PROFIL MOTORKY

ČZ 175/450 (1964)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník agadirCZ44
Vloženo 8.9.2021
Aktualizováno 9.9.2021
Zobrazeno 2 088x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Cestovatelský speciál, upraven k obrazu svému a také zkušeností nabraných za 8let cest. Nazval bych ho ČZ 175 enduro.

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Motorka postavená na rámu, který již byl napaden kutilem a upraven na crosku. Nezničil jsem tedy pěkný originální rám.

Recenze

Část dílů použitých z mé předešlé motorky, odkaz zde.

2020 -> Koupě rámu, vznik motorky a její první rok služby. Najeto 7000 km

Zimě před sezonou ve mě dozrála myšlenka jak by podle měla Čezeta na cestování vypadat, tak jsem sehnal rám a dal ho do svěráku. Od té chvíle do nastartování to byly 2 měsíce práce...

Motorku popíšu v její první specifikaci. Postavená na klasické čz 175/450.
Zadní kyvná vidlice rozšířená a zesílená, zadní tlumiče zvednuté o 10cm vzhůru, silnější pružiny. Zadní brzda upravena na dvouklíčovou, tím upraveno jak vedení lanka, tak i mechanizmus páky zadní brzdy. Motor kvůli geometrii krytu řetězu (pokud šlo kolo a řetězu dolů, musel motor nahoru) zvednut co to šlo nahoru. (asi 4cm). Okolo motoru vyroben malý padací rám, na něj uchycen výfuk a sklápěcí stupačky. V motoru sací klapka. Přední blatník zkrácen o 5cm od země. Vyroben boční stojan. Přední tlumiče vybaveny jak vnějšími pružinami, tak i vnitřními.



Po odjetí asi 1000 km a zjištění že to ještě není ono se přešlo na specifikaci druhou.
Na motor namontován karburátor s difuzorem 30mm. Přední řídítka z hrazdou, namísto úzkých deluxe. Provedena GO a do motoru použita odlehčená klikovka.



Takto motorka odjela né moc vydařenou dovolenou přes Maďarsko, Rumunsko, Srbsko, Chorvatsko. Celkem 2725 km. Po cestě se pár nedostatků ukázalo a to velmi kritických. V prvé řadě to že kufry které jsou odnímatelné jsou dost na nic a stále praskají. Za druhé že motorka s takto upraveným motorem má sice výkon a sílu, jen ten motor to dlouhodobě nezvládá. Po cestě se na dálnici ukroutila hřídel převodovky a já musel na místě převodovku vyměnit za náhradní.Video z cesty zde.



2021->Konečně spolehlivá enduro čezeta, najeto 6500 km
Při loňské dovolené, jsem objevil dost zásadní nedostatky. Před sezonou nastalo jejich odstraňování.

Tím vznikla třetí specifikace motorky a myslím že na delší dobu i poslední. Byl navrácen originální motor bez úprav, pouze zůstala lehčí klikovka. Vznikl podpůrný rám pro kufry, který je napevno přivařen k rámu. Byly odstraněny kaslíky, baterka se odstěhovala do kufru. Ty byly na míru vyrobeny a umístěny co nejvíce před osu zadního kola. (až tak moc, že startování probíhá dost specificky) Přední kolo bylo vyměněno za větší 18".



Letos se jelo směr Turecko. Projeli jsem mnoho zemí, třeba jako Bulharsko, Rumunsko, nebo Kosovo. Celá trasa měřila 4763km a ujeli jsme ji za 16 dní. Na motorce po cestě nevznikaly žádní zásadní závady. Já tedy po dvou letech mohu prohlásit že "vývoj" je u konce a vše funguje jak má.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krizak66
krizak66 napsal 15.09.21 v 22:35 10b.

Asi to není úplně můj šálek čaje, ale na druhou stranu dobrá ukázka, co dovedly a dovedou české ruce. Ať slouží.

sekáčmagor
sekáčmagor napsal 15.09.21 v 21:06 10b.

Super úprava.Každý by měl mít motorku postavenou pro sebe na míru...

Pupi04
Pupi04 napsal 15.09.21 v 08:52 10b.

cmiral
cmiral napsal 15.09.21 v 06:24

Amri
Amri napsal 13.09.21 v 21:55 9b.

Více komentářů




TOPlist