Suzuki DR je stroj prověřený dálkovými rally. Starý a poctivý jednoválec, který ani po všech letech neztratil nic ze svého kouzla /alespoň pro mě ne/. Prostě taková endurová klasika z konce minulého století.
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Díky vysokému sedlu výhled jak z rozhledny, nenáročný čtyřdobý motor se slušným zátahem od 3.000 ot. nádrž na 21 litrů při spotřebě kolem 5 l/ 100 km, prostě universal se vším všudy s jízdními vlastnostmi poplatnými začátku 90 tých let
Motorku bych doporučil pro - někoho kdo má v těchto motorkách zalíbení
Doplňky na motorce - nerez laďák s DB killerem, řídítka Renthal, blastry s kovovou výztuhou a deflektorem, možná nějaké další prkotinky, na které si teď nevzpomenu
Recenze
Pořízeno na prahu milénia ve stavu kvalitně otřískaného "Gazíka Lesní správy za totáče".
Nazasvěcení by v tom DR-ko možná ani nepoznali, ale rám i motor vypadal bojeschopně, český TP to mělo taky, tak jsem si řekl, že jo - zbývající už pořeším sám. Typ SP 41 považuju za nejuniverzálnější a taky nejhezčí ze všech modelů DR 650. Když jsem ztjistil, že na ujetých 100 km spotřebuju 0,4 l oleje bylo rozhodnuto o celkové repasi. A protože DR-ko se mnou zůstane na furt, vzal jsem to z gruntu. Motor dostal nové pístní kroužky, ventilové gufera, spojku a srovnala se dosedací plocha hlavy válce /předchozí majitel asi nevěděl o existenci momentových klíčů a bez citu to rval totálně na krev/. Rám, koleno výfuku a výfuk jsem nechal opískovat, nakoupil barvičky a šlo se na věc. Všechno mi to ovšem zabralo více času než jsem předpokládal, protože jsem to chtěl udělat poctivě a dostat motorku do původního stavu se všemi originálními plasty. Cena ND u prodejců Suzuki je šílená, takže mi nezbylo nic jiného, než je shánět samostatně jako použité. Úpravy o proti sérii jsou minimální - kryt kolena, řetězu a láďák, se kterým jsem původně vůbec nepočítal. Nepovedlo se mi ale najít barvu, která by na výfuku vydržela déle jak dva měsíce a nerez je nerez. Laďák má dvě obrovské výhody - jednak to lépe jede a už se mi nestává, že by mně auta tlačily ze silnice ven - spíše uhnou.
Popisovat jízdní vlastnosti asi nemá smysl. Je to pouze o pneumatikách a schopnostech jezdce. Já s tím lítám úplně všude a jediné jako výrazněji slabé místo můžu označit přední tlumiče v náročnějším terénu. Pro ostřejší jezdce bych předek bez progresivních pružin a hustšího oleje nedoporučoval. Pro moje hobby ježdění to ovšem bohatě postačuje-nejezdím na čas, ale na pohodu. Výdrž a cestovatelské kvality jsou taky dobré. Chce to jen přiměřenou péči a vyhnout se dálnicím. Cesty 2.-3. třídy a nejlépe ty, které v automapách nenajdete jsou pro DR "tím pravým ořechovým".
l.p. 2018
Motorka má už samozřejmě něco za sebou, takže se průběžně měnilo vše co bylo potřeba. Nějaký ten šroubek, ložisko v kole či hlavě řízení v tomto věku beru jako čistý spotřebák. Došlo i na nějaký upgrade. Přední brzda vybavena pancéřovou hadicí britského výrobce VENHILL. Vřele doporučuju, úplně se vytratila "gumovost" a cit v páčce je nesrovnatelně lepší. Co si budeme namlouvat, když motorka nejede je to velká mrzutost, ale když nebrzdí nebo brzdí špatně, je to přímo průser. Pancéřka je výrazné +
Tlumiče "nafasovaly" progresivní pružiny Wilbers, zadní centrál jsem místo repase vyměnil za nový stavitelný tlumič YSS. Teď je DR podvozkově o něco výše a aniž bych to předem tušil, změna to byla k mé pozdější radosti opravdu velká.
Motor se dá ve své podstatě nazvat nezmarem, stačí mu jen benzín a pro dlouhověkost v potřebném množství čerstvý kvalitní olej. U DR má olej krom mazání i funkci chladící, takže není od věci se před každou jízdou hluboce uklonit a mrknout na olejové okýnko dole na motoru. Moc námahy to nestojí a věřte-nevěřte, může se vám to tisíckrát vyplatit. Byť byl motor ve svých 27 letech plně funkční i dostatečně výkonný, rozhodl jsem se detailně mrknout do jeho útrob. Přiměla mě k tomu spotřeba oleje a hlavně nachytané piliny na magnetickém vypouštěcím šroubu. Válec s pístem, vačka a některé převodové kolečka se blížily k hranici své životnosti Doba zralá na kompletní generálku. Takže jen to nejpodstatnější - motor je po výbrusu s kovaným pístem Wössner. Celá hlava včetně vačky prošla procesem obnovy v brněnské firmě Pavlíček – motordíly /díky letitým zkušenostem pana Kubely všechno vráceno na původní fabriční hodnoty/, vyměněny vyďobané kolečka /pitting/ v převodovce + samozřejmě řetízky s příslušenstvím, zabroušeny ventily atd. atd. Tudíž bych měl mít zase na dlouhou dobu vystaráno. Až se mi chce skoro říci "DR forever"
Luxusní stroj ?
Krásný kus poctivého železa a klobouk dolů co jsi vše zvládnul udělat .
Je vidět, že ji máš opravdu rád!
Tak jestli jsi to to dokázal sám tak klobouk dolů. To vypadá jako vyjeté z fabriky. Fakt paráda. I ta barevná kombinace dost dobrý,
Zajimalo by mě jestli máš stále DRko forever?
ja vyměnil SE za Djebela 90´ a ted ho mam na repasu