17.6.2014 prodáno, přechod na cesťáka...
První dojmy - Charakter dvouválcovýho litru mě při prvních jízdách naprosto okouzlil...
Motorku bych doporučil pro - No to sám zatím nevím, jezdím už dlouho a stejně jsem ji zahodil... ale když ji miluješ není co řešit. Takže zatím ji asi doporučím jen fanouškům jaderných reaktorů, nebo italského espressa :-)
Doplňky na motorce - Výfuky mivv Sportline
Recenze
Na této motorce mě nejvíce fascinují dvě věci - motor a podvozek. Že máte pod prdelí litrový dvouválcový Véčkový ROTAX poznáte okamžitě po nasednutí a zařazení prvního rychlostního stupně a pak na každý další. Se zařazenou jedničkou raději zacházím jako s nitroglycerinem ve vyšších otáčkách při prudčí manipulací s rukojetí dokáže motor předvést zajímavé věci. Se studenou zadní pneumatikou a chladným asfaltem obzvlášť Při jízdě na silnici, což je pro mě rozpětí cca 50-160km/h je motor k neutahání. Od 3000rpm motor táhne až do konce, ale málokdy mám (na silnici) nervy ho vydráždit výš než do 8 tisíc. Mimo město je to prostě jedna velká kontinuální zábava a radost. Ve městě ovšem pilot procitne a uvědomí si, co si pořídil. Sportovní pozice jezdce s dost vysoko umístěnými stupačkami (alespoň na factory už z výroby) vám ve městě, na každých světlech nebo při kličkování v zácpách dává co proto a není to zrovna dvakrát pohodlné. Z tohoto pohledu asi nejméně pohodlná motorka, jakou jsem kdy měl a vzhledem k tomu, že hovoříme momentálně o motoru, tak i "nejnezbednější". Rád použiju citaci jednoho kámoše "ta motorka jako kdyby říkala - padesát prostě nepojedu!!!" což v praxi znamená buďto 30 na jedničku nebo přes 60 na dvojku. Ideální pro vypadnutí z města jsou tedy hlavní tahy a výpadovky z města, kde pak konečně začne zábava. Na okruhu je motor také znát a určitě nestojí pozadu oproti novějším kolegům, výjezdy ze zatáček si hodně užíváte. Osobně mám jen problém s nalezením správné rovnováhy mezi mírou přidání plynu a momentální hloubkou náklonu ale to je jen neodstatkem zkušeností na okruzích - až to jednou utrhnu tak to poznám . K motoru bych ještě na závěr zmínil zajímavý a celkem hlasitý mechanický zvuk (který tedy uslyšíte leda se zavřenými koncovkami), který je pro mě s přechodem na RSV také novinkou..
Podvozek - verze Factory disponuje celkem slušnou výbavou. Vidle, zadní centrál, tlumič řízení - vše v základní výbavě od Öhlins. Zatím jsem neměnil nic v nastavení a s výchozím funguje motorka naprosto tak, jak potřebuji. České okresky podvozek žehlí, že o drobnějších "asfaltozalepencích", puklinách atd ani nevím, ve městě když náhodou trefíte mírně ponořenej kanál vás to také nevyhodí ze sedla, přitom do zatáček a při brzdění podvozek drží přesně tak, jak má. Na okruhu jsem zjistil, že podvozek začne pracovat tak jak bych potřeboval až v momentě, kdy trochu přitlačím na pilu, zahřívací kolo které chci jet opatrně a v klidu je potom dost rozevlátý, ale… další kolo už se za to bere a od podvozku dostávám co potřebuji. Třeba mi někdo jednou vysvětlí, jak se může jeden podvozek s jedním nastavením chovat perfektně jak na (nic moc) povrchu na okreskách, tak i na okruhové trati. Shrnutím lze konstatovat, že podvozek je vysoce funkční a zároveň jak se u sportovní motorky očekává i tužší. Nečiní ale z motorky nepoužitelnou na delší cesty po českých okreskách, za což alespoň u mě sklízí velký obdiv a velké plus
Edit: 2.7.2013, odešel krokáč u ručičky otáčkoměru čekají mě OEM budíky (Magnetti Marelli fakt kupovat nebudu, i použité stojí okolo 8k)
Edit: 15.8.2013, crash v Brně
Edit: 13.9.2013, všechny díly sehnány (eBay, motorkáři.cz, nebo nové OEM..) včetně originálních budíků Magneti Marelli, jupí až přestane pršet vyjíždim!
Edit 18.9.2013, zašroubovávám poslední šroubky...Pozn: šroubek do kapoty, kterej má na konci tu zamykací drážku, stojí prosím pěkně 341,- Kč
tomu říkám krasavice, ať ti pěkně zahýbá
jj..taky hezkej kousek.. ta by mi do garaze smela.. :)
Krasny kus!!!
tak ty Edity mě pobavily..:D Jojo holky naše 2 válový...
máš to pěkný kolego