PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Daviiido
Vloženo 26.9.2012
Aktualizováno 24.10.2012
Zobrazeno 5 984x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Můj nový béžový přírůstek do rodiny...

Více fotografii

První dojmy - Prvních dojmů moc nebylo...fíkajze jsem koupil, aniž bych na něm jel...před koupí jsem ho pouze slyšel nastartovaného, načež jsem si řikal, že tak pěkný zvuk jsem u fichtla už hodně dlouho neslyšel...

Recenze

Tohoto fíkajze jsem si pořídil zhruba v půlce září 2012. Jedná se o Jawu 20 s originálním béžovým lakem a s motorem po generálce. Fíkajs v této neobvyklé barvě se mi líbí už hodně dlouho a kolikrát jsem si říkal, že kdyby se nějaký naskytl, tak o něm zauvažuji. A ejhle, při jednom z obvyklých prohlížení inzerce se takový pionýr skutečně objevil. Fíkajs byl celkem nedaleko a hlavně od chlapa, s kterým jsem už tu čest ohledně fichtů měl. Tímto mi byl nasazen opravdu velký brouk do hlavy. Na jednu stranu jsem si říkal, že taková příležitost se hned tak nemusí opakovat, přece jenom mít takovou raritu bylo opravdu lákavé. Dalším pádným důvodem byl fakt, že můj dosavadní fichtl nepatří zrovna k nejrychlejším i přes to, že má najeto jen cca 8000 km po GO, takže jsem uvažoval minimálně o dalším výbrusu. A na tomto béžovym fichtlu je motor kompletně nově udělanej a celej fichtl byl za cenu, na kterou bych se s případnou generálkou u svýho dosavadního fichtla taky dostal. Takže v případě největší nouze bych mohl motory jednoduše prohodit.
Ale tak jako má dvě strany každá mince, tak druhou stranu má i toto. Říkal jsem si k čemu dvacítku, když už jednu dvacítku mám, dále jsem nevěděl, kam bych dalšího fichtla dal, no a naši by z nového přírůstku po návratu z dovolené také nebyli nadšení. Nakonec jsem na inzerát přece jenom zavolal a dva dny na to se pro fichtla jelo. Jak už to tak bývá, tak na místě přišlo malé zklamání, protože lak nebyl zas až tak pěknej, jak se z fotek zdálo. A podle slov majitele fíkajs cca dva roky nejel. Takže začal tradiční rituál zprovozňování. Přece nekoupím něco u čeho jsem neslyšel motor. Po chvilce se zadařilo, výměna benzínu v karburátoru pomohla a fíkajs se rozběhl. Zvuk měl opravdu pěknej a tím bylo rozhodnuto. Fíkajze jsme naložili společně ještě s hromadou dílů, trochu jsem ukecal cenu a vyrazilo se k domovu. Doma začalo opět zprovozňování a především příprava na vyjetí, což obnášelo především nandání řetězu, který na fíkajzoj chyběl. To samozřejmě netrvalo dlouho a vyrazil jsem. A opět jsem dostal studenou sprchu, když jsem po pár otočení kol zjistil, že od původních gum, které bůhví kolik let stály prázdné na místě se opravdu nedá očekávat pěkně plynulá jízda...prostě jsem se na pěkně rovném asfaltu cítil jak na tankodromu, jak kola skákala...Nevadí, kola s pěknými hliníkovými ráfky jsem byl nucen vyměnit za cosi, co jsem vyhrabal ve svém depozitáři. Každopádně se chování fíkajze výrazně zlepšilo.

Jelikož mám doma ještě jednu dvacítku ze 74. roku, tak jsem si nemohl nevšimnout několika rozdílů. Oproti novější dvacítce má tako ještě starý typ zadní kyvky jako má Jawa 05, dále jsou tu starší řídítka, opět stejná jako u Jawa 05 a u novějších 555, a v neposlední řadě mám na prsíčkách málo vídaný starší hák, který je ještě zavírací.

Fíkajs byl bohužel bez papírů, což ale zas takový problém nebyl, protože jeden kámoš měl jedny papíry navíc...Takže legalizace proběhla naprosto bez problémů...Jen technik na STK se divil, jaktože je v dokladech již druhá změna barvy, když je fíkajs v origo laku...

Co se již událo...

Jak jsem se již zmiňoval, tak na ježdění dostal fichtl provizorně jiná kola. Kola co na něm byla jsou s hliníkovými ráfky údajně ze Simsona, které nejspíš přepletu a tato kola dam na svého cestovního fichtla... Dále jsem již vyměnil orezlý výfuk za celkem pěkný kousek ze svého depozitáře. Při legalizaci jsem se nevyhnul nové a velké SPZ. To zapříčinilo, že jsem odrazku musel umístit na zástěrku. Použil jsem originální oválnou odrazku, která však na dvacítku z tohoto roku výroby již nepatří (na zadním plechu již na ní nejsou díry)...ale mě se líbí, tak jí tam mam. Dále jsem vyměnil olemování šusplechů, které bylo červené, za černé a místy béžové.

A plány??

Fíkajze nejspíš čeká výměna širokých řídítek za origo krátká, která na dvacítku patří. Dále bych chtěl vyměnit masku a takový ten plech, co je na masce směrem ke štítku, protože v tomto místě koroze fichtla opravdu nešetřila. Kolem štítku se hold bude nejspíš muset štětečkovat. To je taková největší slabina originálního vzhledu fíkajze. A zbytek, ten zůstane víceméně tak jak je. Také zajíždím nově udělaný motor, tak se alespoň párkrát svezu. Jinak moc nepočítám s nějakým větším využitím tohoto stroje, jen ať mi pěkně dělá doma parádu. Jen ho vždy párkrát do roka projedu. Na ježdění mam jiné stroje, včetně již zmíněné druhé dvacítky, pro kterou naopak vymýšlím několik větších výletů...



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Provaz1
Provaz1 napsal 12.02.14 v 14:43 8b.

Pěkný béžák

KUBII
KUBII napsal 10.09.13 v 18:30 10b.

Jawa_speed_
Jawa_speed_ napsal 06.01.13 v 22:09 10b.

Pěkný fíkus a ten wartburg vedle něho taky nevypadal špatně

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 29.09.12 v 15:37

10b! Švára po něm taky kouká. Pincek neměl vadu, revma plechy

Daviiido
Daviiido napsal 28.09.12 v 01:48

No hele Wařbuřta už čeká opravdu jenom vrakoviště...bohužel...

Více komentářů



TOPlist