renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 650 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Schneider
Vloženo 23.5.2012
Aktualizováno 4.5.2013
Zobrazeno 7 270x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Už od minulého roku jsem plánoval motorku. Shodou okolností jsem našel dobrý kauf přes známého na DRko po generálce Tak jí mám konečně doma Suzuki DR 650 R Dakar

Více fotografii

První dojmy - Jak mi padla do ruky? Už mám najeto na tomto od května roku 2012 asi 21 tisíc kilometrů. Po prvních problémech mám ale motorku radši a radši. Je to perfektní jednobuch s lineárním průběhem krouťáku. Nic zrádného. Po 3,5 tisíce otáček má motorka hodně slušný zátah. Jezdím v pohodě v rozmezí 3,5-5 tisíc. Takové otáčky mám motorka nejraději. Také to napovídá dlouhé životnosti motoru ;-) S podvozkem jsem spokojený. Po repasi předních tlumičů jsem přímo nadšen!!! Neznám díry, patníky, přejezdy. Na polní cestě se cítím jako doma. Přední kolo si žije vlastním životem a mě do řidítek naprosto nedává znát, co se s ním děje ;-) Maximální rychlost motorky je kolem 155 km/h. Cestovní je však o hodně nižší. Na silnici se nepohybuju většinou rychleji než 110 km/h. Díky absenci jakékoli ochrany před větrem je rychlejší přesun dost nepohodlný. Mám přesně co jsem chtěl. Motorku se všestravitelným podvozkem s jednoválcovým spolehlivým agregátem, který, jak mám rád, zabírá pěkně odspoda ;-)

Motorku bych doporučil pro - Motorka není vhodná pro každého, ale je vhodná naprosto na vše. DRko je první motorka kterou jsem kdy řídil a naučil jsem na ní docela jednoduše. Jedinou slabinou je zrádné rozjíždění, kdy se musí dlouho držet spojka. Když je před chcípnutím, parkrát nepřijemně poskočí a motor se zastaví...a to už se jde většinou k zemi ;-)

Doplňky na motorce - Doplňky? Naprosto žádné. Jen kufřík, který jsem zmrzačil při pádu u Vítkova. Takže s ním jezdím je nerad. Já potřebuju po zadkem jen motorku, nic víc

Recenze

Motorku mám teprve 3 dny. Už jsem na ní najezdil asi 70 km po cestě a 40 km v terénu. Jinou motorku jsem zatím neměl, takže nemůžu moc soudit a kritizovat. Jediné s čím mám zatím problém je startování přes Kick-start a vzhledem k tomu že jsem muší váha, to dá dost zabrat

Motorka je po GO, poté co se vydřela vačka.

Protože je škaredě, mám po roce konečně čas, napsat co jsem s motorkou zažil a co vlastně umí

S DRkem mám za sebou už asi 21 tisíc kilometrů. První kilometry byly ale hodně těžké, obzvlášť díky technickým problémům. Prakticky ihned při první delší cestě jsem motorku přidřel. Lépe řečeno, vrchní rozvod. Vačku s vahadly. Motorka totiž od koupi žrala deci oleje na 100 km. Já to nevěděl a olej vyjezdil "do sucha". Motorku jsem reklamoval a s prodejcem poruchu vyřešil. Výsledkem bylo, že DR dostalo výbrus, nové vahadla, přebroušenou vačku a hlavně vysokokompresní píst WISECO. Následovala prokluzující spojka- vyřešeno výměnou.

Po 5 tisících kilometrech se ale začala spotřeba oleje prudce stoupat. Zastavila se někde na 1dcl/100km. Co výlet, to dolévání oleje. Tento systém byl dost otravný, ale s takovým motorem jsem ukončil sezónu s natočenými 17 tisíci kilometry.

V zimě jsem dal motor do opravy. Nakonec to skončilo sháněním motoru úplně jiného. Původní motor už chtěl vyměnit rozvoďák, řetěz vyvažováku a převodovka už nebyla v moc dobrém stavu. Krom toho, se přišlo na příčinu spotřeby oleje. Ve firmě Oulehla, kde jsem si nechával dělat výbrus to nejspíš spackali. Starý válec měl výběh 0,14 mm. Ve firmě válec nesrovnali, ale jen přetočili, takže ovalitu válce jen zvětšili.

Koupil jsem jiný motor. Naštěstí byl ve výborném stavu, jediné co bylo špatné, byla přidřená vačka. Přehodili se jen vačky a motor šel do motorky. Následoval měsíc v garáži, kdy jsem spravoval věci po celé sezóně. Přece jen, motorka má 21 let a bylo tam toho dost

Nyní už je motorka v pořádku. Nedávno jsem ještě vyměnil lamely a pružiny ve spojce. A od té doby liju už jen benzín







A teď už k recenzi,...

První otázka je...Proč jsem chtěl motorku? A odpověď je jasná...chtěl jsem "svobodu!"

Odprostit se od veškerých problému, sednout do sedla a je tam, kam chci. To přesně tahle mašina umí. Asfalt, polní cesta, les...Jedu tam, kde mě to láká a chci. Nemám žádné omezení naprosto v ničem

Chtěl jsem něco, co je spolehlivé a cenově dostupné. DRko je dá se říct legenda mezi Endury, navíc já mám rád tyhle starší Dakarovské kusy.

Podvozek:
Po nalití oleje číslo 10 do předních tlumičů se chování motorky v terénu i na cestě obrovsky zlepšílo. Díky velkému přednímu kolu a měkkým tlumičům necítím na cestě jediný kámen ani výmol. Retardéry a podobné nerovnosti naprosto neřeším Jediné co by se mohlo někomu nelíbit je potápění motorky při brzdění, to už je ale nutná daň. Úžasná je ale obratnost motorky ve městě a v zácpách. Mezi auty se dá proplétat lépe jak na skůtru. První pneumatiky jsem měl MITAS E-08. Na cestě byly obstojné, ale do terénu se nehodily vůbec. Zadní guma vydržela asi 12 tisíc. Přední mám v garáži doteď. Další pneu v sezóně 2012 byly částečně ojeté MITAS E-09. V terénu bezchybné, ale přední pneu na asfaltu mizela před očima. Letos jsem nazul Continental TKC 80 a zatím naprosto perfketní zážitky

Motor: Jednoválec, 650 ccm, jedna vačka, 4 ventily, 2 svíčky, vzduchem chlazený. Už po tomto přečtení musí být jasné, že se jedná o jednoduchý motor. Jak já s vtipem říkám. Kdyby jste tento motor rozřízli podél, můžou se na něm učni na střední učit, jak funguje 4 taktní motor Vrchni rozvod je náchylný na kvalitu a množství oleje. Největší slabinou DR je vačka uložená přímo v hliníku hlavy. S motorem je nejlepší jezdit od 3,5 tisíce do asi 5ti. Nad 5tisíc už motorka tolik netáhne a zbytečně to jen řve. Charakter motoru je jak u atmosférického nafťáku Ještě čísla 34 kW (46 koní) v 6800 ot/min. Max krouťák 57Nm/4600 ot/min.







Motorka je o řidiči. Já jsem nenáročný na pohodlí a na vymoženosti. Mám rád Spartánské a spolehlivé věci. Motorka nemusí překvypovat výkonem. Já hledám krásu v najetých kilometrech a svobodě Já s přehledem zvládám 300-400 km za den. Pro hodně lidí je jednoválec nepohodlný, vibruje atd. Mě to nevadí. Při jízdě si užívám vůně a krásy krajiny. Když se chci protáhnout, není problém si to pořádně naklopit v serpentinách Jezdím na motorce do práce, do města, cestuji na ní...Jsem naprosto spokojen, i po projetí na mnoha jiných novějších a silnějších strojích





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pajakoci
Pajakoci napsal 18.03.18 v 17:17 10b.

...zdar, máš to pěkně napsaný, motorka je v cajku, a neboj, mně se třeba ty fotky líbí, za mě 10 b. přece nebudou všude jenom fotky motky, né ? myslím, že sis na těch fotkách dával záležet...

musak1978
musak1978 napsal 18.04.16 v 19:03 8b.

Cus recenze ok za tu bych dal 10 b. ale z fotek nevim zda ukazujes motorku nebo sebe

owenovic
owenovic napsal 25.03.16 v 19:38 10b.

Musím dát taky 10 bodíku. Jednu Dr máme taky doma 600s djebel at ti slouží stále dobře.

Ároš
Ároš napsal 10.10.15 v 00:52 10b.

Pěknej dakar, tak ať jezdí

Wildaja
Wildaja napsal 24.02.15 v 18:58 10b.

Chybička se vloudila . Jasných deset a klidně i dvakrát tolik .

Více komentářů



TOPlist