renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 650 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mann
Vloženo 31.1.2010
Aktualizováno 10.2.2019
Zobrazeno 16 685x
HODNOCENÍ PROFILU OD 156 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Suzuki DR je stroj prověřený dálkovými rally. Starý a poctivý jednoválec, který ani po všech letech neztratil nic ze svého kouzla /alespoň pro mě ne/. Prostě taková endurová klasika z konce minulého století.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Díky vysokému sedlu výhled jak z rozhledny, nenáročný čtyřdobý motor se slušným zátahem od 3.000 ot. nádrž na 21 litrů při spotřebě kolem 5 l/ 100 km, prostě universal se vším všudy s jízdními vlastnostmi poplatnými začátku 90 tých let

Motorku bych doporučil pro - někoho kdo má v těchto motorkách zalíbení

Doplňky na motorce - nerez laďák s DB killerem, řídítka Renthal, blastry s kovovou výztuhou a deflektorem, možná nějaké další prkotinky, na které si teď nevzpomenu

Recenze

Pořízeno na prahu milénia ve stavu kvalitně otřískaného "Gazíka Lesní správy za totáče".
Nazasvěcení by v tom DR-ko možná ani nepoznali, ale rám i motor vypadal bojeschopně, český TP to mělo taky, tak jsem si řekl, že jo - zbývající už pořeším sám. Typ SP 41 považuju za nejuniverzálnější a taky nejhezčí ze všech modelů DR 650. Když jsem ztjistil, že na ujetých 100 km spotřebuju 0,4 l oleje bylo rozhodnuto o celkové repasi. A protože DR-ko se mnou zůstane na furt, vzal jsem to z gruntu. Motor dostal nové pístní kroužky, ventilové gufera, spojku a srovnala se dosedací plocha hlavy válce /předchozí majitel asi nevěděl o existenci momentových klíčů a bez citu to rval totálně na krev/. Rám, koleno výfuku a výfuk jsem nechal opískovat, nakoupil barvičky a šlo se na věc. Všechno mi to ovšem zabralo více času než jsem předpokládal, protože jsem to chtěl udělat poctivě a dostat motorku do původního stavu se všemi originálními plasty. Cena ND u prodejců Suzuki je šílená, takže mi nezbylo nic jiného, než je shánět samostatně jako použité. Úpravy o proti sérii jsou minimální - kryt kolena, řetězu a láďák, se kterým jsem původně vůbec nepočítal. Nepovedlo se mi ale najít barvu, která by na výfuku vydržela déle jak dva měsíce a nerez je nerez. Laďák má dvě obrovské výhody - jednak to lépe jede a už se mi nestává, že by mně auta tlačily ze silnice ven - spíše uhnou.
Popisovat jízdní vlastnosti asi nemá smysl. Je to pouze o pneumatikách a schopnostech jezdce. Já s tím lítám úplně všude a jediné jako výrazněji slabé místo můžu označit přední tlumiče v náročnějším terénu. Pro ostřejší jezdce bych předek bez progresivních pružin a hustšího oleje nedoporučoval. Pro moje hobby ježdění to ovšem bohatě postačuje-nejezdím na čas, ale na pohodu. Výdrž a cestovatelské kvality jsou taky dobré. Chce to jen přiměřenou péči a vyhnout se dálnicím. Cesty 2.-3. třídy a nejlépe ty, které v automapách nenajdete jsou pro DR "tím pravým ořechovým".

l.p. 2018
Motorka má už samozřejmě něco za sebou, takže se průběžně měnilo vše co bylo potřeba. Nějaký ten šroubek, ložisko v kole či hlavě řízení v tomto věku beru jako čistý spotřebák. Došlo i na nějaký upgrade. Přední brzda vybavena pancéřovou hadicí britského výrobce VENHILL. Vřele doporučuju, úplně se vytratila "gumovost" a cit v páčce je nesrovnatelně lepší. Co si budeme namlouvat, když motorka nejede je to velká mrzutost, ale když nebrzdí nebo brzdí špatně, je to přímo průser. Pancéřka je výrazné +
Tlumiče "nafasovaly" progresivní pružiny Wilbers, zadní centrál jsem místo repase vyměnil za nový stavitelný tlumič YSS. Teď je DR podvozkově o něco výše a aniž bych to předem tušil, změna to byla k mé pozdější radosti opravdu velká.
Motor se dá ve své podstatě nazvat nezmarem, stačí mu jen benzín a pro dlouhověkost v potřebném množství čerstvý kvalitní olej. U DR má olej krom mazání i funkci chladící, takže není od věci se před každou jízdou hluboce uklonit a mrknout na olejové okýnko dole na motoru. Moc námahy to nestojí a věřte-nevěřte, může se vám to tisíckrát vyplatit. Byť byl motor ve svých 27 letech plně funkční i dostatečně výkonný, rozhodl jsem se detailně mrknout do jeho útrob. Přiměla mě k tomu spotřeba oleje a hlavně nachytané piliny na magnetickém vypouštěcím šroubu. Válec s pístem, vačka a některé převodové kolečka se blížily k hranici své životnosti Doba zralá na kompletní generálku. Takže jen to nejpodstatnější - motor je po výbrusu s kovaným pístem Wössner. Celá hlava včetně vačky prošla procesem obnovy v brněnské firmě Pavlíček – motordíly /díky letitým zkušenostem pana Kubely všechno vráceno na původní fabriční hodnoty/, vyměněny vyďobané kolečka /pitting/ v převodovce + samozřejmě řetízky s příslušenstvím, zabroušeny ventily atd. atd. Tudíž bych měl mít zase na dlouhou dobu vystaráno. Až se mi chce skoro říci "DR forever"

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Filip103
Filip103 napsal 20.01.23 v 13:32 10b.

Luxusní stroj ?

reddevil666
reddevil666 napsal 04.01.22 v 23:01 10b.

Krásný kus poctivého železa a klobouk dolů co jsi vše zvládnul udělat .

rogih
rogih napsal 30.04.21 v 11:49 10b.

Je vidět, že ji máš opravdu rád!

H1000
H1000 napsal 14.04.21 v 11:27

Tak jestli jsi to to dokázal sám tak klobouk dolů. To vypadá jako vyjeté z fabriky. Fakt paráda. I ta barevná kombinace dost dobrý,

frenky87
frenky87 napsal 25.09.20 v 20:30 10b.

Zajimalo by mě jestli máš stále DRko forever? ja vyměnil SE za Djebela 90´ a ted ho mam na repasu

Více komentářů



TOPlist