PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Provaz1
Vloženo 1.11.2010
Aktualizováno 3.12.2015
Zobrazeno 8 862x
HODNOCENÍ PROFILU OD 56 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Renovovaný pionýr po dědoj. Úplně moje první motorka, s kterou začala moje vášeň k značce Jawa a celkově ke starým motorkám.

Více fotografii

První dojmy - První dojmy? Ve 13 jsem neměl žádné zkušenosti s motorkami, tak mi to přišlo jako kupa zrezlého něčeho, ale považoval jsem to za největší poklad.

Doplňky na motorce - řidítka "vlaštovky" tak, jak si je tam kdysi dal otec

Recenze

Pionýra koupil můj děda v roce 1969. Jel pro něj z východních Čech až na Slovensko vlakem. Sloužil k menším vyjížďkám –na houby apod. Když táta v patnácti udělal papíry, zdědil ho. Dál sloužil k vyjížďkám a dojíždění do práce. Táta pionýra udržoval v dobrém stavu(prý krásná originál barva s nápisy jawa 20). Táta říkal, že byl velice spolehlivý. Jedině snad špatná, či zakarbonizovaná svíčka nebo pecka na kladívku – což se na cestě hned vyřešilo a jelo se dál. Nikde tátu nenechal. Z vyprávění vím, že za celou dobu byl „položený jen třikrát – a to né nijak vážně. Jednou děda, když jel s tátou – tak si všiml nataženého ocelového lanka přes cestu- tak to řízeně poslal do pangejtu. A pak dvakrát táta na mokrejch dlažebních kostkách- a to lechtal dvojku ale stejně v zatáčce podklous . Malinko bouchlý revmaplechy- jinak nic. Poté co si táta našel jinou práci byl pionýr odstaven u babičky v garáži. Jako malej jsem se na něj chodil koukat a těšil se, že se někdy s tátou svezu. Pak ale v roce 2000 strejc spravoval v garáži škodárnu 120 a ta mu chytla a garáž i s pionýrem shořela. Zdálo se, že to byl pionýrův konec. Táta ho radši nechtěl už ani vidět. Odhlásil ho a odvezl do zahradního přístřešku k přibuznejm na díly.

\r
V roce2004 v mých 14 letech kluci ze školy měli pionýry a podobně a já taky zatoužil mýt něco jen tak na lítání a poprosil jsem tátu jestli by jsme nemohli vzít toho pionýra zpět. Tak jsme, už polorozdělaný vrak přitáhli na naší chalupu. Byl už to hroznej vrak, málokdo by se pokoušel ho ještě zprovoznit. Všechny plasty byli pryč, rozteklé rukojeti, přepínač, kilometrovník v tachometru, lanka, elektrika, sedlo, zadní světlo, odrazka. Přežil to airbox. Motorkám jsem vůbec nerozuměl. Prostě když jsem viděl nějakej šroubek- oddělal jsem ho. Takhle jsem ho celýho rozebral, obrousil a oškrabal připečené plasty. Táta domluvil s chlapíkem z práce, který se v tom trochu vyznal, že ho nastříká a složí a prostě uvede do přiměřeně pojízdného stavu. Koupili jsme spoustu nových dílů a nakonec jsme pionýra přivezli a já se mohl učit jezdit. S prvním nastartováním to taky bylo optížné, ale nakonec se mi ho povedlo roztlačit. Byl to pro mě nádherný okamžik v životě- po takovém usílí jsem tomu ani nemohl věřit, že to najednou chytlo. Táta se ho pokoušel roztlačit pár dní před tím a nic, takže mi nevěřil, že by mohl chytnout. Když jsem k němu přiběhl a řekl mu to- vůbec mi nevěřil. Šli jsme k pinckoj a táta na něj skočil a hned upaloval. Potom mě svezl a další dny jsem se učil jezdit sám. Od tohoto okamžiku jsem pionýra vylepšoval a postupně sháněl všechny originál díly a až v roce 2009 byl 100% komplet jak vyjel z továrny- jen co se týče dílů - stav samozřejmě ne.

\r
Na podzim 2009 jsem ho opět rozebral a už se zkušenostmi z renovace dalších motorek jsme se pustil do renovace jediné rodinné motorky, kterou mám. Dalo to hodně práce a peněz, ale myslím ,že výsledek stojí za to. Chromy jsou originál ty co prošli ohněm(dokonce i výfuk)- vyleštěné na filcovém kotouči, stejně tak ostatní hliníkové díly. Řidítka jsme nechal ty, jak tam kdysi namontoval jako tuning táta. Poškozené díly vyměněny. Je to renovace ala patina doby- zachránit co nejvíc původních dílů. Ani zlomenej revmaplech jsem nějak nechtěl moc spravovat- vzpomínka na pád. Největší klenot je ale motor. Má originál najeto něco málo přes 7500 (jak jsme zjistil z roztaveného tacho a vím že tátoj vždycky šel). Nikdy nepůlen, nikdy odděláno víko spojky, žádný výbrus a ani měněny pístní kroužky. Samozřejmě ten motor už nejde tak jako dřív, ale na pohodovou jízdu stačí. Myslím, že se mi to povedlo, mám z něj hroznou radost. Pátá fotka je jak vypadal předtím, než jsme ho v roce 2009 rozdělal. Fotky shořelého bohužel nemám. Mějte se a Pionýrům zdar

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
00Inferno00
00Inferno00 napsal 13.03.16 v 11:23 10b.

context
context napsal 02.02.15 v 19:11 10b.

krásně si ho opravil

Hurtak
Hurtak napsal 16.10.14 v 23:25 10b.

KokosCZ
KokosCZ napsal 01.06.14 v 11:29 10b.

Krásnej Pincek ! 10B

fuza
fuza napsal 12.02.13 v 17:26 10b.

Přenádherná renovace! Motocyklový svět ti děkuje za zachování legendy.

Více komentářů



TOPlist