Yamaha XTZ 750 SuperTenere (1995)

Vlastník Radus88
Vloženo 23.11.2010
Aktualizováno 19.3.2020

(2011)Tak máme za sebou první společnou sezonu. Po pár úpravách a menší investici spokojenost. Mile mě překvapuje co všechno projede a to za jakýchkoliv podmínek

Honda XL 650V Transalp: důvod neuveden
Honda XRV 750 Africa Twin: cena ojetin

První dojmy - Tak spolu začínáme třetí sezonu a myslím si že není poslední. :-) Máme spolu cca 13 tis. kilometru bez závady a pořád je co vylepšovat. I když už má něco za sebou a je ji 18 let je pořád pro mě tou nejlepší.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro každého, kdo chce sjet i mimo asfalt a chce jezdit i dál než jenom kolem komína.

Doplňky na motorce - V průběhu 5 let přibyli tyto doplňky:
-sklopná zrcátka
-čirá světla
- pancéřové hadice
výfuk arrow jsem vyměnil za homologovaný Leo-vince, každopádně změna k lepšímu

- Aktuáln stav 2017

Koupě: Na podzim roku 2010 jsem si domu přivezl domu yamahu XTZ 750. Před yamahou jsem jezdil na BMW F 650. BMW jsem měl pouze jednu sezonu. Potom jsem přesedlal na Kawasaki KLR 650. Na této jsem jezdil také pouze jednu sezonu. Obě motorky byly super, ale Yamaha Xtz 750 je nejlepší volba

Tak už máme spolu cca 2 tis kilometrů a celková spokojenost jen ta váha Už jsem ji přidál padáky a podpěry brašen. Tak podpěry brašen nahradili hliníkové kufry.

Tak máme za sebou první dovolenou u moře v Chorvatsku najeto cca 3 tis. kilometrů a bez jediné závady. Zvládla 40°C horka i 800 kilometrů v dešti

Sezona 2018: ...
Letos už mě to nemine .-)
-ventili rozvody, a komplet spojka už čeká v polici na výměnu.-) s výměnou oleje udělám i spojku, tak pak dodám foto. Na doporučení jsem zvolil značku TRW.
Ještě mám na ponku představce na 300 mm kotouče. Po montáži doplním deník.

Sezona 2017

Letos pouze rychlovka k Baltskému moři

Rok 2015...

Aktuální stav. Vrátil jsem se zpět k rovnému sedlu. Profilované bylo pohodlné, ale vadilo mi jak tam člověk zapadne a drží ho. Přes zimu dodám nové chrániče páček a zklopná zrcátka a bude.-)

Sezona 2014
Tak tu máme konec sezony 2014 na tachometru je 57200 tis. km. letos jsme byli spolu projeli kus Slovinska, opět sraz XTZ a pak už jenom nějaké projížďky kolem komína. Letos tenerka dostala spousty nových doplňku, jako je nový tlumič YSS, nové padáky, nové světla, nové karburátory spojené se seřízením motoru.
Po 4 sezonách už mohu s klidem říct, že je to skvělá mašina, která Vás neustále umí překvapit. Věřím že spolu ještě další roky vydržíme.
Po několika úpravách se jedná o spolehlivý stroj se kterým se mužete vydat i na větší cestu.

4.12.2014
Tak malé schnutí za 4 roky společného ježdění.
Motorku jsem kupoval v roce 2010 s najetými cca 33 tis. Dnes mám najeto 57 tis. a dosud bez vážné poruchy. Po celou dobu jsem dělal běžný servis jako je výměna oleje, brzdové destičky, chladicí kapalina, řetězovka a podobně. Až po 4 letech jsem jsem nechal naladit (nové)karburátory a zkontrolovat ventily. Nic z toho nepotřebovalo výměnu nebo velké štelování vše v naprostém pořádku.
Jelikož se jedná o 22 let starou mašinu a je potřeba malé inovace aby nebyla jak chudá příbuzná u nových mašin.-)
Letos přibili progresivní pružiny v předních tlumičích. Rázem se motorka přestala houpat a drží krásně stopu. dále přibili na motorce doplňky jako jsou držáky kufrů a padáky od firmy HeavyDuties.Ro, Nová světla od fitrmy Wesem zapojeny přes relátka (díky maxovi.-)) konečně to pořádně svítí, podstavec pod plexi, regulátor dobijení od firmy wape, přečalouněné sedlo s tvrdším molitanem.
Po celou dobu co ji mám se spotřeba benzínu pohybuje mezi 5-6 litru

¨

sezona 2013.
Tak máme konec sezony 2013, letos jsme tomu moc nedali Sraz super tenerek v PL a pak jsme projeli Slovenskem na na skok na Ukrajinu. Pak už jen sraz v Lounech se super lidma na OFF akci.-) Po této dovolené jsem se rozhodl že pořídím progresivní pružiny od Hyperpro. Přece jenom už je znát opotřebení pružin. Letos jsem pořídil Držáky na alu kufry od rumunské firmy Heavy-duties dále nás čeká výměna oleje a asi už bude chtít i spojka vyměnit Na foto můžete vidět jak šel čas.

Sezona 2012:
Tenhle rok jsme objeli republiku co nejblíže podel hranic. Ujeli jsme cca kolem dvou tisíc a plně naložený. Tenerka to opět zvládla na 1. Pak jsme ještě spolu absolvovali sraz Super tenerek na slovensku a to v Bojnici. pak už jen nějaké ty výlety kolem baráku

Konec sezony 2011
Tak tu máme konec sezony. S tenerkou mám najeto něco málo přes 6000 km. celkově 39 250 tis. Musím zaťukat bez jediné závady.
Před zazimováním jsem nechal udělat servis, výměna oleje, výměna řetězové sady, kontrola spojky a rozvodového řetězu to vše ok, oprava a promazání centrálu, oprava závitu u výpušťáku oleje. Ted už se jen těšit na jaro 2012.

RostaZahel
RostaZahel napsal 09.04.21 v 18:32 10b.

ať Ti to frčí, za 10 ? hezký popis ...

Brumbaal
Brumbaal napsal 06.09.20 v 19:43 10b.

Tybrďo hezky.. krásná Superka, kdysi jsem ji moc chtěl.

-MP-
-MP- napsal 01.09.20 v 10:22 10b.

Tak ta je
Máš ji vymazlenou. Ta se dostala do dobrých rukou.

Alfonc
Alfonc napsal 19.03.20 v 21:15 10b.

Pěkná legenda s vůní dálek a Afrického Dakaru

Dave333
Dave333 napsal 25.01.20 v 21:38 10b.

Moc šikovný člověk a hezká mašina