PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dančic
Vloženo 30.9.2012
Aktualizováno 4.3.2020
Zobrazeno 6 288x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Taková blbost Víckrát už bych to nestavěl, ale vždycky když jsem byl na enduru v Náměšti nad Oslavou jako divák, tak mě přestavba pionýru na soutěžáka lákala... Až jsem se v letech 2012, 13 a 14 zúčastnil.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - První dojmy? ...Já se deru lesem! Já se deru lesem na Pionýru! A ono to docela jde.. fíha!

Recenze

Jak jsem již psal, tuto motorku jsem stavěl čistě za účelem účasti na Fichtel cupu enduro v Náměšti nad Oslavou. Vskutku se nejedná o nějaký fichtl cup, ale o velké enduro, které má již jen vyčleněnou kategorii "Jawa Pionýr do 50 ccm". Kdybych to býval věděl, kolik to spolkne penízků a především času a nervů, vykašlal bych se na to. Samotné svezení - 50 km dlouhá soutěž s nádhernými výjezdy, sjezdy, brody a průjezdem řekou Oslavou - však předčilo mé představy... Nikdy jsem si nemyslel, že taková místa projedu na motorce, natož na pionýru. Jsem totiž jak se říká "asfaltomr*al" a toto bylo moje první seznámení s blátíčkem, ale bylo to supr!







Myšlenka ve mě hlodala již dlouho, vlastně od chvíle, co jsem byl poprvé v Náměšti, ale na realizaci došlo až letos. Někdy v půlce prázdnin jsem si dovezl od kámoše Jednalo se o "sbiraniko" na bázi Jawy 20, kdysi jsem se na tomto hrůzostroji podílel... v dobách kdy mi bylo tak těch 14, valná většina dílů tehdy byla zdarma nebo za velmi levno.. jenom motor byl udělaný... výbrus a ložiska... stejnak byla protočená klika, převodovka taky za moc nestála a tak.. takže ten se dělal až na výbrus vlastně celý znova. Fotku stavu před přestavbou můžete zhlédnout níže, akorát když jsem to kupoval, tak už na tom byla vidle ze síma i s předním kolem.







Pak začalo shánění dílů jako jsou blantíky, nádrž, sedadlo, atp. Nádrž se sedadlem jsem sehnal z inzerátu, který jsem našel na netu. Podle chabé fotky jsem prd viděl jak to vlastně vypadá, nebo v jakém je to stavu. No nádrž byla vevnitř rezavá jak liška a po procedurách odrezení a vyčistění chemikáliemi, které mi zbyly ze sady kreem rot, jsem to nalakoval, nalil benzín a hle... dvě dírky, takže ještě zaletovat. Sedadlo se zkrátilo, potáhlo, to zas takový problém nebyl. Na rámu však proběhly vcelku zásadní úpravy: úprava krku kvůli montáži sifonovské vidle, když pujdeme dozadu tak samo sebou vzpěra, ale jen subtilnější, žádný obří jekl, no a pak celá nová podesdlová část s držákem tlumičů a především držák stupaček, poněvadž nechat je na motoru samozřejmě není ten nejlepší nápad. To vyřešily vypilované plocháče, provlečená trubka atd. Sklopné stupačky byly nutností. Řadičku jsem chtěl mít ve stylu jednička dolu, takže na základě řadičky z pařeza se vyrobila její masivnější evoluce, udělal jsem čep zašroubovaný do čepu kyvky a funguje to výtečně.







Úpravy motoru? Jak vidno na fotce - kónický dvoukomorový výfuk. No a jinak zapalování z Babetty a na ročník 2014 přibyl membránový karburátor s molitanovým pratelným filtrem. Kromě přehození koleček tak, abych měl kratší dvojku se do motoru nesahalo... zůstaly i původní rozměry kanálů atp. Možná se do toho ještě pustím, ale momentálně mám jiné zábavy.

Dále na ročník 2014 přibyly vzadu tlumiče Marzocchi, zadek tak byl zvednut. Což způsobilo pochopitelné padání řetězu. Další dva ročníky strojek provozoval v Náměšti brácha, který vychytal nějaké mouchy, tzn. zmiňované vodítko řetězu, upravil přední vidle ze Sifona, aby i tlumily a přepracoval páku zadní brzdy, která předním byla věčně ohnutá a kvůli klouzání se stejnak nedala rozumně využít.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Cimra
Cimra napsal 05.08.13 v 17:36 10b.

dost dobrá práce

Koles
Koles napsal 07.10.12 v 12:00

Vidíš a tos ho nehtěl nastříkat.Jaká by to byla věčná škoda.Fotky jsou čím dál tím lepší,ale kdys je měl čas fotit ty kluku talentovaná.10b

Podas
Podas napsal 06.10.12 v 10:51

Kurńa to je Pincek jak víno.Dokonalé Jo a ten původní stav -taky dobrý

drippera
drippera napsal 06.10.12 v 09:27

10b za přestavbu a za za fotky. Dobrá práce Valachu!

lex-cv
lex-cv napsal 05.10.12 v 21:24

tak tohle je super, kdysi jsem taky prestavoval a vím co to dá práce... držím palce at to jezdí

Více komentářů



TOPlist