Motorka tak trochu pro otrlé. Koncepčně fantastickej stroj.
Recenze
Motorka byla zakoupena v Rakousku s najetými 71 tis. km. Před tímhle mastodontem jsem jezdil na Hornetu 900 a Ninje 636. Takže po nasednutí na tohle si člověk připadal jako král. Ne kvůli motoru, ale kvůli neuvěřitelně vysokému a vzpřímenému posezu. Taky díky houpavému odpružení, co zkouslo pomalu i otevřenej kanál. Motorka měla neoriginální ale o to hezčí lak, který jsme pak doplnili několika "dakar" nálepkami. Supertenere v originálních barvách nevypadá nic moc. když si jí vezme někdo do parády, dá se vykouzlit nádherný cestovní enduro. na internetu je k vidění dost povedených kousků. Dokonce jsem viděl i Africatwin trikolóru. Pro někoho, kdo neměl zkušenost s velkým cestovním endurem, jela motorka výborně a měla super zvuk. Je to ale kus železa a docela vysoká a to mám 186 cm. Podařilo se mi s ní fláknout i v garáži :). Byla doplněna dále o kufr a padací rám. Motor táhl fakt skvěle, těžiště je vysoko a na Mitasech za sucha si nechala hodně líbit. Za mokra už byl ale respekt. Motoru i podvozku bylo úplně jedno, jestli člověk jede sám nebo se stejně těžkým spolujezdcem. V terénu ve zkušených rukách nebo z dostatkem odvahy zvládne asi taky hodně. Jen ta hmota budila opět velký respekt. Z jízdních vlastností byly nejslabší stránkou brzdy. Bez pancéřování je potřeba za to brát dost včas. Například zadní brzda s kotouči po 71tis nedělal sama o sobě skoro nic a to to dokázalo upalovat skoro 200 km/h! Někteří mají u tohoto stroje problémy s vysokou spotřebou. Já jezdil díky bohu za 5,8 l/100. Olej má pod sedlem velkou rezervní nádrž, takže i kdyby si brala, tak je z čeho. Díky ní už nechci nikdy nic jiného než cestovní enduro a nemůžu propásnout sestřihy z jediného dne Dakaru . Nedá se ubránit srovnání s Africatwinem. Jeho spolehlivosti, dílenského zpracování a celkové kultivovanosti nemůže Yamaha dosáhnout ani kdyby si jeli naproti. Možná že to je ale dobře. Je to prostě jiná motorka a v něčem má navrch. Rozdíl v ceně mluví za vše. Má o dost kratší sedlo, takže oproti Africe je trochu problém se zavazadly. \r
Je třeba ale pečlivě vybírat kus v dobrym stavu. Tahle jezdila celkem bez problémů (časté vyměňování svíček) až do chvíle, kdy se cca v 81tis. začaly projevovat problémy s elektřinou. Starší modely trpěly na regulátor přepětí. Ten taky shořel a zřejmě s sebou vzal i CDI jednotku. Výměna obou je za cca 3500 kč od Ignit... \r
Stejně se ale nezadařilo. Motorka jela vždy cca 100km a pak přestala jít elktrika do svíček a cívkou to nebylo. Druhý den třeba zase chytla. Nikdo nevěděl, co s tím, až jsem jí prodal pod cenou. A nový majitel, pokud vím, bez problémů jezdí do dnes (snad). Nechápu. \r
Poctivě udržovaný kousek určitě nadchne. Je to dobrá motorka a dovedu si představit, že se k ní vrátím.\r
Údržba má taky svoje úskalí. Někdo napsal: kromě víčka od nádrže hroznej přístup ke všemu . No skoro. při troše zručnosti to jde taky dobře. Mechanická závada motoru by se díky pěti ventilům na válec opravdu dost prodražila. Je to prostě srdeční záležitost.
Vypadá moooc hezky ! Suprově to ladí
Koukám, že srovnávat XTZ a Afriku není vůbec dobrej nápad. všem slibuju, že už to nikdy neudělám ať xtzky sloužej
Africu jsem mel a mel jsem s ni take normalni problemy, takze popis offroadmanna se mi zda take spatny
promiň ale musím Ti vyvrátit pár nesrovnalostí co píšeš v popisu. Začneme tou spolehlivostí, kultivaností a zpracování. Oproti africe je to prý naprd, já mám opačné zkušenosti. Navíc afriku a všechny japonské stroje na 2 kolech víceméeně vyrábí v indii a podobných zemích, zatímco XTZ je jeden z posledních opravdu japonských strojů. Spolehlivost nádherná (teda na mojem stroji a asi 5 kamarádů co ji mají třebas už 6 let)
k tomu rozdílu v ceně: dobrej marketing, udělali z toho kult proto to má vyšší cenu, ale pěknou XTZku r.v. 1996 koupíš v poho za 80 000 což stojí i afra takže to taky není pravda
dále s tím přístupem, jednou rozděláš a pohoda
ale abych zase netvrdil že nemáš ve všem pravdu, tak brzdy opravdu nejsou nejlepší, ale co by jsi chtěl, je to koncepce 80 let kdy se brzdilo jinak než s dnešními stroji
promiň že tu píšu to co píšu ale nedělá mi moc dobře když někdo povídá (pro mě teda) nepravdy, jinak ať dobře slouží to další cestovní endurko
pekneee tak hooodne stastne najetych km