motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník WIMPY
Vloženo 9.5.2018
Aktualizováno 18.12.2018
Zobrazeno 2005x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Líbila se mi tak dlouho až jsem si ji pořídil. Motoricky první dvou-vál co sedlám. Zvukový projev podobný jednoválci, ale na cestování vhodnější.

Více fotografii

První dojmy - Zatím jsem jí jen projel a udělal dojem. Zkušenost s jednoválcem mám, ale tohle je dvouvál a budu si zvykat. Určitě ale né dlouho. Brzdy především zadní mě vůbec nepřesvědčuje.

Motorku bych doporučil pro - Dobrodruhům, cestovatelům s tou "Enduro" dušičkou jako já :-D

Doplňky na motorce - Přední štítek MRA s deflektorem, padáky, nosiče kufrů, dobové kufry Givi, držák mobilu styl RAM, stupačky MaxFX, výstužný plech s oky pod plotnou centrálního kufru.

Recenze

Vybíral jsem nějakou vhodnou motorku na cestování až mi padla do oka barevná kombinace trikolory Afriky Twin. Zkontaktoval jsem prodejce na jednom nejmenovaném bazarovém portále který nabízel právě tuto barevnou kombinaci , která jak jsem později zjistitl se vyráběla jen jeden rok (1993) a slovo dalo slovo a za pár dní mi poslal fotky. Stála v Rakousku u jednoho maníka co už moc nejezdil (stála od r. 2015) a tak sice nastartovat šla, ale po otočení plynové rukojetě zdechla. Na vině byl pravděpodobně zanešený palivový systém ikdyž byla garážovaná. Po nějaké době se ozval, že maník dá na nepojízdnou motorku slevu, ale to už jsem nebyl až tak nadšený protože pokud nejede bude koupě s velkým rizikem. Nakonec to rakušákovi nadalo a nechal udělat kontrolu v servisu a s tím, že dal i novou baterku a palivový filtr. Motorka už byla o to atraktivnější protože si za ní neřekl o nic víc než původně. Abych měl představu co je to velké cestovní enduro poprosil jsem kamaráda co vlastní starší RD04 a abych řekl pravdu byl jsem tak trochu v rozpacích a nebyl až tak úplně přesvědčen, že je to přesně to co potřebuju. Motorka byla velká, s vysokým posezem se sedlem příliš strmým, kde by jízda ve dvou by byla hlavně při brždění i dost možná bolestivá. Naopak motoricky byla velice návyková protože na ní měl dobovou koncovku od Sebrinku. Po tom co mi prodejce volal že jí nakládá v Rakousku jsem musel svojí vytouženou nejprve vyzkoušel. Poroto jsem se za ním vydal na XT a po docela zdlouhavých 180km dojel na jih Moravy. Akorát jí sundal z vleku a stála ve své kráse jako nevinná princezna čekající na první polibek od prince. V reálu je barevná kombinace hezčí než na fotkách a po první okoukávačce jsem se jel projet. Byla v mnohém jiná než tu co jsem měl od kamaráda na zkoušku. Novější typ RD07 podvozkem, zlepšené přední brzdy, tripmaster, který dokonce ukazoval i aktuální rychlost, lepší sedlo, štítek s deflektorem, atd. Co se motoru týče mělo by to být papírově to samé co jsem zkoušel, ale motor byl takový živější, více se mu chtělo vytáčet a hlavně s origo výfukem docela rázný zvuk (Sebrink byl takový spíš cvrkající). Zkusil jsem jak polňačku tak rychlejší přejezdy přes železniční přejezd a cítíl jsem...vlastně jsem skoro nic necítil. Motorka jakoby stvořená k tomu aby něco přejížděla. Nerovnosti jakoby stahovala pod kola a chtěla abych jí tím dal na frak, ale to se neděje. Udělalo to na mě velice dobrý dojem. Hned se mi zalíbila. Zamiloval jsem se. Tak jsem vyzkoušel pár ostrých startů a je to návykové. Zrychlení z 0 na 100 je mnohem zábavnější než na jednoválci. A ten zvuk vidlicového dvouválce je něco co jsem doposud nepoznal a moc mě to baví. Teď už stojí v garáži a čeká na novou SPZ. Věřím, že se rychle zžijem a budeme trajdat po cestách necestách společně s úsměvem na rtu.

22.6.2018
Aktuálně najeto 60000km
Nový komaxit na předních padácích
Nový vzduchový filtr HIFLO
Olej Castrol Power1 10W40, Olej. filtr HIFLO
Chladící kapalina Motul
Přední brzdovka
Vyčištěná nádrž kyselinou citrónovou (nedoporučuju čistit kamínky nebo podobně, pak složité vytřepání (docela prekérka, ale podařilo se)
Přemostění padáků přes motor podloženy mechovkama (zamezen dotek s víky motoru)
Závady:
Ulomený horní držák pravého chladiče (vlivem pádu? upevněn padák) - zavařeno, přestříknuto ALU sprejem
Načlý levý držák krytu motoru na rámu (pro klid duše zpevněn i pravý (byl již vařený) - zavařeno, přestříknuto ALU sprejem
Chybějící šrouby nahrazeny origo (docela ranec cca 300,-)
Chybějící víčka osy kyvky (nové Honda á 275,-)
Vodítko řetězu na kyvce prasklé (nové Honda 1200,-)
Volný řetěz - dopnuto o 2 články na 22
Podloženy šrouby u krytu motoru o podložky. Původně nějaký kus uřezané trubky
60500km
Oprava palivového koutu (odvrtány roztemované nýty a nahrazeny šrouby do alu M3) , nový těsnící kroužek 29x1,5 (přesně nevím).
Nová palivová hadice od kohoutu k filtru a od filtru k čerpadlu (origi Honda) cca 1000kč

17.10.2018
61400km
Oprava funkce spínače přední brzdy. Mechanicky fungoval ovšem elektricky ne. Vyčištěno prostříkáno WD40. Rozebrat lze, ale složit aby zůstal vcelku už asi nikoli (raději jsem se nepokoušel). Nový stojí +600kč

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sekáčmagor
sekáčmagor napsal 19.10.18 v 16:55 10b.

"Motorku bych doporučil pro - Dobrodruhům, cestovatelům s tou "Enduro" dušičkou jako já "

Mohl by jsi napsat kde už jsi na tom byl když to takhle doporučuješ?

Jinak motorka za 10 bodů.

xKUTYx
xKUTYx napsal 05.06.18 v 18:36 10b.

Paráda

Forss
Forss napsal 13.05.18 v 20:02 10b.

Krasavica

Více komentářů



TOPlist