renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/501 (1960)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník O.N.E.
Vloženo 25.9.2010
Aktualizováno 8.3.2020
Zobrazeno 9 846x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak to je moje prasátko Je to neuvěřitelnej stroj a jsem hrozně rád že jsem ho tenkrát koupil.Je to typ 501/05,ještě mi dost věcí chybí ale to zas doženu...plexi,rezerva,zástěrka,STK ...atd.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Super Super Super

Recenze

Popis skútru Čezeta typ 501/05 (změny oproti typu 501/03)

Motor skútru je vybaven dynamospouštěčem, který slouží ke spouštění motoru a za chodu motoru vykonává funkci dynama - napájí spotřebiče a dobíjí baterii. Přepínání obou funkcí dynamospouštěče provádí relé se stykačem.

Pod dvojsedlem je vytvořena uzamykatelná schránka na nářadí, hustilku, dvě startovací baterie, regulační relé se stykačem, cívku odporu a drobná zavazadla.

Zapalování motoru je dynamobateriové. Osmipólový dynamospouštěč 12V/90W dává jako dynamo maximální výkon 100W při napětí proudu 12V. Jako spouštěč dává maximální výkon 0,25k při 300 ot./min. a napětí proudu 12V. Záběrový moment je 1 kgm při napětí proudu 9V. Stator dynamospouštěče je válcový, upevněn ke skříni motoru 4 šrouby M6 pomocí upínek. Na svém čele nese natáčivý přerušovač elektrického zapalování, přístupný zvenčí motoru po odejmutí víčka v pravém víku motorové skříně, dále svorkovnicí pro připojení vodičů, kondenzátor a uhlíky k odebírání proudu od rotoru.

Regulační relé se stykačem je umístěno na schránce baterie v zavazadlovém prostoru. Dva startovací akumulátory 6V/12Ah jsou uloženy ve schránce na nářadí. Jsou zapojeny za sebou a jeden z nich připojen kladným pólem na kostru stroje.

Spínací skřínka - další neoznačená plocha vlevo od nuly slouží k zapnutí proudu do spouštěcího obvodu při spouštění motoru. V této poloze je nutno během startování klíček přidržet a po naskočení motoru jej pustit. Vrátí se tlakem pružiny samočinně do polohy 0. ..

Tak je rok 2020 a je to 10 let od doby co jsem dal dohromady toto prasátko, koupil jsem ho někdy v roce 2007. Byla to jedna z mých prvních renovaci. Bylo to dost provizorní, rozpočet nízký, e-shopu moc nebylo, a rozhodně nebylo tolik nových dílů ke koupi, čeho zas bylo víc tak starých dílů nebo vraku. Co jsem chtěl tak jsem druhý den měl. Stačilo se poptat. Většína za děkuji nebo za v dnešní době směšný peníze. Ono i tohle prase, sice nepůvodní barva ale jinak nezničene,kompletní a pojízdné s platným TP stalo 5 tisíc korun českých.
Renovace jestli se to tak dá nazvat byla dost improvizace, hlavně aby to moc nestálo. Nakonec to dopadlo celkem fajn. Od té doby jsem tomu tak trochu propad a dneska mám na kontě 50 rozebranych a následně složených motorek. Některé kompletní a některé jenom vyčištěné a zprovozněné. Vtipné je jak se to všechno změnilo. Teď se v tom vrtá úplně každý,každý tomu rozumí nejvíc, dřív ikdyž jen před 10lety to zas takový veterán nebyl, dost se to posunulo.
Dneska člověk co dává dohromady pionyra o sobě tvrdý "Já dělám veterány" ikdyž vše koupi tak to kloudně dohromady nedá...
Dřív, pán co dělá po večerech staré tatrovky, pragovky, Jawy před války a aby to kolikrát dal dohromady tak si plno dílů vyrobí sám tak osobě moc netvrdí že by jako dělal veterany, spíš ano dám ti to dohromady...
To jen takový můj postřeh jinak z prasátkem máme najeto přes 5 tis km a vždycky v pořádku vrátili domů. Bylo se podívat v Polsku, na Slovensku a strčilo čumacek6i do Rakouska ale jen na krajiček ?




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
O.N.E.
O.N.E. napsal 21.03.20 v 14:23

Myslel jsi dobře, tady je to špatně. Tady nemaji být blinkry ale já to moc neřešil a dost jsem na tom cestoval. Tak z důvodu bezpečnostní jsem je tam dal. A vážně před 12 lety se to vůbec neřešilo aspoň ne u cezety...
Teď vím že je to v dnešní době hrozný průser
Jinak tohle je 501.05 větrák, dynamospustec motoru

Bajz0
Bajz0 napsal 21.03.20 v 13:41 10b.

Myslel som ze 501 a 502 sa lisia predovsetkym blinkrami, ale vidim ze som sa mylil, tak som zas o poznanie mudrejsi.
Krasny stroj

hardwyred
hardwyred napsal 10.03.20 v 13:19 10b.

DennySV
DennySV napsal 27.09.18 v 15:15

Moc pěkný

Clarion
Clarion napsal 04.11.14 v 19:54

Moc pěkná motorka, také o ní přemýšlím . Dívám se, že jsi pěkný blázen, co do počtu strojů ve tvé stáji Držím palce v další práci.

Více komentářů



TOPlist