invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník marin.zem
Vloženo 22.2.2010
Aktualizováno 18.8.2017
Zobrazeno 8197x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Dne 20.02.2010 se mně narodilo miminko. Je to holka, váží 229kg, měří úctyhodných 742ccm a energie má na rozdávání. Vlastně už to není takový miminko, devče má skoro 15 let, ale to vůbec nevadí . Vítej doma!

Více fotografii

První dojmy - Musím vyzdvihnout hlavně ovladatelnost, se kterou mě Afrika hodně překvapila, na to jaký kus motorky to je. Dvouválec táhne krásně od spodu, ideální na plynulou jízdu v terénu. Jízdní pozice pohodlá, člověk sedí vysoko a má výborný přehled kolem sebe. Pro jízdu ve stupačkách je ideální mít zvýšená řidítka. Brzdy dobré, pouze pokud je motorka v plné náloži tak už to není ono.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny ty, kteří chtějí univerzální motocykl, nevadí jim nižší výkon oproti nynějším strojům, rádi si vyrazí i mimo silnice a pro všechny, kteří chtějí mít doma legendu. Tou se Honda AfricaTwin750 za ty léta bezesporu stala.

Doplňky na motorce - Padací rám Grave
Držáky bočních kufrů Wingrack, sloužící zároveň jako padáky
Vyhřívané rukojeti Oxford (zapojeny přes relé)
Duralové nástavce řidítek 25mm - díky bráchovi (Homemade)
Zásuvka 12V
Držák telefonu a navigace (Homemade)
Laděná koncovka LeoVince + KN filtr + Dynojet kit
Nerezový kryt výfukového svodu (Homemade)
Deflektor plexi (Homemade)
Mřížka světla (Homemade)
Rozšířené stupačky (Homemade)
Sklápěcí zrcátka FAR
Automatické přimazávání řetězu (Homemade)
Digitální vodotěsný voltmetr

Recenze

Splněný sen. Po Simsonu a eMZetách první velký stroj. Sice jsem jako nástupce eMZety hledal silniční stroje, ale poté co jsem viděl Afriku v akci bylo vymalováno. Co s ní někteří "bezmozci" dokážou dělat v terénu a vůbec je neuvěřitelné. Navíc naše silnice jak je známo nestojí za nic, proto volba padla hlavně na Afru.
S Afrikou už jsme něco zažili. Jak dlouhé silniční přesuny po dálnici, tak mnohdy krizové situace v terénu. Samozřejmě, bylo pár pádů, ale to většinou z malé rychlosti do měkkého Nejdelší přesun byl návrat z Francie, za den 1.200km!



Motor - dvouválec je osvědčený, není nijak zvlášť převýkonovaný takže se dá čekat že i něco vydrží. Inu těch 60koní není moc oproti mladším endurům v této kategorii, ale mně naprosto stačí. Člověk větší výkon snad ani nevyužije u motorky tohoto ražení, pouze s vyjímkou jízdy v tandemu s plnou náloží, to by Africe svědčilo pár koníků navíc. Cestovní rychlost po okreskách je ideální tak 90÷100km/h, na dálnici se dá jet tahem 130km/h. Víc už to nemá smysl, to už se motor trápí.
Já osobně vyhledávám silnice III kategorie s minimálním provozem, a samozřejmě mě lákají výlety mimo asfalt, s Afrikou to opravdu není problém a o to víc si to užívám.
Podvozek - nemám možnost srovnání s novějšími modely endur. Já jsem spokonejný. Není problém na asfaltu v serpentýnách držet tempo se silničním strojem, a to navíc na špuntech Při vyšší rychlosti průjezdu zatáček se rám lehce vlní, ale není to nic hrozného.
Přední tlumiče - sice jsem je doposud neřešil, ale je dobré mít progresivní pružiny. V terénu jsou přední tlumiče, řekl bych největší mínusem, uvidíme jestli nastane zlepšení po výměně pružin.
Brzdy - jak jsem psal výše, jsou dobré (2 pístkové třmeny), ale pozor při plně naložené motorce. Při jízdě sólo perfektní.



Nejčastější závady jsou všeobecně známé, pouze shrnu a trochu popíšu. Pokud si majitel toto pořeší, může už jen bez starostí jezdit.
Palivové čerpadlo - nejčastější problém je když už dochází benzín, přepne se na rezervu tak mezitím jede čerpadlo "nasucho", kontakty uvnitř čerpadla se opálí (udělá se "škvarek") a tím pádem čerpadlo nespíná. Možnost opravy pomocí opravné sady, která obsahuje sadu nových kontaktů čerpadla. Stačí pouze vyměnit. Takto mám řešené já a zatím funguje. Lepším řešením je výměna za podtlakové Mikuni, Pierburg.
Opravnou sadu jsem objednával ZDE
Regulátor dobíjení - pod levým podsedlovým plastem je napojený přes konektory, mezi které se časem dostane dostane prach, špína a jiné, konektory zoxidují a pak se hřejí. Já měl dokonce celý kabel prakticky roztavený. A toto je hlavní příčina problému s regulátorem dobíjení. Pokud odejde regulátor, může odrovnat i baterku nebo CDI, takže na tento problém si dát určitě pozor. Pokud se člověk rozhodne regulátor vyměnit za nový (já udělal preventivně, origo regulátor byl stále funkční), tak nepřipojovat přes původní konektory, ale napájet napřímo a zaizolovat. Já zvolil regulátor ELESYS



Když to shrnu, tak Afrika je neskutečně univerzální motocykl. Jedu do práce, cestou narazím na kolonu aut, objedu přes pole, dál jedu kus lesem. Cestou zpet kousek po asfaltu, pak se vyblbnout do lomu a krásnými šotolinovkami opět k domovu. To je ta adventůra, pro kterou je Afrika jako stvořená. A v létě nabalit kufry, vzít drahou polovičku a vyrazit na dovolenou po Evropě. Nebo sám jen tak nalehko do Rumunska.
Nevím, jestli u Hondy pochopí, jakou udělali chybu když Afriku přestali vyrábět, bez adekvátního nástupce...


Spoustu užitečných informací a rad naleznete na AFRICATWIN.CZ

AFRICA TWIN FUTURE CLASSIC


Toto je s Afrikou taky možné )

Výborné videa jednoho finského Afrikánce, co vše s motorkou dokáže. Za doprovodu výborné hudby.


já v pasti )




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Skrblík72
Skrblík72 napsal 06.04.17 v 12:23 10b.

SRDCOKA,JASAN 10BODÍKŮ

dogina
dogina napsal 28.01.17 v 23:00

krásná Africa...hodně štěstíčka a zábavy

AveJa
AveJa napsal 24.10.15 v 12:36 8b.

Pěknej deflektor, nemás někde návod?

Více komentářů



TOPlist