaná (khaki a pak zase zelená) tak nemělo moc smysl hrát si na restaurování originálu. Půjde do laku, ale nechci žádnej psíkulkovej lesk, snažím se aby měla trochu patinu. Vzhledem k tomu, v jakých podmínkách a jakým vybavením to dělám to ostatně ani jinak dopadnout nemůže...
•Sezona 2012
přivezeno domů, usušeno, postaveno na obě kola. Stojí v garáži v dobré společnosti svého vyššího mladšího sourozence čezety 470 sport a mladé dámy čz 487. Tak maj do jara dost času na pokec.
•Sezona 2013
zatím jen pořádně nafoceno, revize co bude potřeba udělat:
- sehnat přední kolo a brzdový štít, asi i blatník - HOTOVO 2/2013
- dát do kupy motor - nejspíš bude kanibalizovanej, protože řadící páka se točí kolem dokola jak klika od masomlejnku. - HOTOVO 8/2014
- odvrtat zámek sedla a podívat se co tam na nás čeká... HOTOVO! 1/2013
- srovnat řidítka, zkusit zachránit některý chromy... HOTOVO 7/2014
- nejspíš dát novou elektroinstalaci a zlikvidovat ten šílenej regulátor pod nádrží HOTOVO 9/2014
- sehnat bošák do spínačky
- odrezit, rozleštit, a co bude třeba, tak nalakovat... HOTOVO 7/2014
- sehnat novej molitan sedla, dále taky kryt řetězu... sedlo HOTOVO 2013, kryt ne :-/
- postavit na papíry...
Tak schválně co se letos povede...
• 11.1.2013 - odvrtal jsem FAB vložku zámku pod sedlem a nakouknul dovnitř... Kupodivu tam bylo vše co tam bejt mělo, baterkovej kastlík je teda dost humus, ale to se přežije. V kastlíku na nářadí byl i origo návod a v něm založenej záručák a účtenka ke stroji z mototechny. Též tam byl origo návod k instalaci toho ošklivýho relé, je to tedy oficiální náhrada od PALu... ale stejně pujde pryč. Vypadá to že motorce toho nechybí zdaleka tak moc jak jsem čekal.
•Sezona 2014
Srpen - motorku jsme obrousili očistili, odrezili, místy vyvařili (hlavně zadní blatník) a pak už se jen kitovalo a stříkalo, viz deník. Motorka dostala nový čísla kvůli nový občance, i když z o pár let mladšího stroje. Původně měla motorka trialový gumy a trochu polní minulost, docela se mi zalíbila myšlenka to tak nechat, taková dobová vesnická hra na šestidenní. Na podzim bych chtěl skládat a nějak dořešit motor - času není nazbyt a rozpočet se blíží ke svému stropu. Už se zatraceně těším na skládání! Skoro všechno zaznamenávám do deníku, je tam i víc fotek.
Září - Skládáme, rozpočet nám už leze o pár stokorun přes limit, ale aktuálně myslím, že i s kupní cenou stroje se vejdu do 11500 Kč . V podstatě nic nechybí, jen počítám s určitou rezervou na ladění much. Snad už to brzo zavrčí.
Krásná mašina a pokud jí rozchodíš, tak bude ještě hezčí! Jasných 10 bodů.
děkuju, kluci.
Aleši, na úroveň tvojí DeLuxky se asi nedostanu, ale chtěl bych z ní hezkou kejvačku, za kterou se budou lidi otáčet a ze který budu mít radost. Jen mam pocit, že čezety jsou moje prokletí, vždycky si řeknu že příště koupim Jawu, a vždycky se to vyvrbí úplně jinak... (a to bych chtěl ještě čz 150 B nebo T )
Tak to je bomba! Gratuluji k další ČZ do sbírky. typy Standart se mi taky moc líbí a nebránil bych se mít klidně jednu doma, ikdyž i typ De luxe mě stačí . Přeji ti ať jí dáš do hezkého stavu a ať jezdí bez potíží.
Nádherná
díky... radosti bude ještě dost.