PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1975)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník FirF
Vloženo 6.10.2015
Aktualizováno 24.4.2017
Zobrazeno 1 420x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Nejdřív se musí zahřát řidič a potom jede aji "motorka".

Více fotografii

První dojmy - Černá díra na peníze, hodně práce, ale nezapomenutelné zkušenosti a zážitky.

Doplňky na motorce - Tyristorové zapalování

Recenze

Příběh tohoto stroje začal již před několika lety. Už v té době jsem doma měl i pařeza, takže to nebyla první Jawa se kterou jsem se setkal. Táta měl tehdy šanci dostat tuto zrůdnost zadarmo od nějakého chlápka, protože to nejelo a nikomu se v tom nechtělo rejpat. Oba jsme čekali, že když jsme už spravili pařeza, tak tohle nebude problém jenže...
Ačkoliv se můžeme snažit jakkoliv, podařilo se nám ho jenom "rozjet" tak že když se podržel sytič benzínu tak to jelo jenom na půl. Po mnoha různých pokusech a omylech jsme to dali někomu ať to opraví, ale ten to opravil asi tak, že se stačilo jednou projet a už to zas nejelo.
Poté následovala dlouhá pauza. Po 1 až 2 letech jsem se k němu zpátky dostal. Tehdá jsme se domnívali, že je potřeba nový stator s cívkama a indukční cívka, jenže ani to nepomohlo a proto bylo se rejpalo dál a dál. Po sundání hlavy válce se zjistili že píst a hlava je pěkně dodrbaná, samá rýha a proto se kůpil nový a starý půjde na výbrus, který ani po x letech stále není :D. Poté jsme nastavili předstih a zkusilo se to znova, ale i tak to nejelo jak mělo. Tudíž se sundal stator a vyměnilo se gufero (mysleli jsme, že to přisává falešný vzduch), ale zas bez výsledku. Nezbývala jiná možnost než rozebrat celý motor.
Následně jsem koupil motor, rozebral původní a z obou poskládán jeden (na hovado). Vyměnily se gufera, použila se lepší klikovka a převodovka, namontoval se nový válec s pístem (made in PL), hlavu i s novou svíčkou a aby to bylo dokonalé, pak se kůpil i nový výfuk, což byla pěkná pálka, pomalu dražší jak celý fichtl. Pokud by to ani teď nefrčelo, tak nezbývalo nic jiné než najít co nejvyšší most a shodit to z něj (problém, v mém okolí není vysoký most). Naštěstí se to povedlo a křáp, který jel jenom když se mu chtělo a byl prokletý byl pokořen a bude fungovat jak má.
Ha! On se jenom tak nedá. Jediné co to monstrum umí, je smrdět a vrčet, ale rozjet se to neumí. Celý stroj vyšel přes 6500 Kč. Celý se to původní stříkalo pistolů, ale potom jsem to bral i štětkou, protože to už nemělo cenu.

10.10.2015 - Potvoru jsem vytáhl a protáhl, ale nechce se jí rozjíždět. Bude to chtít nějaké úpravy.

30.4.2016 - Už to nechcu vidět, po zimě jsem to musel rozebrat od nádrže po karburátor, protože rez v nádrži a olej v karburátoru. K tomu to ani nestartuje, možná to bude tím starým benzínem.





7.5.2016 - Asi to někde nechám v příkopě, ani to nechce nastartovat protože tam jde málo benzínu a nevím kde ho mám vyčarovat.

8.5.2016 - Vrčí to, smrdí to, hulí to. Bylo to volnoběžnou tryskou (znova polská kvalita), ale stále to neumí jezdit po silnici.





14.5.2016 - Jede to. Připraveno na STK.

27.5.2015 - Vyměnil jsem silonové pouzdra ve vidlici, staré byly pěkně vymačkané a navíc jsem jich napočítal 7, když jsem je vyndával. Nechápu toho mamlasa, co je tam dával. STK naplánovaná na červen.

22.6.2015 - STK hotové, prošlo to jako nic. Nyní už můžu v klidu drandit po silnicích.





4.12.2016 - Venku 0°C na rybníku trošičku ledu a přesto jsem vyrazil. Všecí po mě čučeli, co za ma*g** jezdí venku v takové zimě, ale já se ještě víc smál a užíval si to :D.






Konec sezóny, došel olej. Po 6 měsících jsem najel 1000 km a vymlátil během jedné jízdy 10 špic na zadním kole, poté ještě vypadly šroubky z krytu karbecu, ale vždy jsem dojel domů.

Další rok, další sezóna.
Poslušně hlásím, že to nyní frčí jak drak, ale mezi tím mě povedlo uvolnit matku na spojkovém koši, který začal papat hliník z levého víka. Jinak je to mazec.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 10.05.16 v 16:38 9b.

Pionýr pěkný, dostává 9 bodů, za to, že zlobí. Ten můj na tom není lépe...

stařík62
stařík62 napsal 09.10.15 v 13:29 8b.

Závidím, že ti jezdí. Můj jezdí jen v garáži a dojezd bez poruchy činí cca 5 km. Bude chtít taky trochu "poladit". 8 za to, že ti jezdí a mě ne .

fzr6
fzr6 napsal 09.10.15 v 13:18 10b.

10 bodů za to martirium dotáhnuté do konce! Taky na mě čeká jeden na zprovoznění v garáži

pp377
pp377 napsal 08.10.15 v 19:54 10b.

Pěkný stroj, taky ho mám v garáži. Ať Ti jezdí, za mě 10b.

Více komentářů



TOPlist