Koupil jsem ji v roce 2009 od člověka, který pracuje v BMW servisu a byla ve stoprocentním stavu. Najeto měla 16 tis.
Recenze
Krátce po zakoupení jsem s ní ve městě spadl a poškrábal tak zobák předního blatníku, rozbil blinkr a zadní boční plast. No šikula. Byl to totiž z choppera ostrý přechod do výšky koňského hřbetu. Dakar je opravdu vysoká motorka! Ale už jsem si na ni za ty dva roky docela zvykl a pokud je příznivé počasí, jezdím na ní prakticky denně do práce. Po městě je to logicky nejrychlejší dopravní prostředek s ideální spotřebou, protože i když za plyn tahám dynamičtěji (ono to u motorek asi ani jinak nejde, že), tak jezdím max do 5l/100Km. Nehledě k faktu, že nemám problémy s parkováním. Jednou jsem zkoušel na dálnici maximálku a při těch 170 Km/hod. jsem naměřil spotřebu 5,2 litru, takže nádhera. Když se jezdí na spotřebu, umí motor sežrat pouhých 4,5l/100Km. Je to jednoválec a u takového musíme počítat se sníženým komfortem při delších cestách, kdy i přes perfektní odladění motoru konstruktéry z Rotaxu, chtě nechtě vibrace cítíte. To jen tak pro objektivitu, protože subjektivně mně osobně vibrace, pokud nejsou nějak nestandardní jako u Trabanta s motorem pracujícím na základě série náhodných výbuchů nevadí. Co mi ale vadí, je nízká cestovní rychlost. Bylo mi doporučeno, abych ten jednoválec nehnal přes 140 Km/hod. a toho se tedy držím. Ovšem při cestách po dálnici je to málo. Motor už nedisponuje takovým výkonem, abych předjížděl dynamicky a bezpečně. Ale asi není třeba dlouhosáhle vysvětlovat, že na daleké cesty jsou prostě vhodnější jiné stroje. Dakar je spíš výborným kompromisem příměstského provozu a výlety po polňačkách. Po dvou letech samozřejmě jako většina motorkářů šilhám po vyšší kubatuře, respektive vyšším výkonu. Už jsem byl v podstatě zlomený do velkého géesa a samozřejmě nejvyšší Adventure model, ale jeden prodejce mě vrátil zpátky do reality, protože tak velká motorka se zase nehodí na mé každodenní ježdění a proplétání se mezi auty, takže soustředím své úsilí na hledání vhodně vybaveného modelu F 800 GS, který disponuje výkonem téměř dvojnásobým. Po technické stránce jsem měl se svým Dakarem zatím jediný problém a to, že mi asi po dvou měsících od zakoupení začalo trochu blbnout startování. Po nakopnutí motor sám od sebe po chvilce chcípl. Naučil jsem se tedy časem startovat stejně, jako dříve s karburátorovými stroji pod plynem a citlivě motor držet v otáčkách, dokud se malinko nezahřál a volnoběh se udržel. Zpočátku mi nebyli schopni závadu odstranit ani v autorizovaném servisu, kde jsem nechal 1000 Kč jenom za to, že mi řekli, že nevědí, co s tím. Teprve letos jsem jim motorku zavezl na zkoumání na delší dobu, kdy mi po dvou týdnech volali, ať si pro stroj přijedu. Kupodivu byla závada opravdu odstraněna a výraz blahosklonné pokladní mi měl napovědět, jaké mám veliké štěstí, že smím zrovna v jejich servise zaplatit 7000 Kč za vyčištění klapky a kontrolu kabeláže. Nicméně, jsem nyní spokojen. Hrozně mi u Dakara vyhovuje vysoký a pohodlnný posez, kdy ani po 100 Km nebolí sedínka ni jiné údy. Z choppera jsem byl zvyklý po cca 70 Km jízdy slézat ze stroje a provádět protahovací cviky nemluvě o masáži hýžďového svalstva. Rok jsem odjezdil na silničních gumách, ale pro enduro je jich škoda a když jsem loni obul drapáky, bylo na motorce vidět, jak se šťastná. Taky jí mnohem lépe sluší a jízda v mírném terénu polních cest je nyní daleko komfortnější a bezpečnější. Na dálnici ve 140 Km/hod prakticky necítím rozdíl, pouze při nižších rychlostech po městě je drapák hlučnější (Mitas E10 Dakar vzadu). Celkově tento model značce BMW rozhodně dělá čest a pokud nikdo netouží po dalekých cestách a plně mu stačí kouzlo okresek, je F 650 Dakar snad tou nejoptimálnější motorkou pro silnice i nezpevněné cesty. Bezpečnost, ovladatelnost, nízké provozní náklady a spolehlivost jsou hlavní atributy vřelého vztahu stroje a jezdce, za kterými si stojím. Značce BMW nejspíš nadále zůstanu věrný, protože mě přesvědčila..
Asi máš pravdu, na dlouhé cesty to není úplně ono, proto nejezdím na delší výlety jak 5500km za 10 dnů . Příští rok bych to ale rád porušil. Ne, bez legrace, 1150 samozřejmě je lepší cesťák,hlavně ve 2 lidech, jen jak z ní sundat těch 30-40kg nadbytečné váhy?
Krásně napsáno, ať se motor kroutí
Ahoj paradne jsi se rozepsal a myslim si ze jsi ji vystihnul na jednicku:D odeme urcite 10b